Obsah čtyřúhelníku Tematická oblast Planimetrie Datum vytvoření Ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Advertisements

KÓDOVANIE INFORMÁCIÍ Maroš Malý, 4.C.
Percentá Percentá každý deň a na každom kroku.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_05_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
Delavnica za konfiguriranje dostopovnih točk RAČUNALNIŠKA OMREŽJA
ALGORITMIZACE.
Jan Coufal, Julie Šmejkalová, Jiří Tobíšek
Obvod a obsah kruhu Prezentaci Mgr. Jan Kašpara (ZŠ Hejnice) upravila a doplnila Mgr. Eva Kaucká e.
Určitý integrál. Příklad.
Shodné zobrazení, osová souměrnost, středová souměrnost
Opakování na 4. písemnou práci
rtinzartos Napište slova, která obsahují uvedená písmena.
Cvičení Úloha 1: Rozhodněte zda posloupnost znaků v poli délky n tvoří palindrom (slovo, které je stejné při čtení zprava i zleva). Př.: [a,l,e,l,a]
Data Science aneb BigData v praxi
Slovní úlohy pro „autaře“
Emise a absorpce světla
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Problematika spotřebitelských úvěrů
Elektrikcé pole.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Dynamická pevnost a životnost Přednášky
Perspektivy budoucnosti lidstva
6. PŘEDNÁŠKA Diagnostické (screeningové) testy v epidemiologii
Základy elektrotechniky
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
Změny skupenství Ing. Jan Havel.
Seminář JČMF Matematika a fyzika ve škole
Test: Mechanické vlastnosti kapalin (1. část)
4.2 Deformace pevného kontinua 4.3 Hydrostatika
A ZÁROVEŇ HNED DOKONALÉ
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
8.1.1 Lineární kombinace aritmetických vektorů
Fyzikální veličiny - čas
Číselné soustavy a kódy
Čas a souřadnice Lekce 3 Miroslav Jagelka.
Agregátní trh práce.
Jasnosti hvězd Lekce 10 Miroslav Jagelka.
Název prezentace (DUMu): Jednoduché úročení – řešené příklady
Konstrukce překladačů
DYNAMICKÉ VLASTOSTI ZEMIN A HORNIN
E-projekt: Jak změřit výšku budovy GJŠ
Parametry vedení a stejnosměrná vedení
Martina Litschmannová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Logistika zemního plynu v České republice Autor diplomové práce:
Martina Litschmannová, Adéla Vrtková
ROZDĚLENÍ ÚHLŮ PODLE VELIKOSTI
Rovinný úhel a jeho orientace
Měření optické aktivity 4.1 Úvod (ukázky spekter)
Ohmův zákon Praktické ověření.
T - testy Párový t - test Existuje podezření, že u daného typu auta se přední pneumatiky nesjíždějí stejně. H0: střední hodnota sjetí vpravo (m1) = střední.
Proudy a obvody Náboje v pohybu.
Číselné soustavy a kódy
Práce s nepájivým (kontaktním) polem
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Máme data – a co dál? (1. část)
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11_M7_Hanak
Statistická indukce v praxi
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_01_M9_Hanak TÉMA: Soustavy lineárních rovnic
Studená válka.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Ing. Marcela Strakošová
VZNIK ČESKOSLOVENSKA.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU - VLAST
Je obtížnější „dělat“ marketing služby nebo hmotného produktu?
MAPA SVĚTA AFRIKA.
Dvacáté století – vznik Československa
Zakavkazsko.
Osvobození československa (1.)
Transkript prezentace:

Obsah čtyřúhelníku Tematická oblast Planimetrie Datum vytvoření 4. 7. 2013 Ročník 2. ročník osmiletého gymnázia Stručný obsah Slovní úlohy na obsah čtyřúhelníku Způsob využití Procházíme jednotlivé snímky, které obsahují řešené příklady. Řešení se odkrývá postupně po kliknutí. Autor Mgr. Rudolf Brucháček Kód VY_32_INOVACE_25_MBRU17 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín

Př. 1: Pan Nový prodal stavební pozemek tvaru obdélníku o rozměrech 18 m a 40 m za 1000 Kč za m2. Kolik peněz získal, musel-li zaplatit daň z převodu nemovitosti, která činila 4% z prodejní ceny? 𝑆=18∙40 𝑆=720 𝑚 2 𝑐𝑒𝑛𝑎 𝑝𝑜𝑧𝑒𝑚𝑘𝑢 … 1000∙720 𝐾č=720 000 𝐾č 4% 𝑧 720 000 𝐾č … 720 000 100 ∙4=28 800 𝐾č 720 000 −28 800=691 200 𝐾č Pan Nový prodejem získal 691 200 Kč.

Př. 2: Čtvercový stůl má rozměry 90 cm a 90 cm Př. 2: Čtvercový stůl má rozměry 90 cm a 90 cm. Kolik m2 látky bude spotřebováno na ubrus, počítáme-li s přesahem 20 cm? Kolik m látky šíře 150 cm musíme koupit? Kolik zaplatíme za látku, stojí-li jeden metr 120 Kč? Spotřeba činí 1,69 m2 látky, musíme koupit 1,3 m a zaplatíme 156 Kč. 𝑆=130∙130 𝑆=16900 𝑐𝑚 2 𝑆=1,69 𝑚 2 𝑚𝑢𝑠í𝑚𝑒 𝑘𝑜𝑢𝑝𝑖𝑡 …1,3 𝑚 𝑐𝑒𝑛𝑎…1,3 ∙120=156 𝐾č 20 cm 20 cm 20 cm 90 cm 20 cm

Př. 3: Valbová střecha na obr Př. 3: Valbová střecha na obr. se skládá ze dvou shodných rovnoramenných lichoběžníků a dvou shodných rovnoramenných trojúhelníků. Kolik střešních tašek je třeba na pokrytí střechy, je-li na 1 m2 potřeba 15 tašek? Na pokrytí střechy je třeba 4500 tašek. 𝑆=2∙ 20+11 ∙7,5 2 +2∙ 9∙7,5 2 𝑆=232,5+67,5 𝑆=300 𝑚 2 300∙15=4500 11 m 7,5 m 7,5 m 9 m 20 m

Př. 4: Z pásku šířky 3,2 cm a délky 40 cm je třeba nastříhat destičky tvaru kosočtverce o obsahu 16 cm2. Jakou délku bude mít strana kosočtverce? Kolik kosočtverců můžeme z pásku nastříhat? Strana kosočtverce bude mít délku 5 cm a z pásku nastříháme 7 kosočtverců. 𝑣 3,2 cm 𝑎 40 cm 𝑆=𝑎∙𝑣 16=a∙3,2 𝑎=5 𝑐𝑚

Př. 5: Kolik ml zlaticí pasty je třeba k pozlacení písmene X (viz. obr Př. 5: Kolik ml zlaticí pasty je třeba k pozlacení písmene X (viz. obr.), je-li tloušťka písmene 3 cm a na 1 m2 je potřeba 8 ml pasty? 𝑆=2∙ 𝑆 1 − 𝑆 2 𝑆=2∙4∙12−3∙3 𝑆=87 𝑐𝑚 2 =0,0087 𝑚 2 0,0087∙8=0,0696 K pozlacení je potřeba 0,0696 ml pasty. S1 S2 12 cm 4 cm

Př. 6: Kolik kg osiva je třeba připravit na osetí pole tvaru čtyřúhelníku (viz. obr.), je-li na 1 ha pole třeba 200 kg osiva? Je třeba připravit 11,56 kg osiva. 𝑆= 𝑆 1 + 𝑆 2 𝑆= 34∙20 2 + 34∙14 2 𝑆=340+238 𝑆=578 𝑚 2 =0,0578 ha 0,0578∙200=11,56 𝑘𝑔 20 m 14 m 34 m