PTÁCI 6. ročník ZŠ Londýnská.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ptáci v okolí lidských sídel
Advertisements

Projektový den s prvky OSV
Kód VM: VY_52_INOVACE_3BUD68 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Marcela Budinská Datum: Únor.
VOLAVKA POPELAVÁ JITKA SVIČARSKÁ A.3.
Základní skupiny živočichů
Medvědi.
Ptáci 2 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př 5
Hlavní zdroj: Šelmy psovité Hlavní zdroj:
Základní škola a Mateřská škola Bělkovice – Lašťany
Živočichové opakování Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
Jakub Nejedlý, Marek Štrach 7.B
BĚŽCI.
Užovka obojková ZPRACOVALA: VERONIKA TRNKOVÁ.
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Jak bych vyučoval o krkavcovitých ptácích.
Dudek Chocholatý.
Potápky.
PTÁCI 3. a 4.ročník.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Živočichové našich polí PTÁCI 4. ročník
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Ptáci okrasných zahrad a parků 1
Jak bych vyučoval o krkavcovitých ptácích
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Jak bych vyučovala o krkavcovitých ptácích.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Jak jsem pozorovala krkavcovité ve svém okolí
Káně lesní Věra Husníková 3A Káně lesní.
Ptáci pole louky křoviny otevřené krajiny.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školy:c ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_599_ŽIVOČICHOVÉ_V_LÉTĚ Téma: ZOPAKOVAT SI ŽIVOT.
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
Ptáci břehů a tekoucích vod.
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Živočichové kolem rybníku
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
: „Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pištová. VY_32_INOVACE_PR Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s určitými.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP.
Živočichové – stavba těla, potravní vazby a druhy
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
BAŽANT OBECNÝ.
Ekosystém pole Ptáci Přírodověda 4. ročník
VŽDY KDYŽ CHCETE ZOBRAZIT OBRÁZKY KLIKNĚTE NA ŽLUTÝ RÁMEČEK
Savci – nejvyvinutější obratlovci
Tučňák patagonský Vypracoval: Martin Půr
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Ptáci na rybnících a v jejich okolí Znáte některé ptáky z okolí rybníka? Proč mnoho ptáků žije na rybnících a v jejich okolí? Odpověď: Hledají zde.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK Téma: PTÁCI
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Autor: Mgr. Irena Pohořalá Název:VY_32_INOVACE_11_PTÁCI III.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Lenka Hrnčířová
PTÁCI – LETCI (DRAVCI) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iveta Randáková. Dostupné z Metodického portálu
PTÁCI – LETCI (BRODIVÍ)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Řád: Pěvci znaky: v krku – hlasové ústrojí→zpěv
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Transkript prezentace:

PTÁCI 6. ročník ZŠ Londýnská

Vzkaz pro vás!  Milí šesťáci, protože tu stále nemůžu být s vámi, připravila jsem vám alespoň prezentaci s úkoly na zopakování učiva o ptácích. Všechny zadané úkoly plňte prosím na prázdný papír, který vám rozdá učitel. Úkoly vždy očíslujte a pište již jen odpovědi. Na konci papír odevzdáte k hodnocení. Tak vzhůru do toho! Vaše HR PS: Doufám, že vás to bude i trochu bavit! 

1. Úkol Ptáci jsou třídou obratlovců se specifickými znaky, které je odlišují od ostatních skupin. Jedná se o stavbu těla, způsob pohybu, chování i rozmnožování. Vytvořte tedy na papír myšlenkovou mapu, do které zapište alespoň 10 důležitých znaků ptáků. PTÁCI

2. Úkol I mezi ptáky existují rozdíly ve stavbě těla a každý druh je tak dokonale přizpůsoben např. typu potravy, kterou se živí. Prohlédněte si následující obrázky a rozhodněte, čemu jsou zobáky ptáků přizpůsobeny: Nabídka: lov živé kořisti, louskání semínek, sání nektaru z květů, lov hmyzu, louskání ořechů, filtrování potravy z vody A B C

3. Úkol Další přizpůsobení se týká např. prostředí, ve kterém daný pták žije. Napište k následujícím dvěma skupinám ptáků alespoň 4 příklady, jak jsou přizpůsobení prostředí, ve kterém žijí. TUČŇÁCI VRUBOZOBÍ

4. Úkol Také nohy ptáků bývají přizpůsobeny podle typu prostředí, druhu pohybu či způsobu lovu. Rozhodněte, kterým zástupcům patří následující nohy a čemu jsou uzpůsobeny: A B C D

5. Úkol Uveďte k následujícím řádům vždy 2 zástupce: řád: Běžci řád: Vrubozobí řád: Hrabaví řád: Měkkozobí řád: Dravci řád: Sovy řád: Šplhavci řád: Pěvci

6. Úkol Dvěma významnými řády ptáků jsou sovy a dravci. Mají mnoho společného, ale také se v mnohém liší. Vytvořte na papír následující schéma a dopište do něj společné a rozdílné znaky sov a dravců: SOVY DRAVCI

7. Úkol Péče ptáků o jejich mláďata se u jednotlivých druhů liší. Základní rozdíl je v tom, zda svoje mláďata krmí (krmiví ptáci) nebo je za potravou vodí (nekrmiví). Prohlédněte si následující obrázky a rozhodněte, na kterém jsou mláďata krmivá a nekrmivá. Napiš alespoň 2 rozdíly. A B

8. Úkol Zkuste podle následujících popisů poznat zástupce a uveďte jejich jméno rodové i druhové: a) Je to naše největší sova. Peří je žlutohnědé s tmavohnědými skvrnami. Na hlavě má vzpřímená peříčka, která připomínají uši. Žije nejčastěji v horských lescích. Loví hlodavce a je zákonem chráněný. b) Je to původně lesní pták, nyní přizpůsobený životu v okolí lidských sídel. Patří mezi pěvce. Samci jsou kromě žlutého zobáku celí černí, samice hnědé. Potravou je hmyz. c) Je to krásný velký pták žijící výhradně v páru na řekách či větších vodních nádržích. Má bílé zbarvení. Živí se skoro výhradně rostlinnou potravou.

9. Úkol Ne všichni ptáci žijící u nás zde zůstávají také na zimu. Mnozí z nich na zimní období přelétají do „teplých krajů“. Nejčastěji do jižní Evropy nebo na sever Afriky. Vyberte z následujících druhů ptáky, kterým je u nás „zima“ a napiš jejich jména do papíru:

10.Úkol Na závěr zkuste poznat následující zástupce a napsat jejich rodové i druhové jméno k příslušným číslům do papíru: 1 2 3 4 5 6 7

Další poznávačka… 8 13 11 9 12 14 10

A poslední… 15

hotovo!  Zkontrolujte si, jestli jste splnili všech 10 zadaných úkolů a váš papír je podepsaný. Poté jej odevzdejte učiteli. Děkuji a hezký den! HR