Rozmístění středisek obsluhy v dopravní síti Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 14/15.
Advertisements

TZ 21 – navrhování otopných soustav
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 6/14.
Aplikace teorie grafů Základní pojmy teorie grafů
Modulární systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků JmK v přírodních vědách a informatice CZ.1.07/1.3.10/ Úvod do teorie grafů.
Dynamické rozvozní úlohy
Optimalizace v simulačním modelování. Obecně o optimalizaci  Optimalizovat znamená maximalizovat nebo minimalizovat parametrech (např. počet obslužných.
Aplikace lineárního programování
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 7/14.
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 8/14.
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 4/14.
Statistika Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Přednáška 11 Otopné soustavy Doc.Ing.Karel Kabele,CSc.
Výběr dodavatelů Ivan Gros
CW – 05 TEORIE ROZHODOVACÍCH PROCESŮ Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb Fakulta stavební VUT v Brně © Ing. Václav Rada, CSc. 14. PŘEDNÁŠKA.
Letecká záchranná služba
Obec - jednotka PO zřizovaná obcí plk. Ing. Hynek Marák ředitel odboru IZS a služeb HZS Zlínského kraje říjen 2007.
Metody výběru variant Používají se pro výběr v případě více variant řešení stejného problému Lze vybírat dle jednoho nebo více kritérií V případě více.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Optimalizace logistického systému a řetězců
Jedna z největších světových firem v oblasti logistiky 20 leté zkušenosti po celém světě Konzultantské služby.
VY_32_INOVACE_21-15 Statistika 1 Základní pojmy.
Problém obchodního cestujícího a příbuzné úlohy
Zdravotní záchranná služba
Průměr Maximum Minimum
Význam zásob v logistických řetězcích a typy zásob
Milan Ptáček, Robert Lufinka, Oldřich Nič 2. projekt - sběrnice.
Plánování trajektorie pro bezpilotní letoun za účelem sledování pozemních objektů pomocí inerciálně stabilizované kamerové platformy Michal Kreč Vedoucí.
Vzdálenost bodu od roviny
Optimalizace versus simulace 8.přednáška. Obecně o optimalizaci  Maximalizovat nebo minimalizovat omezujících podmínkách.  Maximalizovat nebo minimalizovat.
Využití teorie hromadné obsluhy v počítačích Dan Ohnesorg AI526.
Náhodná veličina. Nechť (, , P) je pravděpodobnostní prostor:
Název předmětu : Rozpočtování staveb Identifikace předmětu : Bc./Oceňování majetku - PRA_OMP, PRA_OMK Cíle předmětu: Základní teorie a praktické postupy.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Nalezení nejkratší vzdálenosti mezi uzly dopravní sítě Předmět: Teorie dopravy - cvičení.
Problém obchodního cestujícího Zpracoval Ing. Jan Weiser.
Distribuční logistika Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu  Definice distribuční logistiky  Základní činnosti, které se realizují při distribuci.
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Základní výpočty v silniční nákladní dopravě - 1 Předmět: Technologie silniční nákladní.
Prostorové uspořádání ekonomiky. Strukturu ekonomiky můžeme zkoumat ze tří základních hledisek Vlastnické vztahy Sektory nebo odvětví Prostorové uspořádání.
Ing. Petr Klímaanalýza umístění skladu1 Analýza umístění skladů.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit, Ph.D. Dopravní systémy.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dynamika pohybu dopravního prostředku Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Kvalita dopravy v logistických procesech Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit,
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Řešení rozvozních úloh Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Zajištění obsluhy všech uzlu dopravní sítě Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Ústí nad Labem 4/2009 Ing. Jaromír Vachta
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Obhajoba diplomové práce Téma: Optimalizace skladového hospodářství.
Teorie kvality přemístění Předmět: Teorie dopravy Ing
Zajištění obsluhy všech úseku dopravní sítě Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
Sídla.
Základní výpočty v silniční nákladní dopravě II Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Autor: Bc. Lucie Nechvátalová Vedoucí: Ing. Ondrej Stopka, PhD.
Znázornění dopravní sítě grafem a kostra grafu Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
Ústí nad Labem 4/2008 Ing. Jaromír Vachta
o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů
Racionalizace logistických procesů ve vybrané společnosti
Dětské dopravní hřiště Městské policie
Další typy dopravních problémů
Maximální propustnost rovinné dopravní sítě
HODNOCENÍ DOPRAVNÍ SÍTĚ
Syntéza kombinačních logických obvodů
7.1 Základní pojmy Mgr. Petra Toboříková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DEFINICE FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Ovládání dopravního pásu s bezpečnostním
Hasičský záchranný sbor hlavního města Prahy
Dětské dopravní hřiště Městské policie
Transkript prezentace:

Rozmístění středisek obsluhy v dopravní síti Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.

Optimální rozmístění neboli alokaci středisek pro obsluhu požadavků v dopravní síti. Středisko - uzel dopravní sítě, který má pro určitou část této sítě, tzv. atrakční obvod, jisté zvláštní poslání, obsluhuje totiž požadavky v této části sítě. Příklady středisek: - střediska zdravotní záchranné služby nebo stanoviště hasičského záchranného sboru; - havarijní střediska pro telekomunikační, plynárenskou, vodovodní, energetickou aj. síť. - zásobovací sklady, skládky posypového materiálu, pekárny, pošty atd.

Optimální umístění střediska: - minimalizovat čas nutný na dosažení každého místa sítě, ve kterém může požadavek na obsluhu vzniknout; jinými slovy: střediska se snažíme v síti umístit tak, aby maximální vážená vzdálenost z nejbližšího střediska byla minimalizovaná; těmito váhami rozumíme počet požadavků na obsluhu v daném místě sítě, mají tu vlastnost, že při hledání řešení středisko „přitahují"); - minimalizovat dopravní práci, vyjádřenou v celkovém množství ujetých kilometrů.

Obvod působnosti střediska - atrakční obvod - prvotní – patří do něj uzly nejbližší vzdáleností od střediska - přidělený – stejná vzdálenost uzlů od dvou středisek, přidělíme k jednomu

Váha uzlu - rozsahy služeb (např. počty opravovaných zařízení, počty zásahů nebo výjezdů, poptávka po zboží či službách apod.) poskytovaných střediskem jednotlivým uzlům

Kriterium optimalizace – minimum dopravní práce v – středisko u – uzel A(v) – atrakční obvod střediska d(u,v) – nejkratší vzdálenost uzlu od střediska w(u) – váha uzlu Dk – množina středisek

Optimální rozmístění středisek – postup převeden na příkladu V dopravní síti vyjádřené grafem je třeba obsluhovat uzly ze tří středisek. Výpočtem určete, která z variant umístění středisek je optimální z hlediska minimalizace dopravní práce. Váhy uzlů jsou uvedeny v tabulce. uzel U1 U2 U3 U4 U5 U6 U7 U8 váha 2 3 1 4

Varianty umístění středisek: a) D3 = { U1; U4; U7} b) D3 = { U2; U4 ; U6} c) D3 = { U3; U4; U5}

a) uzel U1 U2 U3 U4 U5 U6 U7 U8 váha 2 3 1 4 Atrakční obvody: AU1 = { U1; U2} AU4 = { U4; U5} AU7 = { U7; U3; U6; U8} Dopravní práce: 0+12=12 0+16=16 0+4+4+10=18 celkem f(Dk) = 12+16+18=46

b) uzel U1 U2 U3 U4 U5 U6 U7 U8 váha 2 3 1 4 Atrakční obvody: AU2 = {U2; U1} AU4 = {U4; U5} AU6 = {U6; U3; U7; U8} Dopravní práce: 0+8=8 0+16=16 0+6+6+8=20 celkem f(Dk) = 8+16+20=44

c) uzel U1 U2 U3 U4 U5 U6 U7 U8 váha 2 3 1 4 Atrakční obvody: AU3 = { U3; U6; U7;U8} AU4 = { U4; U2; U1} AU5 = { U5} Dopravní práce: 0+12+12+14=38 0+18+20=38 0 celkem f(Dk) = 38+38+0=76

Minimum dopravní práce je 44. Závěr: Minimum dopravní práce je 44. Nejvýhodnější (optimální) je varianta b . uzel U1 U2 U3 U4 U5 U6 U7 U8 váha 2 3 1 4

Zdroje: Tuzar, A., Maxa, P., Svoboda, V.. Teorie dopravy. Praha, ČVUT, 1997. ISBN 80-01-01637-4.