Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_002/0000308
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_002/0000308 Jednání pracovních týmů KAP Pk představení schválené verze dokumentu Ústupky – Seč, 1. – 2. 12. 2016
Realizační tým Projektový manažer Ing. Eva Pospíšilová Administrativní tým: Projektový manažer Ing. Eva Pospíšilová Finanční manažer, administrátor Ing. Martina Bartošová Odborný tým: Hlavní věcný manažer-metodik Ing. Stanislav Šťastný Věcný manažer-metodik Mgr. Jindřiška Kaplanová Manažer klíčových aktivit-metodik Ing. Hana Jindrová Manažer klíčových aktivit-řešitel Ing. Lucie Bořková Metodik Mgr. Monika Jirásková ---------------------------------------------------------------------------------- Odborný garant (metodická podpora KAP Pk) (IPs Metodická podpora krajského akčního plánování) Ing. Elena Pešková
Aktuální informace o zpracování dokumentu KAP rozvoje vzdělávání Pk dokument byl vytvořen realizačním týmem KAP Pk ve spolupráci s pracovními týmy a členy PSV v průběhu měsíce února – září 2016 dokument KAP rozvoje vzdělávání Pk se skládá ze 4 částí a přílohy Rámce pro podporu infrastruktury a investic Pk Analýza potřeb v území pro potřeby KAP Analýza potřeb na školách v Pk Stanovení priorit - Prioritizace potřeb Návrh řešení – Krajský akční plán
Aktuální informace o zpracování KAP rozvoje vzdělávání Pk na počátku září 2016 byl dokument předběžně připomínkován ze strany MŠMT (bez zásadních připomínek) po projednání dokumentu PS Vzdělávání a jeho schválením RSK (30.9.2016) byl zaslán ke schválení na MŠMT ČR (dne 14.10.2016) MŠMT ČR byl schválen dne 24. 10. 2016
Aktuální informace o zpracování dokumentu KAP rozvoje vzdělávání Pk Návrh řešení KAP Pk obsahuje: priority pro jednotlivá témata návrhy řešení k dosažení stanovených cílů (potřeb) vzdělávací politiky Pk dle potřebnosti a naléhavosti Zvolená témata KAP jsou následující: Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce se zaměstnavateli Podpora polytechnického vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě Rozvoj škol jako center celoživotního učení Rozvoj kariérového poradenství Podpora společného vzdělávání ICT kompetence Rozvoj výuky cizích jazyků Čtenářská a matematická gramotnost Sestaven na základě dat z APÚ a APŠ, spolupráce s partnery v území v součinnosti s odborným garantem.
Rámec pro podporu infrastruktury a investic Pk Nedílnou součástí schváleného dokumentu KAP Pk je Rámec pro podporu infrastruktury a investic Pk Rámec obsahuje zejména prioritizované projektové záměry do výzvy 32. a 33. IROP „Infrastruktura SŠ a VOŠ“ a dále záměry, které budou uplatněny v rámci nástroje ITI – Hradecko-pardubická aglomerace Rámec byl schválen RSK dne 20. 6. 2016
Výzvy IROP Výzvy na celostátní úrovni vyhlašované ŘO IROP U škol zřizovaných Pardubickým krajem je předkladatelem žádosti vždy Pardubický kraj prostřednictvím projektových týmů. Ukončená výzva pro SŠ a VOŠ: Výzva č. 32 Infrastruktura SŠ a VOŠ (uzávěrka příjmu žádostí 18. 11. 2016) Výzva č. 33 Infrastruktura SŠ a VOŠ (SVL) (uzávěrka příjmu žádostí 18. 11. 2016) V rámci celé ČR bylo podáno celkem 46 projektů v objemu 623 mil. Kč v rámci výzvy 32 a dále celkem 253 projektů v objemu 3 600 mil. Kč v rámci výzvy 33. Pardubický kraj podal celkem 13 projektů v rámci výzvy 32. a 33. za školy zřizované Pk v celkovém objemu více než 350 mil. Kč a dále byl podán 1 projekt jiného zřizovatele než Pk. na 1 kraj připadá průměrně 324 mil. Kč za podané projekty bez ohledu na velikost kraje (regionu).
Výzvy IROP Výzvy na celostátní úrovni vyhlašované ŘO IROP Ve výzvě č. 32 objem žádostí, které vstoupí do procesu hodnocení, přesáhl alokaci výzvy o 230 mil. Kč (1,5 násobný převis). Ve výzvě č. 33 objem žádostí, které vstoupí do procesu hodnocení přesáhl alokaci výzvy o 2 700 mil. Kč (téměř čtyřnásobný převis). V případě velkého množství kvalitních projektů, které splní podmínky hodnocení, bude ŘO IROP uvažovat o jejich dodatečném navýšení finančních prostředků a to na úkor alokace plánovaných výzev dané aktivity v roce 2017 (navýšení až 1 100 mil. Kč). Aktivita „Infrastruktura středních škol a vyšších odborných škol“ je zaměřena zejména na stavby a stavební práce spojené s výstavbou a modernizací infrastruktury středních a vyšších odborných škol ve vazbě na klíčové kompetence (tj.: cizí jazyk, přírodní vědy, technické a řemeslné obory, práce s digitálními technologiemi) a také nákup potřebného vybavení s vazbou na klíčové kompetence a doprovodného zajištění vnitřní konektivity. školy.
Výzvy IROP Výzvy na celostátní úrovni vyhlašované ŘO IROP Aktuálně vyhlášené výzvy dne 6. 10. 2016: Výzva č. 56 Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání Výzva č. 57 Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání (SVL) příjem žádostí o podporu od: 18. 11. 2016 ukončení příjmu žádostí o podporu do: 14. 4. 2017
Výzvy IROP 2. Výzvy pro projektové záměry integrovaného nástroje CLLD (komunitně vedený místní rozvoj) projektové záměry identifikovány jednotlivými MAS v Pk ve spolupráci se školami způsobilé výdaje projektu - dle podmínek výzvy příslušné MAS spolufinancování způsobilých výdajů projektu v rámci nástroje CLLD ze strany zřizovatelů je 5 %. žadatelem dotace v rámci CLLD v případě škol zřizovaných Pk bude škola
Informace o aktivitách projektu: www.pardubickykraj.cz/kap Děkuji za pozornost. Ing. Stanislav Šťastný hlavní věcný manažer-metodik