ZKOUŠKY KONZISTENCE BETONOVÉ SMĚSI teorie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁVRH CEMENTOBETONOVÉHO KRYTU
Advertisements

Zkoušení asfaltových směsí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Zkouška tvrdosti podle Rockwella ČSN EN ISO
Název materiálu: OBJEM – výklad učiva.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
ÚHÚL, pobočka Plzeň vedoucí projektu: Ing. Petr Macháček
Způsob zhutňování je ovlivněn těmito faktory:
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Jak specifikovat beton a další produkty
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 12Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
STEELCRETE® FLOORCRETE®
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK224.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Fyzika 6. ročník Objem Anotace
Standardy pro vrstvy konstrukcí vozovek Ing. Stanislav Smiřinský
Zkušební postupy pro beton dle ČSN EN 206 Tomáš Vymazal
Návrh složení cementového betonu.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
my.cz Název školy Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Luboš Bělohrad Název šablony.
Povrch hranolu – příklady – 1
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_32-05 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
PROJEKT ŠABLONY CZ.1.07/1.5.00/ Zpracovala: RNDr. Dagmar Fialová SŠP, Brno, Jílová 36g
Název školy Střední škola stavební a dřevozpracující, Ostrava, příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum: duben 2012 Předmět: Zkoušení stavebních.
Název školy Střední škola stavební a dřevozpracující, Ostrava, příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum:červen 2012 Předmět: Zkoušení stavebních.
Zkoušení potrubí pro odvod kouře a tepla z pohledu výrobce Ing. Vilém Stanke.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_24-04 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorRobert.
Název školy Střední škola stavební a dřevozpracující, Ostrava, příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum:červen 2012 Předmět: Zkoušení stavebních.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Autor: Ing. Ksandrová Lenka
ArchiCAD nástroj Schodiště 2
Druhy čar podle tloušťky
ArchiCAD nástroj Střecha 2
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Požární ochrana 2015 BJ13 - Speciální izolace
DRUHY NAMÁHÁNÍ smyk za ohybu 2
Autor: Ing. Matějovičová Věra
Autor: Ing. Matějovičová Věra
DRUHY NAMÁHÁNÍ prostý tlak, tah
Stropní konstrukce – III. část
Teoretické řešení střech Jednoduchá valbová střecha
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Postup při návrhu (výpočtu) schodiště
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-11
ZKOUŠKY KONZISTENCE BETONOVÉ SMĚSI VeBe, SEDNUTÍ KUŽELE
ZKOUŠKY KONZISTENCE BETONOVÉ SMĚSI METODA ROZLITÍ
Konstrukce čtyřúhelníků, konstrukce rovnoběžníků
Schodiště – zakreslování zakřiveného schodiště
Tělesa –čtyřboký hranol
ZKOUŠKY KAMENIVA velikost zrn
ZKOUŠKY KAMENIVA jemné částice
Ražba důlních děl pomocí trhací práce
Složení betonu VY_32_INOVACE_02_029
Schodiště – postup zakreslování
Statické mechanické zkoušky tvrdosti
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Autor: Ing. Ksandrová Lenka
Střecha se zakázanými okapy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-09
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-05
ArchiCAD nástroj Sloup
Druhy čar podle průběhu
Matematika pro automobilní obory 15. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
ArchiCAD nástroj Dveře
ZKOUŠKY CEMENTU teorie
ZKOUŠKY CEMENTU pevnost
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Transkript prezentace:

ZKOUŠKY KONZISTENCE BETONOVÉ SMĚSI teorie Autor: Ing. Matějovičová Věra Ing. Ksandrová Lenka

Stavební konstrukce 3. roč. – cvičení v laboratořích Anotace Tematický okruh Stavební konstrukce 3. roč. – cvičení v laboratořích Anotace Žáci 3. ročníku STA se seznámí se základními zkouškami konzistence betonové směsi. Teoretické znalosti postupů vybraných zkoušek následně aplikují při praktickém vyučování v laboratoři Metodický pokyn Prezentace bude doplněna výkladem učitele. Následně studenti samostatně pod dozorem učitele provedou zkoušky ve školní laboratoři, výsledky zaznamenají do protokolu a vyhodnotí je. Druh materiálu prezentace Datum tvorby 31.08.2012 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_Ks1_14 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

ZPRACOVÁNÍ BETONOVÉ SMĚSI Zpracováním se rozumí dokonalé vyplnění forem nebo bednění Způsob zpracování závisí na konzistenci betonové směsi Vyjadřuje se třídou konzistence podle výsledků zkoušky a použité zkušební metody V žádném případě se nesmí do betonových směsí přidávat voda na stavbě Konzistence se dá upravit pomocí plastifikátorů Poměr cementu a vody (V/C) předepsaný pro danou třídu betonu musí být dodržen 3 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

DRUHY ZÁKLADNÍCH ZKOUŠEK VeBe SEDNUTÍ KUŽELE (Abramsova zkouška) METODA ROZLITÍ STUPEŇ ZHUTNĚNÍ ODLUČIVOST MALTY EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

naměřená doba v sekundách je hodnotou zpracovatelnosti VeBe měří se doba, za kterou se komolý kužel z betonové směsi postavený do válcovité nádoby vyrovná účinkem vibrace a zatížení destičkou z plexiskla do válcovitého tvaru označení V0 až V4 naměřená doba v sekundách je hodnotou zpracovatelnosti OBR.1 5 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

SEDNUTÍ KUŽELE (Abramsova zkouška) měří se úbytek výšky komolého kužele z betonové směsi po sejmutí plechového komolého kužele označení S1 až S5 míra sednutí kužele v mm je hodnotou zpracovatelnosti OBR.2,3 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

betonová směs musí být rovnoměrně rozlitá a celistvá označení F1 až F7 METODA ROZLITÍ měří se pravítkem rozlití betonové směsi na setřásacím stolku ve dvou kolmých rozměrech rovnoběžných s hranami stolku betonová směs musí být rovnoměrně rozlitá a celistvá označení F1 až F7 aritmetický průměr obou měření je hodnotou zpracovatelnosti OBR.4 7 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

STUPEŇ ZHUTNĚNÍ měří se pokles betonové směsi ve čtyřech rozích od horního okraje hranolové formy a stanoví se aritmetický průměr označení C0 až C3 podíl vnitřní výšky nádoby a rozdílu vnitřní výšky nádoby a průměrné hodnoty ze čtyř změřených vzdáleností mezi horní hranou formy a povrchem zhutněného betonu určuje hodnotu zpracovatelnosti OBR.5 8 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

určuje se hodnota zpracovatelnosti mezerovitých betonů ODLUČIVOST MALTY určuje se hodnota zpracovatelnosti mezerovitých betonů měří se doba, za kterou ze síťového dna nádoby vyteče při vibraci první kapka cementové kaše nebo množství cementové kaše, které vyteče za určitou dobu naměřená doba v sekundách nebo množství cementové kaše určuje hodnotu zpracovatelnosti 9 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Použité zdroje Obr.1,2,3,4,5: - foto, vlastní tvorba: ing. Ksandrová, ing.Matějovičová EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154