Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dadaismus.
Advertisements

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Dadaismus též Dada, byl avantgardní umělecký směr.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Objektová tvorba - asambláž
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
VY_52_INOVACE_DEK_54 SURREALISMUS
Dadaismus I. polovina 20. století.
Koláž je jedním z nejpozoruhodnějších a také nejtypičtějších technických a výrazových prostředků, které se objevily na umělecké scéně 60. století. Umožňuje.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Christian Morgenstern
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
DADAISMUS Mgr. Lucie Rusová
Poezie ve světové literatuře
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Pop-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
DADAISMUS Jana Bobčíková.
Dadaismus byl mezinárodním stavem mysli nebo spíše životním stylem, než hnutím…
Dadaismus Předmět: výtvarná výchova. Jak vzniknul a co to je Avantgardní umělecký směr Avantgardní umělecký směr Vznikl v roce 1916 ve Švýcarsku, v roce.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
AVANTGARDNÍ UMĚLECKÉ SMĚRY
Malířství mezi válkami DADAISMUS
Dadaismus.
OP ART Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
POP ART Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.2.9 dadaismus Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
BRATŘI ČAPKOVÉ CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Lucemburkové v Čechách I Autor: Mgr. Václav PražákDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Kubismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Baroko Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Významná pohoří Skandinávie - interaktivní slepá mapa
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Rožmberkové a jejich sídla
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
JAN ÁMOS KOMENSKÝ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Prusko-rakouské války I
2. světová válka – Hon na Bismarck
Moderní umělecké směry Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_11
Sochy a plastiky Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Francouzská revoluce II
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Realismus ve výtvarném umění
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, Ready made – umění objektu Autor: Mgr.
Judaismus – počítání času
ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:
Poezie ve světě v 1.polovině 20.století
Judaismus – biblické dějiny I
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Umění starověkého Říma
Výtvarné umění od pravěku k dnešku
DADAISMUS.
Malířství mezi válkami DADAISMUS
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Umění a kultura, výtvarná výchova, Surrealismus v malířství Autor: Mgr.
DADAISMUS Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti
Křížovka – osobnosti 2. světové války
Křížovka – krycí názvy 2. světové války
Poslední Přemyslovci III
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Transkript prezentace:

Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Dadaismus Autor: Mgr. Jana Kalvasová Datum: 10.3. 2013 Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0702 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_VV.kvinta.16 Škola Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Autor Mgr. Jana Kalvasová Název Dadaismus Předmět Výtvarná výchova Tematická oblast Výtvarná výchova pro kvintu, sextu, 1. a 2. ročník SŠ Šablona III/2 - Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Ročník kvinta Metodický list/Anotace Prezentace v power pointu obsahuje informace o dadaismu ve výtvarném umění včetně obrázků, prezentace je zakončena otázkami a úkoly k tématu. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Dadaismus označení DADA vzniklo náhodně- umělci v Kabaretu Voltaire (Curych) otevřeli slovník a z kapátka pustili vodu- kapka dopadla na slovo DADA, v dětské mluvě značí houpacího koně nebo zálibu avantgardní umělecký směr v literatuře i výtvarném umění vznikl během 1. světové války uplatnil se ve více zemích (hlavě Německo, Francie)

Hlavní znaky vyjádření odporu proti válce odmítání standardů podpora anarchie a nihilismu díla neměla žádný význam, výklad spočíval na divákovi ve výtvarném umění práce s náhodně nalezenými věcmi (střepy, provázky, sláma, knoflíky, špendlíky,…) koláže asambláže

Objekt trouvé (nalezený objekt) Ready made = rozebrání předmětu na části- jeho opětovným složením vznikne zcela nová věc, která má nový smysl a význam šokující techniky, později inspirovaly reklamu, film, fotografii

Hlavní přestavitelé Výtvarné umění: Hans Arp Marcel Duchamp Max Ernst Francis Picabia Literatura: Tristan Tzara Guillaume Apollinaire Jean Cocteau

Marcel Duchamp, Fontána

Hans Arp, Socha

Otázky a úkoly 1. Čím se vyznačuje dadaismus? 2. Jaké znáš další avantgardní umělecké směry? 3. Na internetu vyhledej další světové i české umělce, kteří se zabývali technikou koláže a asambláže. 4. Vytvoř umělecký plakát o umělci dadaismu.

Ukázka studentské práce ( k úkolu č.4)

Zdroje, citace [online]. [cit. 2013-10-3]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fa/Fontaine_Duchamp.jpg [online]. [cit. 2013-10-3]. Dostupné z:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cb/HansArp-CloudShepher1953.JPG