Umění nakupuje u vetešníka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tipy Audrey Hepburnové na krásu
Advertisements

Co je estetika?  věda o podstatě a formách tvorby podle zákonů krásy  základ osvojení světa jako tvůrčí,cílevědomé činnosti lidí-estetické osvojování.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_593_VyOv8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
KUBISMUS a Pablo Picasso.
Definice zapomínání: 1. Zánik vzpomínky. 2. Zánik nežné náklonnosti.
Surrealismus, Čechy 20. století. Nejznámější představitelé Jindřich Štýrský Toyen – vl. Jménem Marie Černínová Václav Tikal a Václav Zykmund /Ra Mikuláš.
ČESKÝ IMPRESIONISMUS 90. léta 19. století.
Umění a kultura za 1. republiky
ČESKÝ SURREALISMUS Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Dominik nedzbala Svět TECHNIKY A JÁ Můj pohled na věc
32_09_19: Kapitoly z teorie výtvarné tvorby - Surrealismus
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Období mezi dvěma válkami
SURREALISMUS Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Technika (z řeckého techné – řemeslo, umění) je základní označení pro složku lidské kultury, která zaručuje schopnost nebo dovednost v kterémkoli oboru.
VY_52_INOVACE_DEK_54 SURREALISMUS
KRÁSA KOLEM NÁS Jako kýč jsou v umění označována díla, která jsou příliš okázalá, rušivá. Jedná se také o laciné napodobeniny a nekvalitní ztvárnění určitých.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_758_SURREALISMUS TÉMA: Surrealismus ve.
Hodnota umění Estetika II.
VY_52_INOVACE_DEK_56 MALÍŘSTVÍ PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE
Pří_023_Rozmanitost přírody _Ropa Autor: Mgr. Renata Krajíčková
SURREALISMUS Jana Bobčíková.
Životní prostředí Petr Machala. 1.Jaké jsou nevýhody ekonomické globalizace? 2.Napiš aspoň 4 problémy třetího světa. 3.Vysvětlete schéma bludného kruhu.
Karel TEIGE (1900 – 1951) ARCHITEKTURA JAKO VĚDA NEBO UMĚNÍ? Vlivný, průbojný teoretik a duchovní vůdce mladé generace Karel TEIGE byl toho názoru, že.
‚,myšlení za absence jakékoli kontroly vykonávané rozumem a bez jakýchkoli morálních či estetických zřetelů‘‘ Tento směr patří k proudu imaginativního.
orig. =by=Beleven= corp. 2007
Surrealismus Vznikl ve Francii
VÍTĚZSLAV NEZVAL (surrealismus)
Estetika režného zdiva v díle Jana Kotěry
Umělecké směry 20. století
DADAISMUS Jana Bobčíková.
ANDRÉ BRETON Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
POETISMUS Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 1. poloviny 20
André Breton Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Téma: KULTURA A VĚDA V PRVNÍ REPUBLICE Předmět: Dějepis
SURREALISMUS.
Surrealismus.
Výtvarné směry 2. poloviny 20. století
Evropské umění počátku 20. století
ČESKÝ SURREALISMUS Mgr. Lucie Rusová
Kodexy Výtvarná dílaSochy & plastiky Věda & vynálezy ČLOVĚK - VYNÁLEZCE - GÉNIUS „Mezi malířstvím a sochařstvím neshledávám jiný rozdíl, nežli že sochař.
Poetismus Daniela Mlatečková Michaela V. Vítková 1.
Pavel Volín Michal Vachoušek Markéta Fraňková Markéta Hanzlíčková.
SMĚRY V ČESKÉ POEZII V 1 POL. 20. ST. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastČeská poezie v 1. pol. 20. století.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_075 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název práce:
Koláž podle H. Bosche Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastESV - Komunikace vizuálního umění se znakovými systémy.
REALISMUS polovina 19. století. Základní anotace  Dějepis - Kultura v dějinách  Šablona: III/2  Pořadové číslo: 1.13  Autor: Mgr. Soňa Blažková 
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Nakladatelé, knižní kultura, revue,
HLAVNÍ DRUHY MALÍŘSTVÍ  převzala renesance od gotiky  Malbu: nástěnnou, deskovou, knižní nebo malbu na skle  kromě dřevěných desek se však v renesanci.
ANDRÉ BRETON Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dvořáček Josef. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Recepce a interpretace UD Vrstvy UD
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Meziválečná poezie a drama
Umělecké skupiny v české poezii 1.poloviny 20.st.
Umění potřebuje nového diváka!
Totalitní vláda komunistické strany
NAŠE SMYSLY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Poezie ve světě v 1.polovině 20.století
Česká meziválečná poezie
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Česká poezie 1. pol. 20. století - přehled
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
POEZIE V ČESKÉ LITERATUŘE PRVNÍ POLOVINY 20. STOLETÍ
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Umění a kultura, výtvarná výchova, Surrealismus v malířství Autor: Mgr.
Transkript prezentace:

Umění nakupuje u vetešníka Surrealistická koláž a estetizace pokrytectví Estetizace pokrytectví Maska a oko

Osnova Surrealistická skupina po r. 1934 v ČSR Koláž (typomontáž a Tschichold, surrealistická koláž a Max Ernst, Hannach Höch a René Magritte – vztahy: Teige koláž č. 48) Chorobnost (dobová kritika, příklad J. R. Marka) Masový konzum a chrematofilie Bohuslava Brouka Hnijící reklama a mrtvé propagační kampaně: nová nová krása Zánik a rozklad Maska a kostým oči a ústa, jejich metateze a anti-oculacentric discourse

Světozor ve 2. polovině 30. let Eugène Atget, 20. léta Gréza Včelička, 1934: Svět za výkladní skříní: „Výklady závodu s hedvábím se proměnily v podivuhodnou fotomontáž“ (překrývající se odrazy ve skle)

Světozor ve 2. polovině 30. let J. Kamenický: O maloměšťáctví, kýči a kulturním braku: „Ježto se však lidový vkus vytváří prostředím, jež jej obklopuje a toto prostředí je – po své estetické stránce – z největší části kýčem, zkazil se lidový vkus teprve tímto kýčem a možno tudíž stejným právem říci: kýč se vyrábí proto, že si jej lidový vkus žádá, jako lidový vkus je kýčovitý proto, že je stále napájen kýčem. Z tohoto začarovaného kruhu bylo by možno vybřednouti jen tehdy, kdybychom se dopátrali, jak se dostal první kýč do přirozeného estetického cítění lidí, jež přece jistě nebylo banální. Malý člověk má jen nepatrné prostředky k uspokojení svých estetických potřeb. Velké umění, krásné formy, dokonalost v pojetí i provedení jsou drahé. (…)Kýč je laciný. Láce zajišťuje hromadný odbyt.“

typo Lászlo Moholy-Nagy: Žárlivost, 1927

Jan Tschichold Nová typografie

Max a Louisa Ernstovi, 1920

Hannach Höch: Ruská baletka, 1928

Karel Teige: Koláž č. 48, 1938 René Magritte: Šermířka, olej na plátně (1926)

Jak vznikl „Surmánes“? První manifest surrealismu André Bretona - 1924 (Paříž) Poesie 1932 (SVU Mánes, Praha) První výstava Skupiny surrealistů v ČSR – 1935 (SVU Mánes)

Společenský kamikadze: Jindřich Štýrský: koláž z cyklu Stěhovací kabinet. Karikatury „posvátných sentimentů“ a „mechanismů na výrobu duševní bídy“ (Karel Teige) Jako by se chtěli „aktivně podílet na rozkladu jimi napadané společenské třídy (ničí sama sebe)“ Jaromír Pečírka

„..nevkusné, vyčichlé, pitomé barvotisky“ (Josef Čapek)

Zasažen v samém lidství, v samé míše svého lidství, tímto cynickým nihilismem, tímto pustým kšeftováním s lidským utrpením.“ (J. R. Marek)

Zrak jako slepota Pietro Paolini Alegorie pěti smyslů, zrak a hmat, 1620

„Ale mým očím nutno stále házeti potravu „Ale mým očím nutno stále házeti potravu. Polykají ji nenasytně a surově…“ Jindřich Štýrský mutoskop

Unheimlich (tísnivé) maškary

Žena a móda Toyen: Úsměv Teige: Tvář ženy