NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice AUTOR: Vondráková NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_O kohoutkovi a slepičce TEMA: ČÍSLO PROJEKTU:
Anotace Materiál k použití na interaktivní tabuli ČESKÝ JAZYK A LITERÁRNÍ VÝCHOVA O kohoutkovi a slepičce, vyprávění s obrázky, dokončení pohádky, osnova vyprávění, seznámení se základními znaky lidové pohádky Možnost použití v 2.- 3. ročníku ZŠ, vhodný do hodin čtení a literární výchovy.
KOHOUTEK A SLEPIČKA Kohoutek se nerozdělil se slepičkou . Uviděl zrnko, chtěl ho sám pro sebe . Zrnko mu uvízlo v hrdle a slepička spěchá pro vodu, aby se mohl napít . Co by se mohlo stát, kdyby slepička vodu nedonesla ?
Slepička prosí studánku. Studánka chce šátek od švadlenky Slepička prosí studánku . Studánka chce šátek od švadlenky . Pak snad vodu dá. Slepička prosí švadlenku , ta chce boty od ševce. Švec zase štětiny od prasátka, prasátko mláto od sládka, sládek ječmen od hospodáře , hospodář mléko od kravičky. Slepička prosí i kravičku o trochu mléka. Dá jí kravička mléko nebo se nad ní slitují mračna a dají vodu travičce?
Travička se zazelenala. Slepička natrhala trávu kravičce Travička se zazelenala. Slepička natrhala trávu kravičce. Kravička dala mléko hospodáři, hospodář dal ječmen sládkovi…..Jak to bylo dál?
Kohoutek se uzdravil . Co slíbil slepičce?
s Kdo vystupoval v pohádce? Jaké plyne z pohádky poučení? Tuto pohádku si vyprávěli lidé mezi sebou, proto je to lidová pohádka. Někteří spisovatelé sesbírali pohádky do svých knih, proto si je můžeme vyprávět i dnes.
Vyprávěj podle osnovy kohoutek studánka-šátek švadlena-boty švec-štětiny prasátko-mláto sládek-ječmen hospodář-mléko kravička-trávu travička-vodu mračna
WWW.OFFICE.MICROSOFT.COM