VY_32_Inovace_ Can, can´t Project 1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. V ě ra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Plurals Název sady: Project 1 Č íslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Adverbs of frequency Název sady: Project 2 Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present Continuous Tense Název sady: Project 2 Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have got- question Název sady: Project 1 Číslo projektu:
WILL FOR FUTURE Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku a slouží k výkladu a základnímu procvičení tvorby budoucího času pomocí pomocného slovesa.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: PaedDr. Vaňková Marcela Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_1A_12_.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present perfect - negative Název sady: Project 3 Číslo projektu:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Jana Kňourková Datum/období: leden 2014 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Subject and object pronouns Název sady: Project 2 Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Word order Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.1.7 Mnohovýznamová slova Název sady: Český jazyk a literatura 3.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ First conditional Název sady: Project 3 Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_Sei_I_09 TO HAVE – affirmative and negative forms Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Word order Název sady: Project 3 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Past simple, Past continuous Název sady: Project 3 Číslo.
 Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_ Past continuous Název sady: Project 3 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present Simple Tense Název sady: Přítomný čas prostý Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ To be - otázka Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Stupňování přídavných jmen „good“ x „bad“ Název sady: Project.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present simple, present continuous Název sady: Project 1.
VY_32_INOVACE_Sei_I_13 Present simple - I. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Going to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_Inovace_ Have got-negative Project1
PRESENT SIMPLE NEGATIVE_09
VY_32_Inovace_ Future simple Project 3
VY_32_Inovace_ Some and any Project 2
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
VY_32_Inovace_4.3.4 Násobení a dělení 4 Matematika 3. ročník
VY_32_Inovace_ Present simple - question
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Věra Tománková
VY_32_ Present simple - negative Project 1
VY_32_Inovace_ Large numbers Project 3
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Bc. Naďa Prejzová VY_32_Inovace_ Dělení 9
Object pronouns Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 2
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
TO BE – questions, short answers
VY_32_Inovace_ Will x Going to Project 3
VY_32_Inovace_ Sloveso „být“ (to be)
Budoucí čas s WILL What will our future look like in five years.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
VY_32_INOVACE_Sei_I_18 Can/can´t Název projektu: OP VK
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 3
VY_32_Inovace_2.3.6 Sčítání do 20 s přechodem přes 10 s číslem 4
Present Simple Přítomný čas prostý. Present Simple Přítomný čas prostý.
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
VY_32_Inovace_ Present perfect Project 3
VY_32_Inovace_ Neurčitý člen a, an Project 1
Budoucí čas WILL Future tense Zpracovala: Ing. Alice Javoříková
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 2
VY_32_Inovace_ Sloveso „to be“- opakování
ZPŮSOBOVÁ SLOVESA I. (Modal verbs I.)
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
VY_32_Inovace_ To be – zápor Project 1
VY_32_Inovace_2.3.4 Sčítání do 20 s přechodem přes 10 s číslem 6
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
VY_32_Inovace_ Písemné sčítání v oboru do 100
VY_32_INOVACE_Sei_III_13 Question tags
Minulý čas prostý pravidelných sloves
Název školy: ZŠ HUSOVA 276, PODBOŘANY, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_Sei_III_10 Past continuous
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
To be - affirmative Anglický jazyk VY_32_INOVACE_373, 19. sada, AJ2
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

VY_32_Inovace_14.1.17 Can, can´t Project 1 Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_14.1.17 Can, can´t Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3577 Anotace: Materiál je určen pro žáky 5. ročníku. Slouží k seznámení se slovesy can a can´t. Prezentace je určena pro práci s interaktivní tabulí či dataprojektorem.

I can do it. CAN, CAN´T

Can Mandy can sing. I can go with you. Sloveso CAN vyjadřuje, co umím a nebo co můžu, tedy schopnosti či možnosti Mandy can sing. SCHOPNOST I can go with you. MOŽNOST

Can Také jím můžeme vyjádřit svolení You can take my car. SVOLENÍ

Can Sloveso CAN má ve všech osobách jednotného i množného čísla stejný tvar

Can I can swim You can swim He can swim She can swim It can swim We can swim They can swim Já umím plavat Ty umíš plavat On umí plavat Ona umí plavat Ono umí plavat My umíme plavat Vy umíte plavat Oni umí plavat

Can I can dance. I can to dance. Za slovesem CAN následuje významové sloveso v infinitivu (bez TO!) I can dance. I can to dance.

Can´t Zápor tvoříme jednoduše přidáním částice NOT. Toto slovo se píše většinou dohromady: cannot V neformální angličtině a v mluvené řeči dochází ke stažení na tvar: can't

Can´t She can´t dance. I can´t help you. You can´t smoke here. Záporné CAN'T vyjadřuje, že něco NEUMÍM, NEMOHU či dokonce NESMÍM. She can´t dance. SCHOPNOST I can´t help you. MOŽNOST You can´t smoke here. ZÁKAZ

Can - question He can speak Spanish. Can he speak Spanish? Prohlédni si pozorně následující věty a pokus se zformulovat pravidlo pro tvorbu otázky se slovesem CAN.

Can - question V otázce se jednoduše sloveso CAN přesune před podmět Can you speak Japanese? PODMĚT

Can Rebecca do her project? Make question do/ project/ her/ Rebecca/ can Can Rebecca do her project?

Make question play/ golf/ you/ can Can you play golf?

Can you help me with my homework? Make question you/ me/ help/ my/ homework/ with/ can Can you help me with my homework?

Make question borrow/ pen/ can/ your/ I Can I borrow your pen?

Make question we/ have/ lunch/ can/ here Can we have lunch here?

Make question I/ can/ home/ go Can I go home?

Použité zdroje HUTCHINSON, Tom. Project 1: Student´s book. Oxford: Oxford University Press, 2000. ISBN 019436514X. HUTCHINSON, Tom. Project 1: Pracovní sešit. Oxford: Oxford University Press. ISBN 9780194365208. Help for English. Help for English [online]. 2009 [cit. 2013-03-29]. Dostupné z: http://www.helpforenglish.cz/article/2009090302-sloveso-can-co-muzu-co-umim Zdroj obrázků: galerie Klipart