Modul ateliéru animace
Radek Smetana - vedoucí ateliéru animace Vzdělání Bakalář na ČVUT – Fakulta elektrotechnická Magistr na FAMO – Ateliér animace Magistr na ČVUT – Fakulta elektrotechnická Práce jako freelancer Webové videa a reklamy – celá tvorba Pořad pro hvězdárnu (fulldome) Dříve i programování
Radek Smetana - vedoucí ateliéru animace Používání programů ( Photoshop, After Effects, Maya ) Technické zvládnutí 2D a 3D animace Zvládnutí celého produkčního řetězce anim. Filmu Triky do filmu - VFX / SFX(visual / special effects) --------- Klíčovací pozadí (blue / green screen) Motion capture Stereoskopie PC hry Fulldome a VR Rigging Skripty
Martin Otevřel - vedoucí ateliéru animace Výtvarné návrhy Vyprávění Kompozice Scénář Animační workflow Režie Klasické techniky animace Vyjadřování pohybem
Tvorba ateliéru 2D animovaný film Loutkový film 3D animovaný film v PC Plošková animace Kreslenka Motion grafika Loutkový film 3D animovaný film v PC Vizuální efekty Dosazení atmosfér Dosazení pozadí Dosazení 3D modelů atp
Možnost spolupráce ostatních oborů Tvorba námětu a scénáře Dramaturgie Kompozice ve storyboardu Asistence u svícení a záznamu loutkového filmu Svícení klíčovacího pozadí Kamera u 3D animovaného filmu STŘIH ZVUK PRODUKČNÍ a PROPAGACE (zanedbávaná)
Možnost spolupráce ostatních oborů Propracovaný každý záběr, vlastně každý frame Každý záběr dá práci, musí být promyšlený Minimalizace záběrů a jejich délek, které se ve střihu vyhodí Práce se zvukem a jeho rozmyšlení – celý vzniká synteticky
Možnost spolupráce animátorů Úvodní titulky Nadpis Závěrečné titulky Videoklip Neviditelné triky ( retuše, dosazování pozadí ) Viditelné triky ( výbuchy a kouře, virutální objekty a prostředí ) Rekvizity, fotomontáže atp. Kombinovaná forma ( rozdělení filmu na hrané a animované části )
Možnost spolupráce animátorů Často přizváni až k hotovému Hodně práce navíc Méně kvalitní / nemožný výsledek Neprofesionální přístup VFX supervisor je běžná profese Konzultace scénáře – možnosti technické a finanční, vymyšlení trikových záběrů Příprava záběru – zajištění potřebné techniky Sbírání dat na place – opět dle triku, proto je vhodná přítomnost supervizora Respektovat, co potřebuje Samotná postprodukce
Navázání spolupráce Studenti mezi sebou Napsat na smetana.radek@gmail.com Předrealizační porada Popsat projekt na Cubeweb Důležitá je Komunikace - stejná vize, dodání podkladů Nadchnutí pro projekt – že to má smysl
Cubeweb http://smetna.filmovka.cz Možnost zadávat náměty Má smysl dělat menší portfolio animátorů?
Studenti animace Dle webu Ukázky prací
Animování Překreslení Úprava stávajícího Klíčové snímky Motion capture Počítačová simulace
Sběr dat (pro 3D) Referenční fotografie (návody, rozložení, inspirace, reference, scan) Mapky se vzdálenostmi Podkladové fotografie (textury, mattepaiting) Enviromentální mapy Značky / markery Informace o kameře SFX (special effects)
Obecné rady na závěr Dělejte věci navíc Hodně se seznamujte škola je o dobrovolné náplni, udělat povinné minimum nestačí Hodně se seznamujte Kontakty ze školy jsou esenciální (když nejdete do velké firmy) Víte, s kým se vám dobře pracuje a proč nemůžete pracovat s nějakým typem lidí Učte se od ostatních Točte vtipné filmy Všichni jsou vážní a zamyšlení
Děkuji za pozornost