Opakování na 1.čtvrtletní písemnou práci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Advertisements

KÓDOVANIE INFORMÁCIÍ Maroš Malý, 4.C.
Percentá Percentá každý deň a na každom kroku.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_05_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
Delavnica za konfiguriranje dostopovnih točk RAČUNALNIŠKA OMREŽJA
ALGORITMIZACE.
Jan Coufal, Julie Šmejkalová, Jiří Tobíšek
Obvod a obsah kruhu Prezentaci Mgr. Jan Kašpara (ZŠ Hejnice) upravila a doplnila Mgr. Eva Kaucká e.
Určitý integrál. Příklad.
Shodné zobrazení, osová souměrnost, středová souměrnost
Opakování na 4. písemnou práci
rtinzartos Napište slova, která obsahují uvedená písmena.
Cvičení Úloha 1: Rozhodněte zda posloupnost znaků v poli délky n tvoří palindrom (slovo, které je stejné při čtení zprava i zleva). Př.: [a,l,e,l,a]
Data Science aneb BigData v praxi
Slovní úlohy pro „autaře“
Emise a absorpce světla
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Problematika spotřebitelských úvěrů
Elektrikcé pole.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Dynamická pevnost a životnost Přednášky
Perspektivy budoucnosti lidstva
6. PŘEDNÁŠKA Diagnostické (screeningové) testy v epidemiologii
Základy elektrotechniky
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
Změny skupenství Ing. Jan Havel.
Seminář JČMF Matematika a fyzika ve škole
Test: Mechanické vlastnosti kapalin (1. část)
4.2 Deformace pevného kontinua 4.3 Hydrostatika
A ZÁROVEŇ HNED DOKONALÉ
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
8.1.1 Lineární kombinace aritmetických vektorů
Fyzikální veličiny - čas
Číselné soustavy a kódy
Čas a souřadnice Lekce 3 Miroslav Jagelka.
Agregátní trh práce.
Jasnosti hvězd Lekce 10 Miroslav Jagelka.
Název prezentace (DUMu): Jednoduché úročení – řešené příklady
Konstrukce překladačů
DYNAMICKÉ VLASTOSTI ZEMIN A HORNIN
E-projekt: Jak změřit výšku budovy GJŠ
Parametry vedení a stejnosměrná vedení
Martina Litschmannová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Logistika zemního plynu v České republice Autor diplomové práce:
Martina Litschmannová, Adéla Vrtková
ROZDĚLENÍ ÚHLŮ PODLE VELIKOSTI
Rovinný úhel a jeho orientace
Měření optické aktivity 4.1 Úvod (ukázky spekter)
Ohmův zákon Praktické ověření.
T - testy Párový t - test Existuje podezření, že u daného typu auta se přední pneumatiky nesjíždějí stejně. H0: střední hodnota sjetí vpravo (m1) = střední.
Proudy a obvody Náboje v pohybu.
Číselné soustavy a kódy
Práce s nepájivým (kontaktním) polem
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Máme data – a co dál? (1. část)
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11_M7_Hanak
Statistická indukce v praxi
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_01_M9_Hanak TÉMA: Soustavy lineárních rovnic
Studená válka.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Ing. Marcela Strakošová
VZNIK ČESKOSLOVENSKA.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU - VLAST
Je obtížnější „dělat“ marketing služby nebo hmotného produktu?
MAPA SVĚTA AFRIKA.
Dvacáté století – vznik Československa
Zakavkazsko.
Osvobození československa (1.)
Transkript prezentace:

Opakování na 1.čtvrtletní písemnou práci 6. ročník

Pokyny Procvič si učivo matematiky za první čtvrtletí U příkladů č. 3., 4., 5.,8., 9., 10., 12., 13. si zvol obtížnost A, B nebo C Na konci prezentace najdeš řešení Spočítej si získané body a podle bodovací tabulky ohodnoť svou práci

1. Desetinná čísla a zlomky Zapiš desetinným číslem a zlomkem, jaká část obrazce je vyšrafována. (3body) _____ ______ ______ _______ _______ _______

2. Desetinná čísla a zlomky Zapiš zlomky pomocí desetinných čísel: a) 6 10 = b) 12 100 = c) 7 100 = d) 135 1000 = (2body) Zapiš desetinná čísla pomocí zlomků: e) 1,3 = f) 0,82 = g) 0,012 = h) 11,5 = (2body)

3. Stručně zapiš, najdi více způsobů Dvě a půl eura (2 body) Tři čtvrtiny pizzy (3 body) Jeden metr a 5 centimetrů (4 body)

4. Které číslo si myslím? 1. Desetina myšleného čísla je 0,3. (2 body) 2. Čtyřnásobek myšleného čísla je 0,8. (3 body) 3. Pětinásobek myšleného čísla zmenšený o 0,1 a pak zvětšený o 0,5 se rovná 0,5. (4body)

5. Znázornění desetinných čísel Zapiš to prázdných koleček desetinná čísla, která jsou zobrazena na číselné ose. (2 body) Zapiš to prázdných koleček desetinná čísla, která jsou zobrazena na číselné ose. Zapiš velikost 1 dílku číselné osy 1dílek ≅ (3body) Zapiš to prázdných koleček desetinná čísla, která jsou zobrazena na číselné ose. Zapiš velikost 1 dílku číselné osy 1dílek ≅ _____ . Jeden koncový bod úsečky dlouhé 0,15 jednotek je na rysce 0,4. Dokreslete druhý koncový bod. (4body)

6. Porovnávání desetinných čísel Srovnej desetinná čísla podle velikosti od největšího k nejmenšímu, použij znaky nerovnosti > a < pokud budou čísla stejná, použij znak rovnosti = (3body) 9,7320 9,273 9,237 9,3270 9,2370

7. Zaokrouhlování desetinných čísel Zaokrouhli desetinná čísla: (3 body) a) na jednotky 0,721= 4,095 = b) na desetiny 0,832 = 0,007 = c) na setiny 0,58 = 3,129 =

8. Vyřeš součtový trojúhelník A. 2body B. 3body 0,8   4 6,2 0,3 0,6   0,5 C. 4body   2,4 4,3 26,6 11

9. Najdi délku okružní trasy Na obrázku se síť cyklostezek s pěti vyznačenými stanovišti a vzdálenostmi (km) jednotlivých úseků. Zjisti délku okružní trasy: A B C D E 11,2 7,35 6,17 10,38 5,25 6,38 7,12 A-B-C-A (2body) D-B-E-D (3body) B-A-C-E-D-B (4body)

10. Vypočítej nebo doplň správné číslo: A. 27,86 . 10 = 36,9 : 100 = 0,3675 . 1 000 = (2 body) B. 27,86 . _____ = 278,6 0,234 : 100 = ______ _______ . 1 000 = 180 (3 body) C. _____ . 3,28 = 32,8 16 : ______= 0,016 _______ : 100 = 4,32 (4body)

11. Vynásob zpaměti 7 . 0,04 = 0,15 . 5 = 0,2 . 0,3 = 1,5 . 0,2 = (4body)

12. Převeď na uvedené jednotky 1,7 km = m 18 mm = dm 0,05 m = mm 9 mm = cm 235 m = km 3,4 t = kg 0,7kg = g 0,013g = mg 2 q = kg 300 kg = t (4 body)

13. Slovní úlohy Tatínek váží o 20kg více než maminka. Oba dohromady váží 160kg. Kolik váží maminka? (2body) Jedeme k babičce. Z celkové vzdálenosti jsme urazili již třetinu cesty. Zbývá nám ještě 36 km. Jak daleko bydlí babičky? (3body) Na záhonu kvetly tulipány. Klára jich třetinu utrhla a 16 jich tam zůstalo. Kolik tulipánů by na záhonu zůstalo, kdyby jich místo třetiny utrhla čtvrtinu? (4body)

Řešení 3 10 ; 2 10 = 1 5 ; 5 10 = 1 2 0,6; 0,12; 0,07; 0,135 ; 13 10 ; 82 100 ; 12 1000 ; 115 10 A) 2,5 € nebo 2 1 2 € B) 3 4 𝑝𝑖𝑧𝑧𝑦 𝑛𝑒𝑏𝑜 0,75𝑝𝑖𝑧𝑧𝑦 𝐶) 1,05𝑐𝑚 1 5 100 𝑐𝑚 A) 2 B) 0,2 C) 0,02 0,34; 0,56; 0,63 1 dílek = 0,01 druhý koncový bod: 0,55 a 0,25 9,7320 ˃ 9,3270 ˃ 9,273 ˃ 9,237 = 9,2370 a) 1,000; 4,000 b) 0,800; 0 c) 0,58; 3,13 8 A) doplněná čísla: 0,9; 1,1; 2,0 B) 1,4; 2,6; 2,2 C) 1,9; 4,6; 4,4; 6,7; 8,9; 15,6 A) 22,75km b) 23,75 km C) 37,3km A) 278,6; 0,369; 367,5 B) 10; 0,00234 ; 0,18 C) 10; 1000; 432 0,28; 0,75; 0,06; 0,3 1700m; 0,18dm; 50mm; 0,9cm; 0,235km ; 3400kg; 700g; 13mg; 200kg; 0,3t A) 70kg; b) 54km C) 18 tulipánů

Hodnocení 49 – 44 výborně 44 – 37 skvělá práce 36 – 25 dobrý výkon 24 – 13 ještě opakuj 12 – 0 projdi si znova všechny příklady