Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Advertisements

KÓDOVANIE INFORMÁCIÍ Maroš Malý, 4.C.
Percentá Percentá každý deň a na každom kroku.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_05_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
Delavnica za konfiguriranje dostopovnih točk RAČUNALNIŠKA OMREŽJA
ALGORITMIZACE.
Jan Coufal, Julie Šmejkalová, Jiří Tobíšek
Obvod a obsah kruhu Prezentaci Mgr. Jan Kašpara (ZŠ Hejnice) upravila a doplnila Mgr. Eva Kaucká e.
Určitý integrál. Příklad.
Shodné zobrazení, osová souměrnost, středová souměrnost
Opakování na 4. písemnou práci
rtinzartos Napište slova, která obsahují uvedená písmena.
Cvičení Úloha 1: Rozhodněte zda posloupnost znaků v poli délky n tvoří palindrom (slovo, které je stejné při čtení zprava i zleva). Př.: [a,l,e,l,a]
Data Science aneb BigData v praxi
Slovní úlohy pro „autaře“
Emise a absorpce světla
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Problematika spotřebitelských úvěrů
Elektrikcé pole.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Dynamická pevnost a životnost Přednášky
Perspektivy budoucnosti lidstva
6. PŘEDNÁŠKA Diagnostické (screeningové) testy v epidemiologii
Základy elektrotechniky
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
Změny skupenství Ing. Jan Havel.
Seminář JČMF Matematika a fyzika ve škole
Test: Mechanické vlastnosti kapalin (1. část)
4.2 Deformace pevného kontinua 4.3 Hydrostatika
A ZÁROVEŇ HNED DOKONALÉ
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
8.1.1 Lineární kombinace aritmetických vektorů
Fyzikální veličiny - čas
Číselné soustavy a kódy
Čas a souřadnice Lekce 3 Miroslav Jagelka.
Agregátní trh práce.
Jasnosti hvězd Lekce 10 Miroslav Jagelka.
Název prezentace (DUMu): Jednoduché úročení – řešené příklady
Konstrukce překladačů
DYNAMICKÉ VLASTOSTI ZEMIN A HORNIN
E-projekt: Jak změřit výšku budovy GJŠ
Parametry vedení a stejnosměrná vedení
Martina Litschmannová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Logistika zemního plynu v České republice Autor diplomové práce:
Martina Litschmannová, Adéla Vrtková
ROZDĚLENÍ ÚHLŮ PODLE VELIKOSTI
Rovinný úhel a jeho orientace
Měření optické aktivity 4.1 Úvod (ukázky spekter)
Ohmův zákon Praktické ověření.
T - testy Párový t - test Existuje podezření, že u daného typu auta se přední pneumatiky nesjíždějí stejně. H0: střední hodnota sjetí vpravo (m1) = střední.
Proudy a obvody Náboje v pohybu.
Číselné soustavy a kódy
Práce s nepájivým (kontaktním) polem
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Máme data – a co dál? (1. část)
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11_M7_Hanak
Statistická indukce v praxi
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_01_M9_Hanak TÉMA: Soustavy lineárních rovnic
Studená válka.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Ing. Marcela Strakošová
VZNIK ČESKOSLOVENSKA.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU - VLAST
Je obtížnější „dělat“ marketing služby nebo hmotného produktu?
MAPA SVĚTA AFRIKA.
Dvacáté století – vznik Československa
Zakavkazsko.
Osvobození československa (1.)
Transkript prezentace:

Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:  Mgr. Milena RÁČKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_507_ŘÍMSKÉ ČÍSLICE Téma:  PROCVIČOVÁNÍ ZÁPISU ŘÍMSKÝCH ČÍSLIC Číslo projektu:  CZ.1.07/1.4.00/21.2975

Anotace Materiál určen pro práci žáků na ZŠ – 1. stupeň v předmětu matematika pro 5. ročník Tato Microsoft PowerPointová prezentace slouží k procvičování a kontrole zápisu římských číslic s kombinací pracovních listů a zápisu na tabuli

Datum vytvoření: ŘÍJEN 2011 Klíčová slova: Metodické pokyny: LETOPOČET, STOLETÍ, MĚSÍC, KAPITOLA Metodické pokyny: List č. 6: Kontrola zápisu římských čísel na tabuli List č. 7: Zopakování rozšiřujícího učiva římských číslic (L, C, D, M) List č. 8, 9: Systém zápisu římských čísel List č. 10: Kontrola zápisu římských čísel rozšiřujícího učiva na tabuli List č. 11: Žáci zapisují arabská čísla římskými čísly List č. 12: Kontrola zápisu římských čísel

Metodické pokyny: List č. 13: List č. 14: List č. 15, 16: Žáci zapisují římská čísla arabskými čísly List č. 14: Kontrola zápisu arabských čísel List č. 15, 16: Pracovní listy pro tisk

MATEMATIKA 5 Římské číslice 13 x 2 = 26 146 > 128 230 + 125 + 141 + 321 = ? 12 x 100 x 5 = ? 146 = 146 60┘72 : 24 = 253 253 7 x 24 72 1 012 0 5 06 6 072 3 Kč 50 h = 3,50 Kč MATEMATIKA 5 Římské číslice 37 cm = 𝟑𝟕 𝟏𝟎𝟎 𝒎 5 , 9 8 setiny Jednotky desetiny desetinná čárka (23 + 15 + 7) : 3 = ? Cyklista jel dvouetapový závod. První etapu závodu ve stoupání do kopce ujel za 2 h 50 minut. Jeho celkový čas závodu byl 4 h 12 minut. Za jak dlouho ujel druhou etapu závodu? < >

ŘÍMSKÉ ČÍSLICE – opakování ze 4. třídy Zapisujeme římské číslice na tabuli: ARABSKÉ ČÍSLICE ŘÍMSKÉ ČÍSLICE 38 100 49 25 12 47 14 13 64 94 95 99 90 89 56 82 98 19 79 59 17 16 45 10 50 40 77 88 18 15 11 20 9 4 8 7 6 3 1 2 5 = IX XX VIII VI XV XXV V IV XIV VII X XIII XCIV LXXXVIII XC LXIV XCVIII XVI XVII XIX XII XI XVIII XCIX C L XCV XLV LXXXIX I XLVII XXXVIII XLIX II III XL LVI LXXIX LXXVII LIX LXXXII

50 = L 100 C 500 D 1000 M ŘÍMSKÉ ČÍSLICE – ROZŠIŘUJÍCÍ UČIVO ARABSKÉ ČÍSLICE ŘÍMSKÉ ČÍSLICE 50 = L 100 C 500 D 1000 M

IX … 10 – 1 = 9 L X … 50 + 10 = 60 X L IX … 50 – 10 + 9 = 49 C X X … ŘÍMSKÉ ČÍSLICE IX … 10 – 1 = 9 L X … 50 + 10 = 60 X L IX … 50 – 10 + 9 = 49 C X X … 100 + 10 + 10 = 120 D C X IX … 500 + 100 + 10 + 9 = 619 C D X I … 500 – 100 + 10 + 1 = 411 D C C V … 500 + 100 + 100 + 5 = 705 C D L VI … 500 – 100 + 50 + 6 = 456 Pozor: V číslech se mohou odčítat jen číslice I, X, C.

ŘÍMSKÉ ČÍSLICE M C … 1000 + 100 = 1100 C M … 1000 – 100 = 900 M C D X L … 1000 + 400 + 40 = 1440 M D L X … 1000 + 500 + 50 + 10 = 1560 M D C C … 1000 + 500 + 100 + 100 = 1700 M C M … 1000 + 900 = 1900 M M X … 1000 + 1000 + 10 = 2010 M M X I … 1000 + 1000 + 10 + 1 = 2011 Pozor: Číslice V, L, D, M, se mohou pouze přičítat.

ŘÍMSKÉ ČÍSLICE – rozšiřující učivo Zapisujeme římské číslice na tabuli: ARABSKÉ ČÍSLICE ŘÍMSKÉ ČÍSLICE 1500 2010 1800 1900 2000 1444 1990 2011 1100 900 550 770 455 = MCDXLIV MCMXC DCCLXX MCM MD MM MMX CM MC MMXI CDLV MDCCC DL

Arabská čísla zapiš římskými čísly:

Kontrola zápisu římských číslic v pracovním listu:

Římská čísla zapiš arabskými čísly:

Kontrola zápisu arabských číslic v pracovním listu:

Zapiš arabské číslice do rámečků formou římských číslic: Pracovní list 507/list č. 11 Jméno: Zapiš arabské číslice do rámečků formou římských číslic:

Zapiš římské číslice do rámečků formou arabských číslic: Pracovní list 507/list č. 13 Jméno: Zapiš římské číslice do rámečků formou arabských číslic:

Použité zdroje: Vlastní tvorba