Pořadové číslo projektu Šablona č.: III/2

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pravidla pro sčítání a odčítání celých čísel
Advertisements

HODINA ZAČÍNÁ M A T E M A T I K A.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
VY_32_INOVACE_M.3.17_Násobení a dělení č.8_prezentace
VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_65.
Sčítání a odčítání mnohočlenů
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly III Anotace: Prezentace obsahuje příklady k procvičení učiva počítáme s velkými čísly. Prezentace je prezentována.
MATEMATICKÉ KŘÍŽOVKY pro 4. třídu
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_156 Jméno autora: Mgr. Tomáš FULÍN Třída/ročník: PS2 / 2.ročník Datum vytvoření: Vzdělávací oblast:Matematika.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Porovnávání.
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
{ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Veronika Kloučková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:3. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Násobení a dělení autor.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:3. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Násobení a dělení autor.
VY_32_INOVACE_M.2.12 _Násobení a dělení č.3_ prezentace
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Absolutní.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Racionální čísla.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Celá čísla Pojem celé číslo,sčítání,odčítání. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Září 2012 Ročník:7. Tematická oblast:
ČÍSELNÉ OBORY, VÝRAZY - OPAKOVÁNÍ Cyrilometodějská církevní základní škola Lerchova 65, Brno Tento výukový materiál vznikl v rámci projektu EU–peníze do.
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona č.: III/2 Sada č.: 2 Datum vytvoření: Datum ověření: Pro ročník: šestý Vzdělávací.
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona č.: III/2 Sada č.: 2 Datum vytvoření: Datum ověření: Pro ročník: šestý Vzdělávací.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
LOMENÉ VÝRAZY III. Sčítání a odčítání výrazů Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_02_Matematika pro 7.ro č ník_S č ítání a od č ítání zlomk ů Téma: S č ítání a od č ítání zlomk.
Pořadové číslo projektu Šablona č.: III/2
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 1. ???
Sčítání a odčítání celých čísel
Základní škola Čelákovice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Sčítání a odčítání racionálních čísel.
Sčítání a odčítání do 10 Matematika a její aplikace (matematika pro 1., 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění.
Pořadové číslo projektu Šablona č.: III/2 Sada č.: 2 Datum vytvoření:
Sčítání, odčítání, násobení, dělení – příklady k procvičení
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 08 Vytýkání II
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Vy_32_Inovace_12_Sčítání a odčítání lomených výrazů
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Sčítání a odčítání do 100 Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá Autor: Mgr. Ivana Pavlíčková Název: VY_32_INOVACE_19_Scitani a odcitani do.
Sčítání a odčítání desítek do 100
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Desetinná čísla HRA.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ MNOHOČLENŮ
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Matematika 2. ročník - sčítání a odčítání Název materiálu
Transkript prezentace:

21.2.2012 29.2.2012 Pořadové číslo projektu Šablona č.: III/2 CZ.1.07/1.4.00/21.3007 Šablona č.: III/2 Sada č.: 2 Datum vytvoření: 21.2.2012 Datum ověření: 29.2.2012 Pro ročník: sedmý Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor - předmět: Matematika Tematický okruh: Celá čísla Klíčová slova: celá čísla, sčítání, odčítání Časová dotace ve výuce: 1-2 vyučovací hodiny Vytvořil: Jitka Topičová

Sčítání a odčítání celých čísel 7.ročník

Sčítání a odčítání celých čísel PRAVIDLO: MÍNUS JE SILNĚJŠÍ NEŽ PLUS, proto když se za sebou sejdou znaménka - +, tak zůstává jen mínus -. Přehled práce se znaménky. + a + vznikne + + a - vznikne - - a + vznikne - - a - vznikne +

Sčítání čísel se stejnými znaménky Absolutní hodnotu čísel sečteme a přidáme společné znaménko. 6 + 3 = 9 (+6) + (+3) = (+9) (-6) + (-3) = (-9) Jako 6 + 3 = 9 6 + 3 = 9 6 + 3 = 9 znaménko změníme na -9

Sčítání čísel s různými znaménky Absolutní hodnoty čísel odečteme a přidáme znaménko toho čísla, které má větší absolutní hodnotu. 6 + (-3) = 3 (-6) + 3 = (-3) Jako 6 - 3 = 3 6 - 3 = 3 znaménko změníme na -3

Odčítání čísel se stejnými znaménky Absolutní hodnotu čísel odečteme a přidáme společné znaménko. 6 - 3 = 3 (+6) - (+3) = (+3) (-6) - (-3) = (-3) Jako 6 - 3 = 3 6 - 3 = 3 6 - 3 = 3 znaménko změníme na -3

Odčítání čísel s různými znaménky Absolutní hodnoty čísel sečteme a přidáme znaménko toho čísla, které má větší absolutní hodnotu. (+6) - (-3) = (+9) (-6) – (+3) = (-3) Jako 6 + 3 = 9 6 - 3 = 3 znaménko změníme na -3

Počítej příklady na sčítání 5 + ( +4) = (+7) + 6 = (-9) + (-4) = 5 + ( -4) = (-7) + 6 = jako 5 + 4 = 9 jako 7 + 6 = 13 jako -9 - 4 = - 13 jako 5 – 4 = 1 jako -7 + 6 = -1

Počítej příklady na odčítání 5 - ( +4) = (+7) - 6 = (-9) - (-4) = 5 - ( -4) = (-7) - (+6) = jako 5 – 4 = 1 jako 7 – 6 = 1 jako -9 + 4 = -5 jako 5 + 4 = 9 jako -7 -6 = -13