Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Advertisements

Evropa-jeden ze světadílů
VY_32_ INOVACE_4.1.GE3N.06/Dm Autor materiálu: Mgr. Jaromír Dümler Datum vytvoření: listopad Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vyučovací předmět: Geografie.
Autor materiálu: Mgr. Jaromír Dümler Datum vytvoření: Listopad 2012
MIGRACE. SP: Práce s atlasem str a s učebnicí str Co je to migrace? 2. Jaké jsou příčiny migrace 3. Vysvětli pojem emigrant, imigrant.
příklady státních hranic
Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná
Česká republika-1 poloha, rozloha…
STÁTNÍ ÚZEMÍ je prostor, který je tvořen pevninským územím, geologickým podkladem, teritoriálními vodami, vzdušným prostorem i územími velvyslanectví,
Politická geografie studuje
Politická geografie II
Státy a jejich seskupení
politické formy států a příklady
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Východní Evropa – Ukrajina
Co to je státní hranice? hranice,která vymezuje území státu
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_833_5TR_VL Autor: Mgr. Jana Stolá 1.
STÁTNÍ HRANICE Území státu je suchozemský prostor, vnitřní a pobřežní vody i pod nimi a vzdušný prostor nad nimi – odděleno státní hranicí.
Za předpokladu použití mapy Polska a psacích potřeb
ZŠ TGM Hodkovice nad Mohelkou.
STÁTNÍ HRANICE.
Jméno autora: František Sajdl Třída/ročník: H4A, 4ročník
POLOHA, ROZLOHA A LIDNATOST
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátova Třída/ročník:
GLÓBUS.
POLOHA, ROZLOHA A LIDNATOST
KANADA.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
VY_32_INOVACE_13 Asie - Jižní Asie - pracovní list
 Vysvětli pojem stání hranice.stání hranice  Každý stát má svůj charakteristický tvar území, lemovaný státní hranicí. Jak vlastně tyto hranice vznikly?hranice.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ – Státy a jejich hranice Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Poznáváme hodiny.
Šablona. Anotace: výkladová prezentace věnující se Spojeným států americkým Autor: Mgr.Hana Hilscherová Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: porovnává a přiměřeně.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marcela Hádková Název školyPlavská škola AutorMgr. Marcela Hádková Název VY_32_INOVACE_15_Vl5_Evropa.
Zeměpis – 8.ročník VY_32_INOVACE_
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Česká republika.
Zeměpis – 8.ročník VY_32_INOVACE_
POLOHA, ROZLOHA A LIDNATOST
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Poloha České republiky
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
VY_32_INOVACE_ Členění zemského povrchu I. Autor
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název projektu: Moderní škola
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_30_ZEMĚPIS
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
VY_32_INOVACE_01_Poloha České republiky
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_01_VLASTIVĚDA
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
STÁTNÍ ÚZEMÍ je prostor, který je tvořen pevninským územím, geologickým podkladem, teritoriálními vodami, vzdušným prostorem i územími velvyslanectví,
Předmět: Zeměpis Ročník: 6. Tématický celek: Glóbus a mapa
Česká republika Členění státního území ČR.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.Lenka.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Transkript prezentace:

Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024 Hranice států

Základní informace Škola: ZŠ Mánesova Otrokovice Autor: Marta Munclingrová Předmět: Zeměpis Anotace: Hodina pojednává dělení hranic států světa a možnostech jejich vývoje. Materiál je zpracován v rámci projektu Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024

Metodický pokyn Popis práce s materiálem Materiál je určen pro práci s interaktivní tabulí a tablety Přílohy Didaktická příprava osobní adresář vyučujícího Očekávání a cíle Dle didaktické přípravy

Opakování: Zaškrtni závislá území Opakování: Zaškrtni závislá území. Použij politickou mapu světa v atlasu. Nová Guinea Cookovy ostrovy Filipínské ostrovy Madagaskar Britské Panenské ostrovy Francouzská Guyana

Úvod Pokus se charakterizovat území státu. Jaké geomorfologické útvary lemují hranice ČR? Jak vypadalo území dnešní ČR historicky?

Území státu = suchozemský prostor, vnitřní a pobřežní vody, i prostor pod a nad povrchem státu. Vše odděleno státní hranicí.

Dělení hranic Přírodní Umělé (pohoří – Pyreneje, řeky – Mekong, jezera – Velká jezera atd.) Umělé (vytvořeny kolonizátory, podél rovnoběžek a poledníků, geometrické) Uveď příklady států (oblastí) typické hranicemi pro obě varianty. Do které kategorie patří ČR?

Zajímavosti Který stát světa má nejvíce sousedů? Rusko a Čína (14) Uhodneš, které státy jsou vnitrozemské a sousedí pouze s jedním státem? Vatikán, San Marino (oba s Itálií) a Lesotho (s Jihoafrickou republikou).

Strategické rozložení Spory o stanovení hranic: politickými prostředky po válkách – uveď příklad z hodin Dě vojenskými prostředky dění na Ukrajině Jediné hlavní město, které leží na hranici 3 států je Bratislava Proč mají některé státy geometrické hranice? Kolikrát ČR změnila své území od roku 1915?

Dělení států podle strategického rozložení Vhodné rozložení kruhový tvar – např. Polsko Nevhodné rozložení protáhlý tvar – např. Chile V současné době se projevují snahy o volný pohyb osob i materiálu v rámci EU problémy, uprchlíci, pašeráci,…

Poznáš státy podle tvaru hranic?

Tvary hranic - řešení Itálie Island Slovensko Mexiko Indie USA Velká Británie

Podle nápovědy doplň slova na začátku vět: a) hranicemi, b) umělé hranice, c) stát, d) přírodní hranice _________ jsou ty, které vytyčili lidé bezohledně. _________ tvoří vodní toky a hřebeny hor. _________ je základní politickou jednotkou, je určen mocí, hranicemi a populací. _________ je vymezeno území každého státu. 1B 2D 3C 4A

Zdroje Archiv autora Aplikace Border Brain (pro iPad)