- Opakování – přirozená čísla NÁZEV ŠKOLY 2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/21.1611 ČÍSLO ŠABLONY IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT NÁZEV MATERIÁLU CELÁ ČÍSLA 1 ČÍSLO SADY 2 ČÍSLO MATERIÁLU VY_42_INOVACE_01 AUTOR MATERIÁLU Mgr. Michal Divíšek CELÁ ČÍSLA 1 - Opakování – přirozená čísla
Co to jsou celá čísla ? Začneme jak se má – od začátku. Pamatuješ si na PŘIROZENÁ ČÍSLA ? Již první lidé potřebovali vyjádřit počet něčeho. Třeba mamutů ? Tvoji rodiče byli na tom již mnohem lépe. V učebnicích měli o přirozených číslech, že vyjadřují počet kachen na rybníce.
Jen tak mimochodem – víš co máš v učebnici ty ? No ano, pamatuješ si to správně – vyjadřují počet spolužáků nebo počet stromů v zahradě pana Zahradníčka. Asi pro humor autoři dodali, že ještě jde o počet aut na parkovišti a přidali obrázky mrkve a kostek.
Paní učitelka ať se ti moc nesměje – možná tam měla počet prvků v dané množině. S množinami se jistě rád pobavíš především na střední škole. Všechno je správně ! PŘIROZENÁ ČÍSLA vyjadřují počet věcí, předmětů a je jedno, zda jde o auta, stromy, kachny, spolužáky nebo mamuty. Číslo PŘIROZENÉ proto je 1; 2; 3; 4; 5 atd., třeba i 1000000. Číslem PŘIROZENÝM není 0; 0,1; 12,4; -2; ⅞; 7,0002.
Příklad 1 : Vypiš do sešitu čísla přirozená 12,3 - 200 250 0,13 e) 0 ½ 120 200000 Příklad 2 : Vypiš příklady, kde množství lze vyjádřit přirozeným číslem
Odkazy a uvedení autorů : 1) Obrázky, náčrty a schémata : Mgr. Michal Divíšek 2) Snímky : http://dejiny-ceskeho-naroda.blog.cz/1102/mamut http://witch500.blog.cz/1010/trida-w-i-t-c-h http://www.reality-pospichal.cz/reality/nemovitost/prodej-zahrady-v-tasovicich-o-znojmo-3029?PHPSESSID=7349e1bec63617e93c96205435d99ed6