Klára hašlerová, adéla semecká

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Čína Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98 VY_32_INOVACE_2D.6.07
Advertisements

ASIE – OBYVATELSTVO A HOSPODÁŘSTVÍ
Hedvábí a jeho výroba :36:49.
STAROVĚKÁ ČÍNA Říše středu
Starověká Čína.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Obyvatelstvo – struktura národnostní a náboženská
MONGOLSKO Nikola Burkoňová.
Test D6 - 1 Zpracovala: Mgr
STŘEDNÍ ASIE.
Jihozápadní Asie.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
KVÍZ MEZI SUNDSKÉ OSTROVY NEPATŘÍ: a) Sulawesi b) Sokotra c) Jáva
STAROVĚKÁ INDIE Mgr. Lenka Venclová 2010.
OBYVATELSTVO ASIE.
Zemědělství – živočišná výroba
Ondřej Beran 8.J, jeden z nejzákladnějších výchozích pramenů demografické analýzy v demografii.
Středověká kultura Románský sloh
Asie - obyvatelstvo. Asie - obyvatelstvo Světadíl s největším počtem obyvatel na světě (asi 4 mld. lidí) Světadíl s největším počtem obyvatel na světě.
HEDVÁBÍ.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:6. ročník – Člověk a společnost – Dějepis - Čína autor VM:Ing. Slánská Drahomíra.
Starověká Čína 6. ročník.
STAROVĚKÁ ČÍNA.
Zámořské objevy 15. století
ČÍNA.
STAROVĚKÁ ČÍNA.
Francie Petra Kovaříková 8.A
RUSKO Jan Vaněk.
Geografické údaje Řecka
STAROVĚKÁ ČÍNA.
Čína
Počítačová prezentace
Vpád Mongolů do Evropy Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o vpádu Mongolských kočovníků.
Hospodářství - průmysl a zemědělství Soňa Medlová, 3.C
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Geografie Věda, která zkoumá krajinnou sféru (od 6 – 70 km pod zemským povrchem – až po 30 km nad zemským povrchem) Jaký je svět kolem nás? Proč je plný.
usazování hebrejsko – židovských
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Čína Gobi Peking.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Objevné plavby Název sady: Pozdní středověk a počátky.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Geopolitické souvislosti krize v oblasti.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_63_18 Název materiáluVýchodní.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ KRISTÝNA NOVÁKOVÁ KLÁRA POSPÍCHALOVÁ.
nepřístupné hory rozsáhlé pouště řeky Jang-c-tiang, Chuang-che.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název:
Obyvatelstvo Evropy V Evropě žije 742 milionů obyvatel Třetí nejlidnatější světadíl (po Asii a Africe) Nejvyšší průměrná hustota zalidnění – population.
Občanská válka v Tádžikistánu Kristýna Martínková Tereza Polanecká Šárka Vágnerová Michaela Zvonková HKSN, 2015.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_5-14_ Církev ve středověku Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Hedvábná cesta.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ČÍNA.
Šablona III/2 OBJEVNÉ PLAVBY Mgr. Lucie Opltová – 1
NOVOVĚK Kapitola II. ZÁMOŘSKÉ OBJEVY.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_10 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_30DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Orientální despocie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martina Komsová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
VY_52_INOVACE_13_02_obyvatelstvo Evropy
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Prozaický literární žánr literatury dokumentární (publicistické) či umělecké (zábavné). Skutečný=pravdivý (srovnej: fiktivní=smyšlený) Cestopis.
ASIE – VÝCHODNÍ ASIE - ČÍNA
Mgr. Jindřiška Řehořková
Byzanc Označení materiálu: VY_32_INOVACE_08_byzanc.ppt
Kultura a vzdělanost ve starověké Indii
ČÍNA.
Obecná charakteristika kontinentu
ASIE - HOSPODÁŘSTVÍ VY_32_INOVACE_07-25 Ročník: VII. r.
Mongolsko.
Rasy, národy a náboženství
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

Klára hašlerová, adéla semecká Hedvábná stezka Klára hašlerová, adéla semecká

Vývoj Předchůdkyně – lazuritová, nefritová a skleněná stezka Důvody – objevení zásob drahých kamenů (lazurit, nefrit) Obchodní styky – již od 3. – 2. tisíciletí př. n. l. „Západní poledníková cesta“ (2. pol. 1. tisíciletí př. n. l.) – migrace obyvatel „Stepní cesta“ – popisuje i Herodotos

Hedvábná stezka Informační a kulturní most mezi Východem a Západem Suroviny, náboženství, myšlenky, vynálezy, koření Štafetová přeprava cca 9000 km (3 roky) Nástrahy – nepříznivé počasí, přepadení Ferdinand von Richthofen (1877) 2 směry – čínský a antický

Hedvábí Symbol přepychu Oblíbenost materiálu Bourec morušový (jihovýchod Asie) Alternativa – bourec pajasanový či dubový Pevnost, jemnost a hebkost Císař Justinián (6. století) – hedvábnictví v Evropě 1884 – umělé hedvábí (viskóza)

Východ a Západ Šíření náboženství (buddhismus, křesťanství, islám) Drahé kovy Hedvábí Koření a jiné suroviny Vynálezy (střelný prach) Hindo-arabské číslice

Cestovatelé Čang Čchiena Maése Titianos, Pseudoarrianos Benjámín ben Jóná Giovanni de Piano Carpini Viléma Rubruk Marco Polo - Milion

Doprava Karavanseraje Poušť vs. Hory Velbloudi, koně, osli… Slon http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1096911352- objektiv/207411030400520/obsah/94753-turecko- hedvabna-stezka

České země a stezka pražský kanovník Asinus benediktinský mnich Štěpán Odorik z Pordenone Albrecht z Valdštejna Marie Terezie

Národy při Hedvábné stezce Číňané Turkické národy: Ujgurové Kazaši a Kyrgyzové Uzbekové a Tataři Jugurové Mongolské národy Indoevropské národy: Rusové a Tádžikové Tibeťané

http://www. ceskatelevize http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1097181328-udalosti/215411000101125/obsah/437328- hedvabna-stezka

Otázky 1. V jakém století Ferdinand von Richthofen zavedl pojem „hedvábná stezka“? a) 19. století b) 15. století c) 20. století 2. Za jakého císaře Evropa získala vajíčka bource morušového? a) Za Konstantina b) Za Theodosia c) Za Justiniána 3. Kdo je prvním známým cestovatelem po hedvábné stezce? a) Wu-ti b) Maés Titianos c) Čang Čchien 4. V jakém století se Odorik Pordenone dostal až do Číny? a) 10. století b) 14. století c) 17. století

Děkujeme za pozornost 