Petra Martináková , ČJ+AJ se zaměřením na vzdělávání LINKA BEZPECI Petra Martináková , ČJ+AJ se zaměřením na vzdělávání
exkurze Dne 2.4 2014 jsem se zúčastnila exkurze do Linky bezpečí Tato exkurze byla realizována v rámci E-synergie ( vědeckovýzkumná síť pro rizika elektronické komunikace) Exkurze se mi velice líbila. Byli jsme seznámeni s funkcí linky bezpečí, s popisem činnosti a mnoho dalšího Dokonce jsme se byli podívat do operačního střediska, kam chodí telefonáty od dětí Bylo to velice užitečné a dozvěděli jsme se mnoho zajímavých věci
ZÁKLADNÍ INFORMACE bezplatná telefonická linka krizové pomoci pro děti a mladistvé (do 17 let včetně, pro studenty denního studia až do 25 let včetně) v provozu 24 hodin denně po celý rok dostupná z celé České republiky zdarma jak z pevné linky, tak i z mobilních telefonů Linka bezpečí ctí zásadu anonymity klienta
POPIS ČINNOSTI poskytovat telefonickou krizovou pomoc a poradenství dětem a mladistvým, kteří se nacházejí v tíživé životní situaci dětem, kteří se cítí se ohroženi, osamělí, zrazení, zmatení a z nejrůznějších důvodů se nechtějí nebo nemohou svěřit někomu ze svého okolí umožňuje dětem, aby se bez obav někomu svěřily se svými problémy poradit, jak se zachovat v určitých životních situacích, které se jim jeví jako složité
PERSONÁLNÍ ZAJIŠTĚNÍ Nepřetržitý provoz zajišťuje přibližně 110 zaměstnanců Klíčovou roli hrají konzultanti a konzultantky a intervizoři ( vedoucí směn) Pracuje se ve třech denních intervalech . Počet konzultantů se mění dle denní doby a průběhu školního roku, které mají vliv na počet volajících Dalšími členy týmu jsou sociální pracovník,psycholožka, organizačně personální pracovnice, vedoucí E-mailové poradny Linky bezpečí a vedoucí Linky bezpečí
S KÝM LINKA BEZPEČÍ SPOLUPRACUJE Orgány sociálně právní ochrany dětí Policie České republiky Zdravotnická záchranná služba krizová centra a zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc
E-mailová poradna a chat Poskytují poradenství klientům prostřednictvím e-mailu a chatu V některých situacích je pro dítě bezpečnější, příjemnější či snazší o svých starostech psát než mluvit Tyto služby jsou dostupné i ze zahraničí
PRŮMĚRNÝ DEN NA LINCE BEZPEČÍ 700 přijatých hovorů Řeší přes 300 hovorů ( zbytek jsou různé fórky apod..) Přes 100 hovorů se týká konkrétního problému V roce 2011 bylo na Lince bezpečí přijato celkem: 252240 telefonických hovorů 612 dotazů na E-mailovou poradnu Linky bezpečí 702 kontaktů na Chatu Linky bezpečí
KONTAKTY telefon: 116 111 (bezplatné číslo, nonstop) chat: chat.linkabezpeci.cz (pondělí – neděle 15-19 hod., o víkendech ještě navíc v čase 9-13 hod.) e-mail: pomoc@linkabezpeci.cz (odpověď do tří pracovních dnů)