Program Nadnárodní spolupráce INTERREG DANUBE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Advertisements

KÓDOVANIE INFORMÁCIÍ Maroš Malý, 4.C.
Percentá Percentá každý deň a na každom kroku.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_05_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
Delavnica za konfiguriranje dostopovnih točk RAČUNALNIŠKA OMREŽJA
ALGORITMIZACE.
Jan Coufal, Julie Šmejkalová, Jiří Tobíšek
Obvod a obsah kruhu Prezentaci Mgr. Jan Kašpara (ZŠ Hejnice) upravila a doplnila Mgr. Eva Kaucká e.
Určitý integrál. Příklad.
Shodné zobrazení, osová souměrnost, středová souměrnost
Opakování na 4. písemnou práci
rtinzartos Napište slova, která obsahují uvedená písmena.
Cvičení Úloha 1: Rozhodněte zda posloupnost znaků v poli délky n tvoří palindrom (slovo, které je stejné při čtení zprava i zleva). Př.: [a,l,e,l,a]
Data Science aneb BigData v praxi
Slovní úlohy pro „autaře“
Emise a absorpce světla
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Problematika spotřebitelských úvěrů
Elektrikcé pole.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Dynamická pevnost a životnost Přednášky
Perspektivy budoucnosti lidstva
6. PŘEDNÁŠKA Diagnostické (screeningové) testy v epidemiologii
Základy elektrotechniky
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
Změny skupenství Ing. Jan Havel.
Seminář JČMF Matematika a fyzika ve škole
Test: Mechanické vlastnosti kapalin (1. část)
4.2 Deformace pevného kontinua 4.3 Hydrostatika
A ZÁROVEŇ HNED DOKONALÉ
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
8.1.1 Lineární kombinace aritmetických vektorů
Fyzikální veličiny - čas
Číselné soustavy a kódy
Čas a souřadnice Lekce 3 Miroslav Jagelka.
Agregátní trh práce.
Jasnosti hvězd Lekce 10 Miroslav Jagelka.
Název prezentace (DUMu): Jednoduché úročení – řešené příklady
Konstrukce překladačů
DYNAMICKÉ VLASTOSTI ZEMIN A HORNIN
E-projekt: Jak změřit výšku budovy GJŠ
Parametry vedení a stejnosměrná vedení
Martina Litschmannová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Logistika zemního plynu v České republice Autor diplomové práce:
Martina Litschmannová, Adéla Vrtková
ROZDĚLENÍ ÚHLŮ PODLE VELIKOSTI
Rovinný úhel a jeho orientace
Měření optické aktivity 4.1 Úvod (ukázky spekter)
Ohmův zákon Praktické ověření.
T - testy Párový t - test Existuje podezření, že u daného typu auta se přední pneumatiky nesjíždějí stejně. H0: střední hodnota sjetí vpravo (m1) = střední.
Proudy a obvody Náboje v pohybu.
Číselné soustavy a kódy
Práce s nepájivým (kontaktním) polem
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Máme data – a co dál? (1. část)
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11_M7_Hanak
Statistická indukce v praxi
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_01_M9_Hanak TÉMA: Soustavy lineárních rovnic
Studená válka.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Ing. Marcela Strakošová
VZNIK ČESKOSLOVENSKA.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU - VLAST
Je obtížnější „dělat“ marketing služby nebo hmotného produktu?
MAPA SVĚTA AFRIKA.
Dvacáté století – vznik Československa
Zakavkazsko.
Osvobození československa (1.)
Transkript prezentace:

Program Nadnárodní spolupráce INTERREG DANUBE zahrnuje země: Rakousko, Bosna a Hercegovina, Bulharsko, Chorvatsko, ČR, Slovensko, Německo (Bavorsko, Bádensko-Württembersko), Maďarsko, Moldavsko, Černá Hora, Rumunsko, Srbsko, Slovinsko, Ukrajina.

Danube Transnational Programme DTP Interreg Danube Transnational Programme Interreg – zaměřený na podporu využití potenciálu ekonomického rozvoje regionu Podunají = nadnárodní spolupráce zaměřená na partnerství a znalostnmí inerakci, přenos know-how a výměnu zkušeností

VÝSTUPY PROJEKTŮ Znalostní interakce Pilotní aktivity Strategie Očekává se, že každý projekt vyvine, implementuje a zdokumentuje přinejmenším tři společné interakce. Proces získávání / posilování institucionální znalosti v nadnárodní spolupráci prostřednictvím společného pracovního prostředí, zaměřený na praktická řešení, přenos know-how, budování kapacit, výměnu zkušeností, peer-review, a nebo jakýkoli jiný typ procesu učení. Definují společné problémy / výzvy, jasné střednědobé a dlouhodobé cíle a priority, které odráží také společnou vizi v konkrétní oblasti, zapojení příslušných zainteresovaných stran s cílem zajistit udržitelnost a implementaci. akční plán: rozpis konkrétních opatření zaměřených na dosahování strategických cílů a záměrů, sled kroků, které je třeba přijmout, činnosti, které musí být provedeny, časový rámec, finanční zdroje, odpovědnost. Prostředky k dosažení určitého úkolu, které jsou společně rozvíjeny na nadnárodní úrovni a prokazují inovativní charakter. technické objekty, ale nehmotné (metody, koncepty nebo služby) např. databáze, analytický nástroj, softwarové nástroje, nástroj pro informační a komunikační technologie, monitorovací nástroj apod. navržen pro konečné uživatele. Pilotní aktivity Strategie Praktická realizace nově vyvinutých řešení (např. služby, nástroje, metody nebo přístupy, a to i investice) mají experimentální povahu, jejímž cílem je testování, hodnocení a/nebo demonstrace proveditelnosti a účinnosti systému. Jsou omezeny rozsahem (plocha, délka, měřítko) a bezprecedentní ve srovnatelném prostředí. Nástroje

Innovation environment  Source: European Innovation Scoreboard, 2014

OTEVŘENÝ PŘÍSTUP NA STRANĚ EU Iniciastivy EU zdůrazňují, že 2,0 implementace paradigmatu otevřené inovace integrací Quadruple Helix (na straně zúčastněných) a inteligentní specializace (na straně odborníka) by mohlo urychlit vytváření networkingu, spolupráce, korporačního podnikání, zapojení společnosti a integraci VaV. Quadruple Innovation Helix je model zaměřený na vztahy mezi univerzitami, průmyslem, vládou a veřejností. university průmysl vláda veřejnost

Projekt RI2integrate Výzvou pro RI2 je integrovat výzkumné infrastruktury a jejich potenciál do inovačního prostředí, a tedy vyvinout inovativní nástroje, které pomohou vzdělávání všech zájmových skupin podél Quadruple Helix tak, aby se makroregionální usazení výzkumných infrastruktur v Podunají výrazně zrychlilo (v návaznosti na sítě projektů ELI v příslušných regionech). Navíc jako politicky řízená novinka, projekt vytváří synergie mezi různými nástroji EU a územními finančními nástroji. 1/2017 – 6/2019 SIC = PP8

Projekt RI2integrate CÍL PROJEKTU: Využít výhod existujících projektů excelentních výzkumných infrastruktur EU pro ekonomický rozvoj zkratka RI: excelentní VaV infrastruktury EU.

Duální partnerství v ELI zemích   IOP SIC IOP FHJ ElI-ALPS MHTC UM CTRIA INOVAcija IFIN-HH DAS

„přidružený” partner/pozorovatel: Středočeský kraj ASP „přidružený” partner/pozorovatel: Středočeský kraj Přidružený strategický partner se zapojuje do úvodních a závěrečných aktivit jako konzultant, poskytuje politickou podporu, podporuje integraci politik a výsledků na pracovní úrovni. Implementuje projektové aktivity na regionální úrovni. Angažuje se v začleňování politik.

Projekt RI2integrate „usazení” vysoce kvalitních výzkumných infrastruktur v Podunají z programu Nadnárodní spolupráce INTERREG DANUBE Projekt usiluje o využití potenciálu ekonomického rozvoje participujících regionů prostřednictvím lepší integrace stávajících excelentních výzkumných infrastruktur ELI (Extreme Light Infrastructure) na základě návrhů a zavádění nově vyvinutých inovativních nástrojů pro vzdělávání na makro-regionální úrovni v rámci širšího regionu Podunají.

Projekt RI2integrate Intenzivní spolupráce s klíčovými stakeholdery pro zlepšení rámcového výzkumu a inovací bude dosaženo: zapojením všech příslušných zainteresovaných stran využívajících přístupu do Quadruple Helix při vývoji nástrojů, designováním sítě pro rozvoj nástrojů, přímým zapojením malých a středních podniků (150), orgánů veřejné správy (20), mládeže (1000) a výzkumných institucí (20 excelentních výzkumných infrastruktur) v testovací fázi, sdílení znalostí v rámci interakcí mezi účastníky ze všech 14 podunajských zemí (v terminologii programu INTERREG).

VÝSTUPY Budou vyvinuty a otestovány 3 nástroje pro zlepšování makroregionálního zapojení výzkumných infrastruktur v rámci regionálních systémů: Průvodce zadáváním veřejných zakázek v oblasti inovativních řešeních (PPI): příručka + implementace (ČR + SRB) Pomoc podnikatelskému ekosystému – koncept pro vědecký park: akční plán + implementace (RO + SLO + HR) Šíření povědomí – koncept pro návštěvnická centra + pilotní ověření. (HU + AT)

Podnikatelský ekosystém Středočeského kraje   Ing. Eva Slováková RI2integrate Project Manager

Ing. Eva Slováková RI2integrate Project Manager slovakova@s-ic.cz