Lichoběžník – obvod a obsah

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Advertisements

KÓDOVANIE INFORMÁCIÍ Maroš Malý, 4.C.
Percentá Percentá každý deň a na každom kroku.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_05_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
Delavnica za konfiguriranje dostopovnih točk RAČUNALNIŠKA OMREŽJA
ALGORITMIZACE.
Jan Coufal, Julie Šmejkalová, Jiří Tobíšek
Obvod a obsah kruhu Prezentaci Mgr. Jan Kašpara (ZŠ Hejnice) upravila a doplnila Mgr. Eva Kaucká e.
Určitý integrál. Příklad.
Shodné zobrazení, osová souměrnost, středová souměrnost
Opakování na 4. písemnou práci
rtinzartos Napište slova, která obsahují uvedená písmena.
Cvičení Úloha 1: Rozhodněte zda posloupnost znaků v poli délky n tvoří palindrom (slovo, které je stejné při čtení zprava i zleva). Př.: [a,l,e,l,a]
Data Science aneb BigData v praxi
Slovní úlohy pro „autaře“
Emise a absorpce světla
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Problematika spotřebitelských úvěrů
Elektrikcé pole.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Dynamická pevnost a životnost Přednášky
Perspektivy budoucnosti lidstva
6. PŘEDNÁŠKA Diagnostické (screeningové) testy v epidemiologii
Základy elektrotechniky
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
Změny skupenství Ing. Jan Havel.
Seminář JČMF Matematika a fyzika ve škole
Test: Mechanické vlastnosti kapalin (1. část)
4.2 Deformace pevného kontinua 4.3 Hydrostatika
A ZÁROVEŇ HNED DOKONALÉ
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
8.1.1 Lineární kombinace aritmetických vektorů
Fyzikální veličiny - čas
Číselné soustavy a kódy
Čas a souřadnice Lekce 3 Miroslav Jagelka.
Agregátní trh práce.
Jasnosti hvězd Lekce 10 Miroslav Jagelka.
Název prezentace (DUMu): Jednoduché úročení – řešené příklady
Konstrukce překladačů
DYNAMICKÉ VLASTOSTI ZEMIN A HORNIN
E-projekt: Jak změřit výšku budovy GJŠ
Parametry vedení a stejnosměrná vedení
Martina Litschmannová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Logistika zemního plynu v České republice Autor diplomové práce:
Martina Litschmannová, Adéla Vrtková
ROZDĚLENÍ ÚHLŮ PODLE VELIKOSTI
Rovinný úhel a jeho orientace
Měření optické aktivity 4.1 Úvod (ukázky spekter)
Ohmův zákon Praktické ověření.
T - testy Párový t - test Existuje podezření, že u daného typu auta se přední pneumatiky nesjíždějí stejně. H0: střední hodnota sjetí vpravo (m1) = střední.
Proudy a obvody Náboje v pohybu.
Číselné soustavy a kódy
Práce s nepájivým (kontaktním) polem
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Máme data – a co dál? (1. část)
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11_M7_Hanak
Statistická indukce v praxi
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_01_M9_Hanak TÉMA: Soustavy lineárních rovnic
Studená válka.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Ing. Marcela Strakošová
VZNIK ČESKOSLOVENSKA.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU - VLAST
Je obtížnější „dělat“ marketing služby nebo hmotného produktu?
MAPA SVĚTA AFRIKA.
Dvacáté století – vznik Československa
Zakavkazsko.
Osvobození československa (1.)
Transkript prezentace:

Lichoběžník – obvod a obsah VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_06 Název projektu: OP VK 1.4 42937515 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1253 Název šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název školy: Základní škola Dašice, okres Pardubice

autor výstupu: Filip Vlček datum ověření výstupu: 22.3.2011 předmět: Matematika tematický celek: Geometrie na II. stupni třída: VII. celkový počet podpořených žáků: z toho chlapců: z toho dívek: z toho žáků se spec. vzděl. potřebami: 19 11 8 9 druh výstupu: prezentace anotace výstupu: Výstup slouží k postupnému objevování vzorců pro obvod a obsah lichoběžníku. Žáci si spolu s prezentací postupně rýsují a píší nové poznatky do sešitu a při zjišťování obsahu lichoběžníku i vystřihují z papíru a lepí do sešitu. Čas potřebný na celou prezentaci i s příklady na procvičení je 45 minut.

OBVOD LICHOBĚŽNÍKU c b d a D C A B Narýsuj libovolný lichoběžník ABCD a označ všechny jeho strany: c D C b d A a B

O = OBVOD LICHOBĚŽNÍKU c b d a + + + D C A B Napiš vzorec pro výpočet obvodu lichoběžníku ABCD: c D C b d A a B O = + + +

OBSAH LICHOBĚŽNÍKU c D C v A a B Do předchozího lichoběžníku ABCD dále vyznač výšku lichoběžníku v. c D C v A a B

OBSAH LICHOBĚŽNÍKU c D C E v A a B Sestroj a označ písmenem E polovinu strany BC. c D C E v A a B

OBSAH LICHOBĚŽNÍKU  c D C E v A a B Sestroj úsečku DE. Lichoběžník podle této úsečky rozstřihni. c D C  E v A a B

OBSAH LICHOBĚŽNÍKU trojúhelník čtyřúhelník c D C v v E A a B Po rozstřihnutí jsi získal dva obrazce: ………………………………. a ……………………………………. trojúhelník čtyřúhelník c D C v v E A a B

OBSAH LICHOBĚŽNÍKU C D c E v C D c E A a B Vystřižený trojúhelník CDE přilepte ke zbylému čtyřúhelníku ABED tak, aby vznikl jeden velký trojúhelník. C D c E v C D c E A a B

OBSAH LICHOBĚŽNÍKU v C D c E A a B Vystřižený trojúhelník CDE přilepte ke zbylému čtyřúhelníku ABED tak, aby vznikl jeden velký trojúhelník. v C D c E A a B

OBSAH LICHOBĚŽNÍKU (a + c) . v S = 2 E v A a D C B c Napiš vzorec pro výpočet obsahu vzniklého trojúhelníku: (a + c) . v S = 2 v C D c E A a B

OBSAH LICHOBĚŽNÍKU (a + c) . v S = 2 c D C v A B a Vzorec pro výpočet obsahu lichoběžníku: c D C (a + c) . v S = v 2 A B a

Příklady k procvičení: Vypočítej obvod rovnoramenného lichoběžníku ABCD, je-li strana a = 20cm, strana b je o 4 cm kratší než strana a , strana c je čtyřikrát menší než strana d. Vypočítej obsah lichoběžníku, je-li delší základna 16 cm, druhá základna o 6cm kratší a výška 4cm. Vypočítej spotřebu plátna na stan, tvořený čtyřmi lichoběžníky se základnami 2 m a 1 m a výškou 1,4 m a dvěma čtverci. Vypočítej výšku lichoběžníku o základnách 10 m a 30 m a obsahu 300 m2.