PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Speciální pedagogika osob s poruchami chování
Advertisements

VÝSLEDKY VÝZKUMU PODPOŘENÉHO NADAČNÍM FONDEM J&T
Kateřina Mašková, 2.A Tresty u mladistvých.
Etopedie Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
PROGRAM PROTI ŠIKANOVÁNÍ Vypracovala Mgr
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Diagnostika. Hodnotíme:  Závažnost, dlouhodobé přetrvávání  Poruchy chování ve vztahu k rodině  Poruchy chování vázané na činnost v partě  Poruchy.
PORUCHY CHOVÁNÍ ŽÁKŮ A JEJICH NÁPRAVA
Etopedie Obor SP zabývající se výchovou, převýchovou, vzděláním a pracovní přípravou mravně narušených jedinců.
Sociální patologie SCPT SCPA
Výchovně léčebná péče Ochrana ohrožených dětí a jejich rodin
 VY_32_INOVACE_16_06  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
Mgr. Alena Skotáková, Ph.D.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Klasifikace poruch chování
STŘEDISKO VÝCHOVNÉ PÉČE HELP
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
Sociální patologie SCPT SCPA
Dětský domov (tedy nikoli dětský domov se školou) a základní škola pod jednou střechou Ochrana ohrožených dětí a jejich rodin Mgr. Ondřej Vala.
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Ústavní a ochranná výchova (ÚV, OV)
Studijní program /obor Speciální pedagogika na Pedagogické fakultě MU
Pojetí a přínos kurzu „Základy speciální pedagogiky“
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Speciální pedagogika jako pedagogická disciplína
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Základy speciální pedagogiky
Pedagogika II. Lekce 8: Poruchy učení a chování
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Metodický pokyn k primární prevenci sociálně patologických jevů u dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních 2007.
Základy speciální pedagogiky
Ústav pedagogických věd Mostní Zlín Tel: Fax:
Prevence sociálně patologických jevů. Prevence  Prevence (z lat. praevenire, předcházet) znamená soustavu opatření, která mají předcházet společensky.
ADHD PORUCHA POZORNOSTI S HYPERAKTIVITOU
Projekt Poradenství v Libereckém kraji I CZ.1.07/1.2.00/ I PORADENSTVÍ V LIBERECKÉM KRAJI Financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
SPLBP_ZSE ZÁKLADY SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKY ETOPEDIE Projevy dítěte s PCHE.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ Registrační.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Výchovn ě vzd ě lávací systém Č R Část 1. Pedagogika Mgr. Irena Kudláčková.
Funkce a mezipředmětové vztahy předmětu sociální péče.
SOMATOPEDIE PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.. UVEDENÍ DO PROBLEMATIKY zabývá se výchovou, vzděláváním a přípravou pro pracovní a společenské začlenění jedinců.
Od tématu k problému – druhy problému - hypotézy Východisko = problém Kvantitativní výzkum – musí mít vždy hypotézu? Kvalitativní výzkum – bez hypotézy?
Speciální pedagogika Doc. PaedDr. Olga Zelinková, CSc.
1 Budoucnost péče o ohrožené děti Mgr. Jaroslav Fidrmuc zástupce náměstka ministryně pro vzdělávání Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_20_01_náhradní rodinná péče Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
Sociálně-patologické jevy u dětí a mládeže Pojem patologie Sociální deviace Sociální kontrola (vnější, vnitřní – formální/neformální)
Sociální patologie SCPT SCPA 3. přednáška Dělení poruch chování Příčiny poruch chování Doc. PaedDr. Marie Kocurová, Ph.D. FPE ZČU v Plzni.
Školy a školská zařízení v Pardubickém kraji
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
Intervence u dětí v riziku PCH, dětí s PCH - ústavní a ochranná výchova (ÚV, OV) Věra Linhartová, jaro 2012.
Pedagogické disciplíny
4. Pedagogika sportu v systému věd
Seminář ke speciální pedagogice 1
Mgr. Kateřina Lojdová 6. lekce: Problémový žák Mgr. Kateřina Lojdová
PSY413 Praxe a stáže (pedagogická a školní psychologie)
ZÁKLADY SPECIFICKÝCH PORUCH UČENÍ
SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Středisko výchovné péče FRÝDLANT
Základní pojmy speciální pedagogiky
číslo: VY_32_INOVACE_14_11 Název: Kriminalita mládeže
PORUCHY CHOVÁNÍ ŽÁKŮ A JEJICH NÁPRAVA
Nejčastější poruchy chování ve školním věku Mgr. Petra Slabá 2019.
Mgr. Et Mgr. Veronika Boussag, dipl. um.
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D. ETOPEDIE PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.

UVEDENÍ DO PROBLEMATIKY nejmladší část speciální pedagogiky byla součástí psychopedie – v roce 1969 se osamostatnila jako pedagogika osob mravně narušených v ČR největší rozvoj v době mezi válkami – nejdříve v zájmu medicíny, později psychologie až se dostala do oblasti pedagogické

ZÁKLADNÍ POJMY delikvence etopedie kriminalita mravní narušenost obtížná vychovatelnost

KLASIFIKACE A TYPOLOGIE PORUCH CHOVÁNÍ podle stupně společenské závažnosti disociální chování asociální chování antisociální chování podle věku dětská delikvence juvenilní delikvence kriminalita dospělých

PROBLÉMOVÉ CHOVÁNÍ dětská neposlušnost a nekázeň vzdorovitost negativismus lež záškoláctví patologické závislosti sebevražda krádež šikana

VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ diagnostické ústavy dětské domovy dětské domovy se školou výchovné ústavy střediska výchovné péče

SPECIFICKÉ PORUCHY CHOVÁNÍ A POZORNOSTI nesoustředěnost, hyperaktivita, impulzivnost ADHD ovlivňuje školní výkon – výkony neodpovídají jejich inteligenci (verbální inteligence je vyšší než neverbální) náprava