Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Advertisements

Téma: Fyzikální veličiny – hustota
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
Měření fyzikálních veličin – Měření objemu
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU –10-1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výpočty s hustotou
VÝPOČET HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_2_Výpočet hmotnosti Téma: Fyzika.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování probraného učiva. Žák odpovídá na otázky o základní fyzikální veličině.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
HUSTOTA LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_1_Hustota látky Téma: Fyzika 6. ročník.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Kladka pevná a volná Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Rozdělení kulových zrcadel na dutá a vypuklá. Zobrazení kulovými zrcadly.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k závěrečnému celkovému opakování učiva. Slouží k prověření znalostí. Tlak, tlaková síla, hydrostatický.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva a k naučení nového učiva. Žák si nejprve formou otázek.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Žáci navazují na učivo 6. ročníku o změně skupenství látek. Prohloubení již naučených znalostí. Použití.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k celkovému zopakování učiva o pohybu těles. Žák odpovídá na otázky, řeší úlohy o pohybu tělesa.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_0 2 _05_úvod do fyziky Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Opakování 6.roč. VeličinaJednotkaMěřidla Název Značka Název, značka délkad V kilogram,kg stopky, hodinky hustota ρ - teplota metr,m krejčovský, skládací,
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k stručnému zopakování naučeného učiva o vlastnostech světle a k naučení nového učiva. Žák pochopí.
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Hustota-výpočet hustoty
Čemu jste se ve fyzice naučili- Fyzikální veličiny
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_27_FYZIKA
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Grafické znázornění pohybu
Fyzika hrou-opakování II.
Otáčivé účinky síly-PÁKA
Otáčivé účinky síly-PÁKA
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Skupenství látek NÁZEV ŠKOLY
Fyzika hrou-opakování I.
Znázornění a měření síly, tíha tělesa
Objem a povrch kvádru a krychle
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Hustota-odvozená fyzikální veličina
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Zákon odrazu světla, Zobrazení na rovinném zrcadle
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Souhrnná cvičení-pohyb těles
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Fyzika hrou-opakování I.
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Pohyb těles-fyzika hrou
Síla - skládání sil stejného a opačného směru
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_03_FYZIKA
Práce ve fyzikálním slova smyslu
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výpočty s hustotou
Vlastnosti těles a látek
Teplota – souhrnná cvičení I.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Výpočet času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Výpočty objemu krychle a kvádru
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Interaktivní test z fyziky – 6. ročník
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Fyzika hrou-opakování II.
Transkript prezentace:

Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací oblast: Člověk a příroda_Fyzika Datum: 09/2012 Název materiálu: VY_32_INOVACE_FY.7.A.01_opakovani_1 Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Opakování 1 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k opakování učiva šestého ročníku. Zaměření na fyzikální veličiny - délka, obsah, objem, hmotnost a hustota.

1. Vyjmenujte několik těles, která se podobají kouli, válci, krychli a kvádru: koule válec krychle kvádr

2. Rozdělte látky mezi látky pevné, kapalné a plynné: vzduch, železo, mléko, olej, oxid uhličitý, křemen, papír, propan-butan, líh, dřevo, zemní plyn, med, nafta, beton, Kyslík. Látka pevná Látka kapalná Látka plynná železo mléko vzduch křemen olej oxid uhličitý papír líh propan-butan dřevo med zemní plyn beton nafta kyslík

3. Rozhodněte, které z následujících pojmů jsou fyzikální veličiny a které nejsou: rychlost letadla chuť polévky objem kanystru hrubost koberce výška skoku hmotnost činky vůně parfému

4. Pojmenujte tato délková měřidla:

5. Při měření délky plotu naměřili žáci následující hodnoty: 125 m, 127 m, 124 m, 122 m, 125 m a 126 m. Určete průměrnou délku plotu (aritmetický průměr naměřených hodnot). 124,8 m

6. Kolik kroků uděláte na délce 50 metrů 6. Kolik kroků uděláte na délce 50 metrů? Jaká je průměrná délka vašeho kroku? Vyber správnou odpověď: 50 kroků 1 krok-1 m 100 kroků 1 krok-0,5 m 200 kroků 1 krok-0,25 m

7. Určete obsah florbalového hřiště s rozměry 40 m a 20 m 7. Určete obsah florbalového hřiště s rozměry 40 m a 20 m. Kolikrát větší obsah má hřiště fotbalové? ŘEŠENÍ: Fotbalové hřiště: a = 110 m b = 75 m S = 8 250 m2 Florbalové hřiště: a= 40 m b= 20 m S= ? S= a∙b S= 40 ∙20 S= 800 m2 Fotbalové hřiště má přibližně 10krát větší obsah.

8. Na obrázku je obdélník. Jaký je jeho obsah 8. Na obrázku je obdélník. Jaký je jeho obsah? (čtvercová síť) Vyber správnou odpověď: 6 cm2 3 cm2 18 cm2

9. Převeďte jednotky objemu na jednotky uvedené v závorkách: 10 mm3 = ? (cm3) 5 dl = ? (l) 0,65 hl = ? (l) 200 cl = ? (l) 0,008 m3 = ? (cm3) 2 l = ? (ml) 1,25 l = ? (ml) 250 ml = ? (l) 1 200 ml = ? (l) 2 m3 = ? (dm3 )

10. Na obdélníkovou zahradu s rozměry 15 m a 25 m celý den pršelo 10. Na obdélníkovou zahradu s rozměry 15 m a 25 m celý den pršelo. Mirek si povšiml, že v původně prázdné plechovce dosahuje voda po dešti do výše 20 mm. Kolik litrů vody napršelo na celou zahradu? Úlohu vypočítej a vyber správnou odpověď: Pro výpočet použij vztah: V=a∙b∙c 7 500 l 3 500 l 5 500 l

11. Vyberte pojmy, které patří fyzikální veličině HMOTNOST a zvolený pojem vysvětlete: kilogram odměrný válec m=ρ∙V tuna osobní váha V=a∙a∙a

12. Převeďte jednotky hmotnosti na jednotky uvedené v závorkách: 3 kg = ? (g) 6,5 kg = ? (g) 2 000 g = ? (kg) 3 000 g = ? (kg) 120 g = ? (kg) 8 t = ? (kg) 0,78 t = ? (kg) 580 mg = ? (g) 9 g = ? (mg)

13. Vyberte charakteristiky, které patří fyzikální veličině HUSTOTA: pipeta kg/ m3 ρ=m/V ρ [ró] hustoměr cm3

14. Máte tři krychle stejného objemu, jejichž povrch je natřen tak abyste nepoznali, z jaké jsou látky. Víte jen, že jedna je ze dřeva, druhá z oceli, třetí z olova. Jak poznáte, z jakého materiálu která krychle je?

V nádrži je benzin o hmotnosti 31,5 kg. 15. Vypočítejte hmotnost benzinu v plné automobilové nádrži o objemu 45 litrů. Řešení: Nejprve vyhledáme hustotu benzinu ρ= 700 kg/m3 . Z toho usoudíme, že 1 m3 benzinu má hmotnost 700 kg. 0,045 m3 má hmotnost 0,045 ∙ 700 = 31,5 kg V nádrži je benzin o hmotnosti 31,5 kg.

16. Doplňte: t Základní jednotka délky ž Způsob zjišťování hmotnosti r Jednotka odpovídající dm3 r V je symbol fyzikální veličiny b Plynná látka obsažená ve vzduchu k

Použité zdroje: doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc., PaedDr. Jiří Bohuněk, Fyzika pro 7. ročník základní školy, nakladatelství Prometheus, 2004, ISBN 80-7196-265-1. Tesař J., Jáchim F., Fyzika 1 pro ZŠ, Fyzikální veličiny a jejich měření, pedagogické nakladatelství, a.s., SPN 2007. Tesař J., Jáchim F., Fyzika 2 pro ZŠ, Síla a její účinky-Pohyb těles, pedagogické nakladatelství, a.s., SPN 2008. Rauner K., Havel V., a kol., Fyzika 7 pro ZŠ a víceletá gymnázia, Nakladatelství Fraus 2005 www.office.microsoft.com http://www.brufus.cz/pic_zbozi/04835.jpg [cit:2012-09-07] http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ab/Measuring_cylinder_hg .jpg [cit:2012-09-07] http://maths.cz/obrazky/17.png [cit:2012-09-07]

Metodika prezentace: Prezentace slouží k zopakování učiva šestého ročníku. Žák charakterizuje pojem těleso a látka. Žák vysvětlí pojem fyzikální veličina. Žák zná fyzikální veličiny délka, obsah, objem, hmotnost, hustota. Žák vyjmenuje symboly (značky) a základní jednotky výše vypsaných fyzikálních veličin. Žák umí měřit délku a zná délková měřidla, umí převádět jednotky délky. Žák umí určovat obsah výpočtem i pomocí čtvercové sítě. Žák měří objem odměrným válcem, převádí jednotky objemu, určuje objem různých těles. Žák váží různá tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet hustoty, dokáže vypočítat hmotnost a objem ze vzorce pro výpočet hustoty. Žák řeší úlohy na vypsané fyzikální veličiny formou výběru nebo výpočtu. Žák doplňuje slova.