PROBLEMS OF MANKIND Mgr. Naďa Bisová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Advertisements

KÓDOVANIE INFORMÁCIÍ Maroš Malý, 4.C.
Percentá Percentá každý deň a na každom kroku.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_05_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
Delavnica za konfiguriranje dostopovnih točk RAČUNALNIŠKA OMREŽJA
ALGORITMIZACE.
Jan Coufal, Julie Šmejkalová, Jiří Tobíšek
Obvod a obsah kruhu Prezentaci Mgr. Jan Kašpara (ZŠ Hejnice) upravila a doplnila Mgr. Eva Kaucká e.
Určitý integrál. Příklad.
Shodné zobrazení, osová souměrnost, středová souměrnost
Opakování na 4. písemnou práci
rtinzartos Napište slova, která obsahují uvedená písmena.
Cvičení Úloha 1: Rozhodněte zda posloupnost znaků v poli délky n tvoří palindrom (slovo, které je stejné při čtení zprava i zleva). Př.: [a,l,e,l,a]
Data Science aneb BigData v praxi
Slovní úlohy pro „autaře“
Emise a absorpce světla
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Problematika spotřebitelských úvěrů
Elektrikcé pole.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Dynamická pevnost a životnost Přednášky
Perspektivy budoucnosti lidstva
6. PŘEDNÁŠKA Diagnostické (screeningové) testy v epidemiologii
Základy elektrotechniky
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
Změny skupenství Ing. Jan Havel.
Seminář JČMF Matematika a fyzika ve škole
Test: Mechanické vlastnosti kapalin (1. část)
4.2 Deformace pevného kontinua 4.3 Hydrostatika
A ZÁROVEŇ HNED DOKONALÉ
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
8.1.1 Lineární kombinace aritmetických vektorů
Fyzikální veličiny - čas
Číselné soustavy a kódy
Čas a souřadnice Lekce 3 Miroslav Jagelka.
Agregátní trh práce.
Jasnosti hvězd Lekce 10 Miroslav Jagelka.
Název prezentace (DUMu): Jednoduché úročení – řešené příklady
Konstrukce překladačů
DYNAMICKÉ VLASTOSTI ZEMIN A HORNIN
E-projekt: Jak změřit výšku budovy GJŠ
Parametry vedení a stejnosměrná vedení
Martina Litschmannová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Logistika zemního plynu v České republice Autor diplomové práce:
Martina Litschmannová, Adéla Vrtková
ROZDĚLENÍ ÚHLŮ PODLE VELIKOSTI
Rovinný úhel a jeho orientace
Měření optické aktivity 4.1 Úvod (ukázky spekter)
Ohmův zákon Praktické ověření.
T - testy Párový t - test Existuje podezření, že u daného typu auta se přední pneumatiky nesjíždějí stejně. H0: střední hodnota sjetí vpravo (m1) = střední.
Proudy a obvody Náboje v pohybu.
Číselné soustavy a kódy
Práce s nepájivým (kontaktním) polem
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Máme data – a co dál? (1. část)
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11_M7_Hanak
Statistická indukce v praxi
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_01_M9_Hanak TÉMA: Soustavy lineárních rovnic
Studená válka.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Ing. Marcela Strakošová
VZNIK ČESKOSLOVENSKA.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU - VLAST
Je obtížnější „dělat“ marketing služby nebo hmotného produktu?
MAPA SVĚTA AFRIKA.
Dvacáté století – vznik Československa
Zakavkazsko.
Osvobození československa (1.)
Transkript prezentace:

PROBLEMS OF MANKIND Mgr. Naďa Bisová

Anotace Kód DUMu: VY_32_INOVACE_6.AJ.20 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0114 Vytvořeno: září – listopad 2013 Ročník: 3. ročník a 4. ročník – čtyřleté gymnázium (RVP-G) Septima a Oktáva – osmileté gymnázium (RVP-G) Anotace: Tento materiál by vytvořen jako téma pro maturitní okruh: Science and Technology. Nature na Gymnáziu a JŠ Svitavy; přibližně na jednu, popřípadě více vyučovacích hodin (pro výklad i opakování – shrnutí učiva). Obsahuje jednak přehled faktografických údajů, tak i anglickou ustálenou terminologii, doplněné o interaktivní cvičení: otázky pro ověření míry porozumění slovní zásoby a videa a poslechy. Je primárně zaměřen na dva poslední ročníky gymnázia, i přesto se dá využít i v nižších ročnících osmiletého i čtyřletého studia vcelku nebo jeho jednotlivé části. Pomůcky: interaktivní tabule Vzdělávací oblast Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor Anglický jazyk Tematický okruh Science and Technology. Nature

PROBLEMS OF MANKIND SONG: We are the world Watch and Listen. Look at the photos. Try to list some problems of mankind. Song: http://community.eflclassroom.com/video/826870:Video:72529

PROBLEMS OF MANKIND economic uncertainty social insecurity child / drug abuse domestic violence crime terrorism corruption local and international wars famine / starvation unemployment homelessness illiteracy disease long-term poverty overpopulation economic uncertainty social insecurity

THE PROBLEMS OF THIRD WORLD Countries: African countries (Chad and Nigeria) Central American countries (Guatemala) South American countries (Brazil) Asian countries (Nepal) Europe (Romania)

THE PROBLEMS OF THIRD WORLD poor educational system (illiteracy) crime not enough food > starvation x malnutrition may not have a good health care system > diseases widespread poverty high birth rate undeveloped industry human rights issues refugees etc. malnutrition = getting sick from not eating the right types of food

Which English word means: the situation or experience of being poor dishonest, illegal, or immoral behaviour, especially from someone with power suffering or death caused by lack of food poverty corruption famine / starvation

Which English word means: the number of people in a particular country or area who cannot get a job fighting between opposing groups within a country, involving large numbers of soldiers and weapons inability to read or write unemployment war illiteracy

Which English word means: someone who has been forced to leave their country, especially during a war, or for political or religious reasons people who have nowhere to live, and who often live on the streets refugee the homeless

Homelessness In pairs, list reasons why a young person would decide to leave home and become homeless. In pairs, discuss „How to avoid becoming homeless?“ Video:

Poverty Reading Task: Himal´s Story Listening Task: High Food Prices Affect Nutrition in Sudan How Poverty Affects Access to Education and Child Rights http://teachunicef.org/explore/topic/poverty Sections: Read (real life stories, pdf can be downloaded) Watch (videos) Listen (real life stories on the radio)

Migration Video: BBC Learning English Teens Why do people migrate? Tasks: Check your understanding: T x F Check your understanding: matching Check your language: ordering Check your vocabulary: adjectives

Terrorism the use of violence and threats such as bombing, shooting to intimidate especially for political purposes the state of fear and submission produced by terrorism a rise in terrorist acts committed by people who believe they are defending their religion List of terrorist groups: National Counterterrorism Centre

Terrorism Recent terrorist attacks: The USA (2001) Britain (2005, 2006) Spain (2004) Norway (2011, Anders Breivik) Israel and the Palestinian territories

Human rights issues to be treated in a fair equal way without cruelty not being discriminated against because of your race, gender or religion, and living free from torture Iran (women), Australia (the natives versus non-natives), North Korea, Sudan and China many societies think every person should have to be treated in a fair equal way without cruelty Iran (not granting rights to women), Australia (conflicts over the rights of the natives versus non-natives), North Korea, Sudan and China

Children’s Rights UNICEF: 10 Cartoons for Children’s Rights

Veškeré hypertextové odkazy jsou platné ke dni vytvoření díla. KNIŽNÍ ZDROJE: 1. MANKO, Elzbieta. Angličtina - Maturitní příprava. Dubicko: INFOA, 2007, ISBN 9788072405497. 2. EL-HMOUDOVÁ, Dagmar. Angličtina - Maturitní témata. Český Těšín: Petra Velanová, Třebíč, 2006, ISBN 9788086873046. ELEKTRONICKÉ ZDROJE: AUTOR NEUVEDEN. HEC Global Learning: Global Footprints [online]. [cit. 16.11.2012]. Dostupný na WWW: http://www.globalfootprints.org/ Veškeré hypertextové odkazy jsou platné ke dni vytvoření díla.