Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_18-17

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PRIPO Principy počítačů
Advertisements

ČÍSELNÉ SOUSTAVY PŘEVODY MEZI SOUSTAVAMI
Základy informatiky úvod
Co je to informace? Informace je smysluplné sdělení, skládající se z jednotlivých údajů z latinského in-formatio = utváření, ztvárnění v Informatice:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Paměť Počítač používá různé typy pamětí. Odlišují se svou funkcí, velikostí, rychlostí zápisu a čtení, schopností udržet data v paměti. Úkolem paměti je.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Základy informatiky přednášky Kódování.
Úvod do informačních technologií autor Jana Truxová
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Booleova logika(algebra)
RoBla Číselné soustavy.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Reprezentace dat v počítači
Digitální učební materiál
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_146_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Paměti – úvod, základní pojmy Ročník:3. Datum.
Základy číslicové techniky
ČÍSELNÉ SOUSTAVY Desítková Dvojková.
Název Digitální reprezentace dat Předmět, ročník ICT, sekunda
Výukový program: Mechanik elektrotechnik Název programu: Číslicová technika II. ročník Osmičková číselná soustava Vypracoval: Mgr. Holman Pavel Projekt.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
ČÍSELNÉ SOUSTAVY Mgr. Petr Němec ©2009
 Vyjmenování a vysvětlení principu nejpoužívanějších číselných soustav  Jejich použití  Převody mezi nimy (do desítkové soustavy)
Informace a počítače Informatika 8. ročník bit byte
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Číselné soustavy dekadická binární hexadecimální
Převody mezi číselnými soustavami 1
Množství informace a číselné soustavy.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
ČÍSELNÉ SOUSTAVY.
Základní pojmy číslicové techniky
Výukový program: Mechanik elektrotechnik Název programu: Číslicová technika II. ročník Šestnáctková číselná soustava Vypracoval: Mgr. Holman Pavel Projekt.
Číselné soustavy IV Jana Bobčíková.
Základy číslicové techniky
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Zápis čísla v desítkové soustavě
Číselné soustavy III Jana Bobčíková.
Číselné soustavy V Jana Bobčíková Převody mezi dvojkovou, osmičkovou a desítkovou soustavou.
Jednotky Číselné soustavy
Šestnáctková soustava
Číselné soustavy I Jana Bobčíková.
Soustava SI VY_32_INOVACE_ ledna 2013
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Převody mezi desítkovou a dvojkovou soustavou.
Číselné soustavy.  Obecně lze libovolné celé kladné číslo zapsat polynomem a n  z n + a n-1  z n-1 + … + a 0  z 0, kde z je libovolné přirozené číslo.
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast dle RVP:Základy výpočetní techniky Okruh dle RVP:Základy informatiky.
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Číselné soustavy - převody
Převody čísel. soustav - opakování
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_18-18
Petr Fodor.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_27-12
Úvod do informačních technologií autor Mgr. Jana Truxová
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Ukládání dat v paměti počítače
Číselné soustavy - Opakování
Převody mezi číselnými soustavami 3
Číselné soustavy.
Číselné soustavy Číselné soustavy reprezentují čísla, která jsou pro nás symbolem určitého množství – kvantity. Desítkovou soustavu se učíme již v první.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_15-12
binární neboli dvojkový systém
Šestnáctková a osmičková soustava
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_06-05
Číselné soustavy a kódy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_18-19
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0029 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_18-17 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 Autor Šárka Kostková Tematický celek ICT pro první ročník Ročník 1. Datum tvorby 13. ledna 2013 Anotace Binární soustava. Převod mezi desítkovou a binární soustavou. Metodický pokyn Vyučující na vybrané m příkladu žákům předvede převod, další příklady žáci zkouší samostatně. Vyučující probere pojmy bit, byte, seznámí žáky s ASCII tabulkou. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Převody soustav Binární – dvojková

Binární soustava Používá pouze číslice 0 a 1 Odpovídá pojmům ano x ne, pravda x nepravda Používá se v počítačích, symboly 0 a 1 odpovídají stavům vypnuto x zapnuto Jaké znáte jiné soustavy?

Převod z desítkové soustavy do binární Binární soustava – symboly 0 a 1 Odpovídá zbytku po dělení dvěma Převedeme číslo 5 234 5 234:2 = 2 617 zbytek 0 81:2 = 40 zbytek 1 2 617:2 = 1 308 zbytek 1 40:2 = 20 zbytek 0 1 308:2 = 654 zbytek 0 20:2 = 10 zbytek 0 654:2 = 327 zbytek 0 10:2 = 5 zbytek 0 327:2 = 163 zbytek 1 5:2 = 2 zbytek 1 163:2 = 81 zbytek 1 2:2 = 1 zbytek 0 1:2 = 0 zbytek 1 5 23410 = 10100011100102 POZOR: čísla opisujeme odzadu

Úkol: převeďte do binární soustavy čísla 70 158 169 507 Řešení: 70:2 = 35 zb 0 35:2 = 17 zb 1 17:2 = 8 zb 1 8:2 = 4 zb 0 4:2 = 2 zb 0 2:2 = 1 zb 0 1:2 = 0 zb 1 7010 = 10001102 158:2 = 79 zb 0 79:2 = 39 zb 1 39:2 = 19 zb 1 19:2 = 9 zb 1 9:2 = 4 zb 1 4:2 = 2 zb 0 2:2 = 1 zb 0 1:2 = 0 zb 1 15810=100111102 169:2 = 84 zb 1 84:2 = 42 zb 0 42:2 = 21 zb 0 21:2 = 10 zb 1 10:2 = 5 zb 0 5:2 = 2 zb 1 2:2 = 1 zb 0 1:2 = 0 zb 1 16910=101010012 507:2 = 253 zb 1 253:2 = 126 zb 1 126:2 = 63 zb 0 63:2 = 31 zb 1 31:2 = 15 zb 1 15:2 = 7 zb 1 7:2 = 3 zb 1 3:2 = 1 zb 1 1:2 = 0 zb 1 50710=1111110112

Převod z binární soustavy do desítkové U převodu se používá znalost mocnin čísla 2 Pro jistotu si připomeneme Převedeme číslo 10110 Odzadu si nad jednotlivé číslice zapíšeme postupně mocniny 2 V úvodu jsme si říkali, že 0 odpovídá logickému ne (nepravda) 1 ano (pravda), tudíž v hledaném čísle se budou nacházet pouze ty mocniny, u kterých je 1 1∙16+0∙8+1∙4+1∙2+0∙1=22 101102=2210 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 210 1 2 4 8 16 32 64 128 256 512 1 024 16 8 4 2 1

Úkol: převeďte daná čísla do soustavy desítkové 101010 1110011 1011001 1111011 Řešení: 32 16 8 4 2 1 0 1 0 1 0 1∙32+0∙16+1∙8+0∙4+ 1∙2+0 ∙1=42 1010102=4210 64 32 16 8 4 2 1 0 1 1 0 0 1 1∙64+ 0∙32+1∙16+1∙8+0∙4+ 0∙2+1∙1=89 10110012=8910 64 32 16 8 4 2 1 1 1 0 0 1 1 1∙64+ 1∙32+1∙16+0∙8+0∙4+ 1∙2+1∙1=115 11100112=11510 64 32 16 8 4 2 1 1 1 1 0 1 1 1∙64+ 1∙32+1∙16+1∙8+0∙4+ 1∙2+1∙1=123 11110112=12310

Co znamená v řeči IT technologií symbol 1b Jaký mají mezi sebou převodní vztah? Pomocí 1B jsme schopni rozpoznat stavů? Jaké znáte násobky jednotky 1B? Co Vám říká pojem ASCII tabulka? Jak píšete @? 256