Krajský akční plán rozvoje vzdělávání AKTIVITY A VÝSTUPY PROJEKTU KAP

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ (KAP)
Advertisements

Krajské akční plány Základní východiska
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání.
1 Podpora odborného vzdělávání Petr BANNERT ředitel odboru středního a vyššího odborného vzdělávání a institucionální výchovy Ministerstvo školství, mládeže.
Krajský Akční Plán rozvoje vzdělávání 11. prosince 2015.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK. Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji CZ /0.0/0.0/15_002/
Setkání expertní skupiny v rámci partnerské sítě TTnet Téma - polytechnické vzdělávání Ing. Tomáš CIMBÁLNÍK Mgr. Petr Paníček Praha,
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Workshop s řediteli a zástupci škol 27. května
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Aktuální informace o přípravě KAP 22. března
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Jana Stará
Zlín 14. září 2016 Krajský akční plán rozvoje vzdělávání pro území Zlínského kraje FORMÁLNÍ DOPRACOVÁNÍ RÁMCE PRO INVESTICE DO INFRASTRUKTRURY Pracovní.
1. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA 30. BŘEZNA 2016 DAČICKÉHO DŮM, KUTNÁ HORA.
Základní informace o KAP a MAP 10. března Přehled důležitých zkratek Evropské strukturální a investiční fondy (ESI fondy = ESIF) Krajské akční plány.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
MAP – Místní akční plán ORP RK
Strategické řízení a plánování
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Podpora krajského akčního plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Společné setkání „minitýmů“
Pracovní skupina Vzdělávání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání (KAP)
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav
Implementační projekt KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
Konference „Krajský akční plán vzdělávání v Ústeckém kraji 1“
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
Krajské akční plánování
Analýza potřeb v území.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
4. zasedání PS Vzdělávání pro území Plzeňského kraje
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Polytechnické vzdělávání v praxi
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Návrh KAP č.1
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

Krajský akční plán rozvoje vzdělávání AKTIVITY A VÝSTUPY PROJEKTU KAP pro území Zlínského kraje AKTIVITY A VÝSTUPY PROJEKTU KAP Místní konference projektu SRP, Zlín 1. února 2017

Co je KAP? KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN Zaměřen na oblasti vzdělávání, dotýkající se regionálního trhu práce a inovací Stanovuje priority a jednotlivé kroky k dosažení cílů vzdělávací politiky v území na základě potřebnosti, naléhavosti, přínosů a podloženosti reálnými daty a analýzami Zpracováván ve spolupráci s partnery v území a odborným garantem KAP Zlepšení řízení škol, k rozvoji hodnocení kvality vzdělávání a plánování strategických kroků vedoucích ke zvýšení kvality vzdělávací soustavy kraje i jednotlivých škol Má umožnit plánovat, koordinovat a sledovat tematické intervence v OP VVV, OP PPR (oblast investic) a IROP ve shodě s dlouhodobými potřebami a prioritami kraje a škol v kraji KAP není novou strategií v území navazuje na dokumenty(DZ, RIS3, Sektorová dohoda, aktivity RAP zaměřené na oblast vzdělávání) využívá tyto výstupy při diskuzi s partnery v území Převádí je do zacílených a konkrétních aktivit.

Klíčová témata relevantní pro KAP ZK Na co je KAP zaměřen? Klíčová témata relevantní pro KAP ZK Témata povinná: Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě Podpora polytechnického vzdělávání Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů Rozvoj kariérového poradenství Rozvoj škol jako center dalšího profesního vzdělávání, centrum celoživotního vzdělávání Podpora inkluze Infrastruktura SŠ a VOŠ - Rámec pro investice do infrastruktury Témata nepovinná, která jsou v rámci KAP pro území ZK řešena: Rozvoj výuky cizích jazyků ICT kompetence Čtenářská a matematická gramotnost

Kdo se podílí na KAP? Aktéři Realizační tým Minitýmy I. pro podporu polytechnického vzdělávání, odborného vzdělávání a dalšího profesního vzdělávání II. pro podporu kariérového poradenství III. pro podporu podnikavosti, iniciativy a kreativity IV. pro podporu inkluze V. pro podporu čtenářské a matematické gramotnosti, ICT kompetencí a výuky cizích jazyků Odborný garant P-KAP Pracovní skupina Vzdělávání vytvořená v rámci RSK Regionální stálá konference

Kdo se podílí na KAP? Zapojené subjekty Souhrn subjektů zapojených do realizace činností školy – střední školy, vyšší odborné školy (případně mateřské a základní školy) kraj vzdělávací instituce dalšího vzdělávání a dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, Národní institut dalšího vzdělávání, poskytovatelé EVVO zaměstnavatelé a podnikatelé, firmy, podnikatelská centra, profesní sdružení, odborníci z praxe, HK úřady práce, neziskové organizace, Regionální rozvojová agentura Východní Moravy, media regionální i zahraniční partnerské subjekty Krajská pedagogicko – psychologická poradna, speciální poradenská centra, střediska výchovné péče, organizace poskytující kariérové poradenství Domy dětí a mládeže, střediska volného času školy MAP – MŠ, ZŠ, ZUŠ, organizace působící v oblasti zájmového a neformálního vzdělávání

Jaký je výstup? Analytická část Stanovení priorit Návrh řešení Přílohy ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ ANALÝZA POTŘEB NA ŠKOLÁCH VE ZLÍNSKÉM KRAJI Stanovení priorit PRIORITIZACE POTŘEB NA ÚZEMÍ KRAJE Návrh řešení NÁVRH ŘEŠENÍ KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU NÁVRH ŠABLON PRO ŠKOLY NÁVRH KRAJSKÝCH IMPLEMENTAČNÍCH PROJEKTŮ Přílohy RÁMEC PRO INVESTICE DO INFRASTRUKTURY SCHVALOVACÍ DOLOŽKA ODBORNÉHO GARANTA LIST STVRZUJÍCÍ SCHVÁLENÍ V REGIONÁLNÍ STÁLÉ KONFERENCI

Analytická část ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ – únor – duben 2016 Úkolem Analýzy potřeb v území bylo poskytnout podklady pro jednání klíčových aktérů v oblasti vzdělávání na území kraje. Zdroje: existující koncepční a strategické dokumenty na národní i krajské úrovni, statistická data Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT), Ministerstva práce a sociálních věcí (MPSV), České školní inspekce (ČŠI), Českého statistického úřadu (ČSÚ) a Národního ústavu pro vzdělávání (NÚV). struktura: Kapitola 1: Úvod do problematiky Kapitola 2: Vstupní analýza a širší kontext problematiky Kapitola 3: Zhodnocení aktuálních potřeb území na základě klíčových témat KAP ZK Kapitola 4: Závěrečný souhrn výsledků analýzy potřeb v území ANALÝZA POTŘEB NA ŠKOLÁCH VE ZLÍNSKÉM KRAJI dotazníkové šetření školách – prosinec 2015 – leden 2016

Stanovení priorit Nejvyšší důležitost Střední důležitost PRIORITIZACE POTŘEB NA ÚZEMÍ KRAJE – srpen – říjen 2016 Analýza potřeb území – problémové oblasti, příčiny, cíle → potřeby důležité pro kraj, propojení cílů z Analýzy potřeb v území s dotazníkovým šetřením, zařazení potřeb do prioritních skupin struktura: OBECNÁ PRIORITA – vychází z klíčového tématu nebo jeho části Obecná priorita A1: Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě u žáků a studentů středních a vyšších odborných škol OBECNÝ CÍL – cíle v Analýze potřeb v území, hlavní zjištění z dotazníkového šetření Obecný cíl A1.1: Zařadit podporu kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě u žáků a studentů mezi priority školy DÍLČÍ CÍL – opatření Analýze potřeb v území, v dotazníkovém šetření Dílčí cíl A1.1.1: Zajistit koordinaci aktivit podporujících podnikavost, iniciativu a kreativitu u žáků a studentů ve škole NAVRŽENÉ A DOPORUČENÉ AKTIVITY Nejvyšší důležitost Střední důležitost Nižší důležitost

Návrh řešení NÁVRH ŘEŠENÍ KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU – říjen - prosinec 2016 Krajský akční plán rozvoje vzdělávání stanovuje priority a jednotlivé kroky vedoucí k dosažení cílů vzdělávací politiky na území Zlínského kraje na základě potřebnosti, naléhavosti a přínosů. OBECNÁ PRIORITA OBECNÝ CÍL DÍLČÍ CÍL KRITÉRIUM SPLNĚNÍ - konkretizace dílčího cíle pomocí SMART ukazatelů ČINNOSTI (AKTIVITY) PŘEDPOKLADY REALIZACE ZAPOJENÉ SUBJEKTY TERMÍN NÁVRH ŠABLON PRO ŠKOLY NÁVRH KRAJSKÝCH IMPLEMENTAČNÍCH PROJEKTŮ

NÁVRH ŠABLON PRO ŠKOLY Personální podpora Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů - Další podpora NÁVRH KRAJSKÝCH IMPLEMENTAČNÍCH PROJEKTŮ Projekt na podporu polytechnického a odborného vzdělávání Projekt „Centrum kariérového poradenství“ Multioborový projekt „Mapa Zlínského kraje“ Projekt na podporu vzdělávání v oborech STEM Projekt na podporu jazykové výuky Projekt na podporu čtenářské a matematické gramotnosti

Přílohy RÁMEC PRO INVESTICE DO INFRASTRUKTURY - zařazení projektových záměrů jednotlivých zřizovatelů (resp. škol) do Rámce je podmínkou pro případnou realizaci těchto projektů v rámci výzev IROP. Investiční záměry z tohoto seznamu mohou žádat o podporu z IROP podle podmínek stanovených ve 32. a 33. výzvě IROP a dalších relevantních výzvách v rámci IROP vyhlášených v roce 2016. Po formálním dopracování identifikováno 92 projektů v objemu 899 mil. Kč. Rámec pro investice do infrastruktury lze v souvislosti s jednotlivými výzvami IROP aktualizovat. Schválení aktualizované podoby rámce Regionální stálou konferencí však může být datováno vždy nejdříve půl roku po jeho posledním schválení RSK. Aktualizace projektového rámce proběhne v březnu 2017. SCHVALOVACÍ DOLOŽKA ODBORNÉHO GARANTA LIST STVRZUJÍCÍ SCHVÁLENÍ V REGIONÁLNÍ STÁLÉ KONFERENCI

DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST! Mgr. Lucie Šuráňová Věcný manažer - koordinátor Odbor školství, mládeže a sportu lucie.suranova@kr-zlinsky.cz