III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_52

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Objem a jeho měření.
Advertisements

Objem a jeho měření.
Měření objemu Autor: Lukáš Polák Pokračovat.
Jednotky objemu. Měření objemu kapalin.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Příprava laboratorní práce č.3
Měření objemu pevného tělesa
Název materiálu: OBJEM – výklad učiva.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina O b j e m Creation IP&RK.
Měření objemu pevného tělesa
Téma: Fyzikální veličiny – objem Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006.
MĚŘENÍ OBJEMU.
Měření objemu 6. ročník.
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POSTUPY PŘI MĚŘENÍ OBJEMU 1) Měření objemu kapalin dílek na stupnici může mít různé.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Objem LC.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Lukáš Nečas a Daniel Dostál
OBJEM a jeho měření.
MĚŘENÍ OBJEMU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Měření objemu.
Ing. Radek Pavela Měření objemu.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Výpisky z fyziky − 6. ročník
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Jednotky objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Digitalizace výuky Příjemce
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_162_Objem tělesa AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
Měření fyzikálních veličin – Měření objemu
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Matematika Objemy těles.
Fyzika 6. ročník Objem Anotace
Měření 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
Měření objemu pomocí odměrného válce
Měření objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu kapalin
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
PŘEVODY JEDNOTEK.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_53 Jméno autora: Mgr. Roman.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Jméno autora: Mgr. Roman Holoubek Datum vytvoření:
Objemové jednotky a jejich převody
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Objem tělesa Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Měření objemu pomocí odměrného válce
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_03 Měření objemu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
OBJEM Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_11_29.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B27Fy6_Objem 1
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
Jméno autora Mgr. Vojtěch John Datum vytvoření Listopad 2012 Ročník 6.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02 Objem
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Objem objem je fyzikální veličina, kterou značíme V
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_03_FYZIKA
Autor: Mgr. Karolina Pátková
MĚŘENÍ OBJEMU.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Anotace Litr Druhy a využití Co měříme v litrech
OBJEM objem je fyzikální veličina určující část prostoru, kterou zabírá těleso Značka objemu: V.
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_42_OBJEM TEMA: FYZIKA
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Převody jednotek objemu
Transkript prezentace:

III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_52 Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_52 Jméno autora: Mgr. Roman Holoubek Datum vytvoření: prosinec 2011 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Fyzika Tematický okruh: Fyzika VI. – IX. Třída Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/21.1996

Objem a jeho měření

Objem Odvozená fyzikální veličina Vyjadřuje velikost prostoru vyplněného tělesem Označení fyzikální veličiny…………….V Základní jednotka objemu ……krychlový metr [m3], kubický metr 1m

Jednotky objemu Praktická jednotka….. krychlový decimetr [dm3] Platí: 1dm3 = 1litr [l] 1dm Další jednotka: Krychlový centimetr [cm3] Platí: 1cm3 = 1 mililitr [ml] 1cm

Převody jednotek objemu .1000 .1000 m3 dm3 cm3 .100 .10 .10 .10 .1000 .1000 m3 dm3 cm3 hl l dl cl ml .1000 .1000 m3 dm3 cm3 .1000 .1000 m3 dm3 cm3

Převody jednotek objemu Doplň: 3 m3 = l 130 ml = l 125 l = hl 18,2 cm3 = dm3 4,5 dl = l 79,3 ml = cl 7,5 l = ml 5,6 dl = cm3 96 dm3 = dl 0,02 dl = ml 7 856 l = m3 4,7 dm3 = l 17,6 hl = l 4,1 l = cl 0,0046 m3 = ml 7 800 ml = dm3 2,25 cm3 = dm3 9,2 l = ml 420 dl = m3 8,7 cm3 = cl

Měření objemu K měření objemu kapalin používáme odměrných nádob. Nádoby s jednou ryskou - odměřování jednoho objemu. Nádoby s velkým počtem rysek ve tvaru stupnice - odměrné válce.

Než začneme měřit, musíme zjistit: v jakých jednotkách je stupnice odměrného válce, kolik jednotek odpovídá jednomu dílku stupnice, jaký nejmenší a jaký největší objem můžeme odměrným válcem měřit - rozsah stupnice.

Zásady správného měření válec musí stát na vodorovné podložce na stupnici se musíme dívat okem v rovině hladiny údaj na stupnici musíme číst z rovné části hladiny

Měření objemu pevného tělesa nalijeme do odměrného válce vodu odečteme počáteční objem V1 do vody ponoříme těleso z pevné látky a odečteme nový objem V2 objem měřeného tělesa V určíme výpočtem V = V1 + V2

Měření objemu pevného tělesa Pozor!!! těleso musí být zcela ponořeno v ponořeném tělese nesmí zůstat bubliny vzduchu těleso se nesmí v kapalině rozpouštět voda nesmí stoupnout nad stupnici

Použité odkazy: Galerie MS Office RAUNER. Fyzika 6. Plzeň: Fraus, 2004, ISBN 80-7238-210-1. Vlastní archiv MEASURING CYLINDER. http://www.hbg-henneberg-sander.de [online]. [cit. 14.12.2011]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://www.hbg-henneberg-sander.de/e_messzyl.htm>. TKI. http://images.google.com [online]. [cit. 14.12.2011]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://images.google.com/search?as_q=odm%C4%9Brn%C3%BD+v%C3%A1lec&tbs=sur:fmc&biw=1366&bih=599&sei=xnWAT56HKtDQ4QSHvrDDBw&tbm=isch>. PANCEL. http://www.mojewiki.cz [online]. [cit. 14.12.2011]. Dostupný na WWW: <http://www.mojewiki.cz/pancel/doku.php?id=fyzika_6._rocnik>. OLDWEB. http://www.3zscheb.cz [online]. [cit. 14.12.2011]. Dostupný na WWW: <http:// www.3zscheb.cz/oldweb/elearning/fyzika%20web/mereni%20objemu%20a%20delky/%C4%8Dlovek_merv.gif>.