Výukový materiál zpracován v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Advertisements

KÓDOVANIE INFORMÁCIÍ Maroš Malý, 4.C.
Percentá Percentá každý deň a na každom kroku.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_05_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
Delavnica za konfiguriranje dostopovnih točk RAČUNALNIŠKA OMREŽJA
ALGORITMIZACE.
Jan Coufal, Julie Šmejkalová, Jiří Tobíšek
Obvod a obsah kruhu Prezentaci Mgr. Jan Kašpara (ZŠ Hejnice) upravila a doplnila Mgr. Eva Kaucká e.
Určitý integrál. Příklad.
Shodné zobrazení, osová souměrnost, středová souměrnost
Opakování na 4. písemnou práci
rtinzartos Napište slova, která obsahují uvedená písmena.
Cvičení Úloha 1: Rozhodněte zda posloupnost znaků v poli délky n tvoří palindrom (slovo, které je stejné při čtení zprava i zleva). Př.: [a,l,e,l,a]
Data Science aneb BigData v praxi
Slovní úlohy pro „autaře“
Emise a absorpce světla
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Problematika spotřebitelských úvěrů
Elektrikcé pole.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Dynamická pevnost a životnost Přednášky
Perspektivy budoucnosti lidstva
6. PŘEDNÁŠKA Diagnostické (screeningové) testy v epidemiologii
Základy elektrotechniky
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
Změny skupenství Ing. Jan Havel.
Seminář JČMF Matematika a fyzika ve škole
Test: Mechanické vlastnosti kapalin (1. část)
4.2 Deformace pevného kontinua 4.3 Hydrostatika
A ZÁROVEŇ HNED DOKONALÉ
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
8.1.1 Lineární kombinace aritmetických vektorů
Fyzikální veličiny - čas
Číselné soustavy a kódy
Čas a souřadnice Lekce 3 Miroslav Jagelka.
Agregátní trh práce.
Jasnosti hvězd Lekce 10 Miroslav Jagelka.
Název prezentace (DUMu): Jednoduché úročení – řešené příklady
Konstrukce překladačů
DYNAMICKÉ VLASTOSTI ZEMIN A HORNIN
E-projekt: Jak změřit výšku budovy GJŠ
Parametry vedení a stejnosměrná vedení
Martina Litschmannová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Logistika zemního plynu v České republice Autor diplomové práce:
Martina Litschmannová, Adéla Vrtková
ROZDĚLENÍ ÚHLŮ PODLE VELIKOSTI
Rovinný úhel a jeho orientace
Měření optické aktivity 4.1 Úvod (ukázky spekter)
Ohmův zákon Praktické ověření.
T - testy Párový t - test Existuje podezření, že u daného typu auta se přední pneumatiky nesjíždějí stejně. H0: střední hodnota sjetí vpravo (m1) = střední.
Proudy a obvody Náboje v pohybu.
Číselné soustavy a kódy
Práce s nepájivým (kontaktním) polem
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Máme data – a co dál? (1. část)
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11_M7_Hanak
Statistická indukce v praxi
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_01_M9_Hanak TÉMA: Soustavy lineárních rovnic
Studená válka.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Ing. Marcela Strakošová
VZNIK ČESKOSLOVENSKA.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU - VLAST
Je obtížnější „dělat“ marketing služby nebo hmotného produktu?
MAPA SVĚTA AFRIKA.
Dvacáté století – vznik Československa
Zakavkazsko.
Osvobození československa (1.)
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, 73801 Frýdek-Místek IČ 13644301 Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0149 Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_8_24PryR-18 Název tematické oblasti (sady) Rozvody vody, kanalizace a vytápění v rodinném domě. Název vzdělávacího materiálu Klimatizace Druh učebního materiálu Učební text Anotace Učební text je určen žákům oboru Instalatér. Je zaměřen na získávání a procvičování základních vědomostí, týkajících se rozvodů teplovodních soustav. Klíčová slova klimatizace, split, Vzdělávací obor, pro který je materiál určen 36-52-H/01 Instalatér, 36-52-H/01 Zkrácené studium Instalatér Ročník I. až III. Typická věková skupina 15 - 17 let Speciální vzdělávací potřeby žádné Autor Pryček Radovan Zhotoveno, (datum/období) 4.7.2012 – 30.11.2013 Celková velikost 2,83 MB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radovan Pryček. Dostupné z portálu www.ssed-fm.cz

Klimatizace Klimatizace (označované zkratkou AC z anglického air conditioning) je zařízení, jejíž cílem je úprava parametrů vzduchu v - jednotlivých místnostech celých budovách dopravních prostředcích.

Schéma bytové klimatizační jednotky

Schéma klimatizace Kondenzátor Kapilára (expanzní ventil) Výparník kompresor

Rychlost proudění (m/s) Úprava parametrů vzduchu Příklad- tepelná zátěž v místnostech převedená na jednotky ve watech Druh zátěže okno z jihu pracující člověk stroj (zařízení) Tepelný zisk 200-650W/m2 100-260W/ osoba 100-650 W/kus Příklad- požadavky na mikroklima v konformních zařízeních Parametr vzduchu Teplota v létě (°C ) Teplota v zimě (°C ) Vlhkost v létě (%) Vlhkost v zimě (%) Rychlost proudění (m/s) Správná hodnota 22-26 18-22±2 Max. 55 30-60 0,2-0,3 Teplota v místnosti by létě měla být max. o 6°C nižší než je venkovní teplota vzduchu.

Klimatizační zařízení rozdělujeme podle účelu: Druhy klimatizačních zařízení Klimatizační zařízení rozdělujeme podle účelu: ÚČELU Zdravotně hygienická Průmyslová Speciální provozy PROVEDENÍ Kompaktní oddělené UMÍSTĚNÍ Vnitřní vnější

Rozdělení podle účelu- Průmyslová – cílem je zajistit ovzduší potřebné pro kvalitní výrobu nebo bezporuchový provoz. S vysokými nároky na přesnost přesná teplota, vlhkost do 50% Tam kde je důležitá vlhkost vzduchu - zpracování potravin, papíru nebo textilu Důležitá teplota, vlhkost a mimořádně čistý vzduch – zdravotnictví , laboratoře, Zdravotně hygienická- optimální prostřední pro pobyt člověka Pro velký počet lidí kina, divadla, sály S velkou vnější zátěží (prosklené budovy) S velkým tepelným zatížením provozy výrobní….. V dopravních prostředcích Speciální- kde nepracují lidé (zařízení velínů)

Rozdělení podle provedení a umístění: kompaktní (okenní) - klimatizační zařízení tvoří jeden celek Oddělené (SPLIT) – Klimatizační zařízení je rozděleno na vnitřní a vnější část zařízení. Podle umístění: VNITŘNÍ Stěně nejčastěji (SPLIT) Pod stropem VNĚJŠÍ Na střeše Na zemi vedle budovy Na terase

Výkon klimatizační jednotky Výkon klimatizační ho zařízení Výkon klimatizační jednotky Prostor m3 2kW Do 50 m3 2,7 kW 50 - 60 m3 3,5 kW 60 - 90m3 5 kW 90 – 120 m3 7 kW 120 - 170 m3 Více jak 7 kW Nad 170 m3

Literatura: Ing. JAROSLAV DUFKA Vytápění pro 3 ročník učebního oboru instalatér DT 687 (075.3), TS 10 (střední školy) vydalo nakladatelství Sobotáles, Mostecká 9 111800 Praha 1 v roce 2001 Elektronické zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Air_conditioning_unit-cs.svg http://www.realt.cz/bydleni/79-klimatizace-a-vase-zdravi http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Heatpump.svg http://www.klimatizace.eu/mobilni-klimatizace.html http://www.enid.cz/klimatizace/klimatizace2v.jpg http://www.enid.cz/klimatizace-do-bytu.php http://www.smart-energy.cz/klimatizace.htm