Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Povrch ČR Číslo: EU DUM 6_07 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová Projekt:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GEORELIÉF = zemský reliéf  pevninský reliéf  podmořský reliéf.
Advertisements

Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Autor výukového materiálu:
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Povrch Země jako důsledek přírodních činitelů
GEOMORFOLOGIE KRAJINA V ČR 9. třída Mgr. Jakub Karásek
3.ročník Vypracovala: Mgr. Anna Emingerová
Povrch a vodstvo ČR 4. ročník
Česká republika Horopis IV.
Svět na mapě Materiál byl vytvořen v rámci projektu
TYPY KRAJINY - Krajiny podle nadmořské výšky
Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: Havířov-místo, kde žiju Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
CO DOKÁŽE EROZE….
Rozmanitost reliéfu v ČR
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátova Třída/ročník:
SADA č. VIII Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA VIII_ČJS, DUM 2 Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Název: Krkonoše.
Povrch krajiny pro 4. ročník ZŠ
ICT VL Evropa – povrch 5.R.
ICT VL Naše okolí 5.R.  Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět  Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět  Tematický okruh: Místo, kde žijeme  Anotace:
Tvary zemského povrchu
Povrch české republiky
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.7 Krajina v okolí domova Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: AZ kvíz – přírodní poměry ČR Číslo: EU DUM 6_17 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová.
VY_32_ INOVACE_ 10_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou POVRCH ČR Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
Metodický list Název materiálu: Poloha a povrch ČR - kvíz Autor materiálu: Mgr. Markéta Tesárková Jazyk: český Zařazení materiálu Šablona: Inovace a zkvalitnění.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Konstantinovy Lázně, okres Tachov, příspěvková organizace AUTOR: NÁZEV: VY_32_INOVACE_Vl_01_Povrch ČR TEMA: Povrch ČR ČÍSLO.
Název školy: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF Autor: Lucie Beranová, Název: VY_32_INOVACE_05_ČESKÁ REPUBLIKA Téma: Povrch.
Česká republika Povrch.
CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Kraje ČR Číslo: EU DUM 6_03 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová Projekt:
Česká republika - opakování VY_32_Inovace_20KR-7
Člověk a jeho svět Vlastivěda
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
VY_32_INOVACE_17_Pohoří ČR
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název: VY_52_INOVACE_14 Středočeský kraj
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
VY_32_INOVACE_Z9-002 ZEMĚPIS 9.ROČNÍK RELIÉF ČR Název školy
Člověk a jeho svět Vlastivěda Česká republika
VY_32_INOVACE_Vac_I_12 Povrch krajiny
VY_32_INOVACE_191 Tomáš Nový osmý kraje ČR
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Vodstvo ČR Číslo: EU DUM 6_09 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová Projekt:
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Průmysl ČR Číslo: EU DUM 6_13 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová Projekt:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Marie Polanská NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_ Pohoří ČR - Bílé Karpaty.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
VY_32_INOVACE_183 Tomáš Nový osmý opakování České republiky
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_7C_10 TÉMA: Vlastivěda4
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
ČESKÁ REPUBLIKA POHOŘÍ
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_Inovace_4.2.7 Krajina v okolí domova
Člověk a jeho svět Vlastivěda
Rozmanitost reliéfu v ČR Zakreslit diagram do obrysu ČR
Jaký je rozdíl mezi nížinou a rovinou
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
POVRCH ČR ČR má pestré geologické složení, povrch tvoří převážně 2 celky: a) Česká vysočina (záp. část ČR) b) Západní Karpaty (při vých. hranici se Slovenskem)
Transkript prezentace:

Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Povrch ČR Číslo: EU DUM 6_07 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová Projekt: Podpora kvality vzdělávání na ZŠ Hostěradice CZ.1.07/1.4.00/21.0906 Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost – EU – Peníze školám Klíčová aktivita: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT

Autor: Mgr. Pavlína Kociánová Vytvořeno: leden 2012 VY_32_INOVACE_6_07_ICT Název: Povrch ČR Autor: Mgr. Pavlína Kociánová Vytvořeno: leden 2012 VM je určen pro 4. ročník Vzdělávací oblast, téma: Člověk a jeho svět; Místo, kde žijeme Anotace: Vzdělávací materiál je určen pro navození učiva vlastivědy ve 4. ročníku – oblast ČESKÁ REPUBLIKA – povrch ČR

Nadmořská výška Mořská hladina představuje 0 (m n.m.) Od 0 se počítá nadmořská výška Místo A leží ve výšce HA nad hladinou moře Výška HA je tedy 250 m n.m. m n. m. čti jako „metrů nad mořem“ V jaké výšce leží místo B? 890 m n. m. 250 m n. m. 0 m n. m.

Převýšení Je to výškový rozdíl mezi dvěma různě vysoko položenými místy Převýšení = B – A B – A = 890 – 250 890 – 250 = 640 m Převýšení mezi místa A a B na obrázku je 640 metrů 890 m n. m. 250 m n. m. 0 m n. m.

Vypočítej převýšení u následujících případů: Mezi místy C a A Mezi místem B a hladinou moře Mezi místy D a B Mezi místy A a D 1470 m n.m. 650 m n.m. 890 m n.m. 250 m n.m.

Nejvyšší bod ČR Hora Sněžka - 1602 m n.m. Pohoří Krkonoše

Nejnižší bod ČR Místo, kde řeka Labe opouští Českou republiku U Hřenska – 115 m n.m.

Dělení krajiny dle nadmořské výšky: 0 – 199 m n. m. = nížina 200 m n. m. a více = vysočina Nížina = roviny (0 – 199 m n.m.) Vysočina se dále rozděluje na: Pahorkatiny (200 – 599 m n. m.) Vrchoviny (600 – 899 m n. m.) Hornatiny (900 – 1999 m n. m.) Velehornatiny (2000 a více m n. m.; v ČR se velehory nevyskytují) Do jakého typu krajiny tedy spadá Sněžka se svými 1602 metry? Do jakého typu krajiny spadá vrchol Děčínský Sněžník se svými 723 metry?

Mapa povrchu ČR Zelená barva značí nížiny, odstíny žluté jsou pahorkatiny a vrchoviny, hnědou jsou znázorněná pohoří České republiky, modrou barvou je znázorněna říční síť

Povrch ČR Nejvyšší pohoří ČR se nacházejí zejména v oblastech hranic se sousedními státy Nazývají se proto hraniční pásmová pohoří

Zdroje: www.wikipedia.org www.zemepis.cz www.kudyznudy.cz http://free-top.tym.cz/download.php?ds=slepa-mapa-cr archiv autora