Nástroje interpretace novomediálního díla II

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Advertisements

KÓDOVANIE INFORMÁCIÍ Maroš Malý, 4.C.
Percentá Percentá každý deň a na každom kroku.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_05_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
Delavnica za konfiguriranje dostopovnih točk RAČUNALNIŠKA OMREŽJA
ALGORITMIZACE.
Jan Coufal, Julie Šmejkalová, Jiří Tobíšek
Obvod a obsah kruhu Prezentaci Mgr. Jan Kašpara (ZŠ Hejnice) upravila a doplnila Mgr. Eva Kaucká e.
Určitý integrál. Příklad.
Shodné zobrazení, osová souměrnost, středová souměrnost
Opakování na 4. písemnou práci
rtinzartos Napište slova, která obsahují uvedená písmena.
Cvičení Úloha 1: Rozhodněte zda posloupnost znaků v poli délky n tvoří palindrom (slovo, které je stejné při čtení zprava i zleva). Př.: [a,l,e,l,a]
Data Science aneb BigData v praxi
Slovní úlohy pro „autaře“
Emise a absorpce světla
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Problematika spotřebitelských úvěrů
Elektrikcé pole.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Dynamická pevnost a životnost Přednášky
Perspektivy budoucnosti lidstva
6. PŘEDNÁŠKA Diagnostické (screeningové) testy v epidemiologii
Základy elektrotechniky
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
Změny skupenství Ing. Jan Havel.
Seminář JČMF Matematika a fyzika ve škole
Test: Mechanické vlastnosti kapalin (1. část)
4.2 Deformace pevného kontinua 4.3 Hydrostatika
A ZÁROVEŇ HNED DOKONALÉ
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
8.1.1 Lineární kombinace aritmetických vektorů
Fyzikální veličiny - čas
Číselné soustavy a kódy
Čas a souřadnice Lekce 3 Miroslav Jagelka.
Agregátní trh práce.
Jasnosti hvězd Lekce 10 Miroslav Jagelka.
Název prezentace (DUMu): Jednoduché úročení – řešené příklady
Konstrukce překladačů
DYNAMICKÉ VLASTOSTI ZEMIN A HORNIN
E-projekt: Jak změřit výšku budovy GJŠ
Parametry vedení a stejnosměrná vedení
Martina Litschmannová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Logistika zemního plynu v České republice Autor diplomové práce:
Martina Litschmannová, Adéla Vrtková
ROZDĚLENÍ ÚHLŮ PODLE VELIKOSTI
Rovinný úhel a jeho orientace
Měření optické aktivity 4.1 Úvod (ukázky spekter)
Ohmův zákon Praktické ověření.
T - testy Párový t - test Existuje podezření, že u daného typu auta se přední pneumatiky nesjíždějí stejně. H0: střední hodnota sjetí vpravo (m1) = střední.
Proudy a obvody Náboje v pohybu.
Číselné soustavy a kódy
Práce s nepájivým (kontaktním) polem
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Máme data – a co dál? (1. část)
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11_M7_Hanak
Statistická indukce v praxi
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_01_M9_Hanak TÉMA: Soustavy lineárních rovnic
Studená válka.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Ing. Marcela Strakošová
VZNIK ČESKOSLOVENSKA.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU - VLAST
Je obtížnější „dělat“ marketing služby nebo hmotného produktu?
MAPA SVĚTA AFRIKA.
Dvacáté století – vznik Československa
Zakavkazsko.
Osvobození československa (1.)
Transkript prezentace:

Nástroje interpretace novomediálního díla II JS_16

Nástroje interpretace NMD_II Anotace: Metafora mysli/paměti v diskurzu studií nových médií. Médium jako extenze, mnemotechnická pomůcka, model lidské mysli, inscenované vzpomínání. Nová média a postmodernismus. Postmoderní věda, p. myšlení, p. a sféra umění, p. stroj, p. člověk. Postmoderní praxe typu remake, remix, postprodukce, reenactment.

Nástroje interpretace NMD_II Inspirace: Media-Performance: Memory (2011) http://www.perfomap.de/news/review-brno-symposium

Nástroje interpretace NMD_II „Co plnilo funkci fotografie před vynálezem fotoaparátu? Standardní odpověď zní: rytina, kresba, malba. Ovšem poučenější odpověď: paměť. Úkol, který dnes fotografie plní ve vnějším světě, byl dříve vykonáván myšlenkově.“ John Berger: O pohledu, 2009, s. 66. (Kapitola: K funkcím fotografie. Věnovaná Susan Sontag) „Nyní bychom se měli ptát na obsah paměti v situaci, kdy již nemůžeme rozlišit simulované události a ´skutečné´ zkušenosti. Možná je to směs ´reálných´ a ´virtuálních´ zkušeností? Možná, že splývání ´reálného´ a ´virtuálního´ v umění, stejně jako v životě, bude v budoucnosti tím, čím ve 20. století bylo splývání ´umění´ a ´každodenního života´.“ (M. Rush, 2002, s. 217)

Nástroje interpretace NMD_II Počítač jako model lidské mysli Model = z lat. modus – způsob, mod, móda. Jak vidět, podle čeho pozorovat… Analogie = z řec. ana + logos (ana – opět, zpět) (legó – vybírám, mluvím, myslím). Analogía – obdoba, poměrnost, naznačuje identitu proporcí mezi různým… (dle: A. Kosík: Pospojovaný svět, s. 22)

Nástroje interpretace NMD_II Woody Vasulka: Reminiscence, 1974 (excerpt) http://www.fondation-langlois.org/html/e/page.php?NumPage=420 Woody Vasulka: Art of Memory (1987, 36 min., barva, zvuk) http://www.vasulka.org/Catalogues/PDFs/Cat_Videoworks.pdf https://www.google.cz/search?q=woody+vasulka+art+of+memory&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=bfoNU4fLEMHAtQaFi4DADA&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1920&bih=985 https://www.youtube.com/watch?v=lGOiTd83tD4