Robotika 4 Projekt OBZORY Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Nalezení nejkratší vzdálenosti mezi uzly dopravní sítě Předmět: Teorie dopravy - cvičení.
Advertisements

Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Legislativní proces.
Školení MS Word 2007 pro začátečníky RNDr. Milan Zmátlo MěÚ Třebíč, říjen 2011 Vzdělávání v eGON centru Třebíč Tento.
„MEZIMO“ Podpora znevýhodněné mládeže k posílení pracovní integrace, dalšího vzdělávání či odborné přípravy prostřednictvím mezinárodní mobility Projekt.
EMM101 Ekonomicko-matematické metody č. 10 Prof. RNDr. Jaroslav Ramík, CSc.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Vzdělávací portál Vzdělávací portál.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Robotika 3.
AUTOMATIZAČNÍ TECHNIKA Binární a číslicové řízení.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY NEW YORK Brainstorming ideas about.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Praktické využití psů v zoorehabilitaci... se jmenuje předmět, který vznikl díky grantu z fondu OPPA a zdárně byl uveden do řádného studijního harmonogramu.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY.
Význam diferenciálních rovnic převzato od Doc. Rapanta.
Petr Kielar Seminář o stavebním spoření Část VI: Podmínka rovnováhy a SKLV.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti AUTOMOBILOVÁ MECHATRONIKA 3.cvičení SMAD Ing. Gunnar Künzel.
Volný pád a svislý vrh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Práce se spojnicovým diagramem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Zajištění obsluhy všech uzlu dopravní sítě Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František.
PŘÍPRAVA PROJEKTŮ NA ZŠ Autor: Jana Bartoňová.  Fondy EU  Programové období  Zkušenosti s projekty v OPVK +dokumenty  Benefit7  Programové období.
Regulátory v automatizaci
Složené úrokování Tematická oblast
ITALSKÁ SLOVESA Projekt OBZORY
Vázané oscilátory.
Lineární funkce - příklady
Laserové zesilovače TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI
Hotelová škola Mariánské Lázně Adresa školy
Vlastnosti zvuku - test z teorie
SIGNÁLY A LINEÁRNÍ SYSTÉMY
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Okruh: Grafomotorická cvičení Učební materiál č. 1: Jablíčko
Grafické řešení lineárních rovnic
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond
12. Simulace před obráběním a spuštění programu na CNC frézce HURCO
Uvedení CLILu na školách První kroky
Operační výzkum Lineární programování – cvičení
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_RONE_14 Rovnice a nerovnice Kvadratické rovnice 3.
Popis pohybu hmotného bodu (kinematika)
Rychlost a zrychlení kmitavého pohybu
C# konzole – Program emoce
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
SIMULAČNÍ MODELY.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Tato prezentace byla vytvořena
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
VY_32_INOVACE_ Regulace
Porovnání vlastností vodíku a kyslíku
CW-057 LOGISTIKA 34. PŘEDNÁŠKA Lineární programování – 4/G Leden 2017
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Název.
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Programování (14PRG) 1. cvičení.
Regulátory integrační
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Dělení lomených výrazů
HODINY - poznej stejný čas, velikost
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_09_M8_Hanak TÉMA: Lineární rovnice
zpracovaný v rámci projektu
3. přednáška Laplaceova transformace
ZPRACOVÁNÍ A ANALÝZA BIOSIGNÁLŮ
Kmity.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Simulace dynamických systémů v Matlabu, Simulink
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
JAZYK, ŘEČ, ZPĚV A VNÍMÁNÍ
Když jsem já sloužil… Jazyk a řeč.
Příklady - opakování Auto se pohybovalo 3 hodiny stálou rychlostí 80 km/h, poté 2 hodiny rychlostí 100 km/h, pak 30 minut stálo a nakonec 2,5 hodiny rychlostí.
MATEMATIKA Lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli.
Transkript prezentace:

Robotika 4 Projekt OBZORY Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Robotika 4 Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond

Simulace spojitého a diskrétného dynamického systému Petr Hušek husek@fel.cvut.cz katedra řídicí techniky Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze Robotika 4 2009/10 Gymnázium Voděradská

Simulační schema spojitého systému zakreslení diferenciální rovnice v grafické podobě pomocí malého počtu různých bloků možnost využití simulačních programů jednodušší reprezentace nelineárních systémů Simulační schema lineárního spojitého systému lineární diferenciální rovnice 1.řádu F v B Robotika 4 2009/10 Gymnázium Voděradská

nakresleme schema pomocí 3 bloků: integrátor z(t) z(0) w(t) z(t) z(0) w(t) Robotika 4 2009/10 Gymnázium Voděradská

K K zesilovač sčítačka + + +(-) +(-) z(t) w(t) z(t) w(t) Robotika 4 2009/10 Gymnázium Voděradská

v(0) Robotika 4 2009/10 Gymnázium Voděradská

lineární diferenciální rovnice 2.řádu x m k F B v0 x0 Robotika 4 2009/10 Gymnázium Voděradská

diferenciální rovnici 2 diferenciální rovnici 2.řádu jsme převedli na 2 diferenciální rovnice 1.řádu Robotika 4 2009/10 Gymnázium Voděradská

lineární diferenciální rovnice n-tého řádu s jednoduchou pravou stranou y(0) y’(0) y(n-1)(0) n Robotika 4 2009/10 Gymnázium Voděradská

lineární diferenciální rovnice n-tého řádu Robotika 4 2009/10 Gymnázium Voděradská

jednoduché nelineární diferenciální rovnice počáteční podmínky diferenciální rovnice nesouhlasí s počátečními podmínkami schematu !!! simulační schema lineárního spojitého systému lze sestavit z integrátorů, zesilovačů a sumátorů jednoduché nelineární diferenciální rovnice Robotika 4 2009/10 Gymnázium Voděradská

x(0) x’(0) Robotika 4 2009/10 Gymnázium Voděradská

Operátorový zápis lineární diferenční rovnice zavedeme operátor zpoždění d (delay) ~ zpoždění funkce (posloupnosti) o jeden krok za nulových počátečních podmínek (v(0) = 0): Robotika 4 2009/10 Gymnázium Voděradská

za nulových počátečních podmínek zavedeme přenos systému v operátoru d: za nulových počátečních podmínek zavádíme operátor z za nulových počátečních podmínek (v(0)=0): Robotika 4 2009/10 Gymnázium Voděradská

za nulových počátečních podmínek přenos systému v operátoru z: za nulových počátečních podmínek operátor z představuje posunutí posloupnosti o jeden krok vpřed, tj. vlevo po časové ose Robotika 4 2009/10 Gymnázium Voděradská

diferenční rovnice musí platit pro jakýkoli čas (t, t+T, t-2T, t+4T, t-4T, ...) ↔ posun okénka Robotika 4 2009/10 Gymnázium Voděradská

F(t-5T) F(t-T) F(t+3T) v(t+4T) v(t+3T) v(t) v(t-T) v(t-4T) n v(t-5T) Robotika 4 2009/10 Gymnázium Voděradská

za nulových počátečních podmínek zpoždění o dva kroky: zpoždění o n kroků: za nulových počátečních podmínek Robotika 4 2009/10 Gymnázium Voděradská

x m k F Robotika 4 2009/10 Gymnázium Voděradská

K Simulační schema lineárního diskrétního systému zpoždění o 1 krok lineární diferenční rovnice 1.řádu F v B zpoždění o 1 krok zesilovač sčítačka q(t) q(0) w(t) + +(-) q(t) w(t) K Robotika 4 2009/10 Gymnázium Voděradská

v(0) Robotika 4 2009/10 Gymnázium Voděradská

lineární diferenční rovnice 2.řádu x m k F B Robotika 4 2009/10 Gymnázium Voděradská

xT=x2(0) x0=x1(0) Robotika 4 2009/10 Gymnázium Voděradská

diferenční rovnici 2.řádu jsme převedli na 2 diferenční rovnice 1.řádu Robotika 4 2009/10 Gymnázium Voděradská

n lineární diferenční rovnice n-tého řádu s jednoduchou pravou stranou y(0)=x1(0) y(T)=x2(0) y((n-1)T)=xn(0) Robotika 4 2009/10 Gymnázium Voděradská

xi(t) – stavové veličiny stavový popis xi(t) – stavové veličiny Robotika 4 2009/10 Gymnázium Voděradská

lineární diferenční rovnice n-tého řádu Robotika 4 2009/10 Gymnázium Voděradská

jednoduché nelineární diferenciální rovnice počáteční podmínky obecné diferenciální rovnice nesouhlasí s počátečními podmínkami schematu !!! simulační schema lineárního diskrétního systému lze sestavit z bloků zpoždění o 1 krok, zesilovačů a sumátorů jednoduché nelineární diferenciální rovnice Robotika 4 2009/10 Gymnázium Voděradská

x(T)=x2(0) x(0)=x1(0) Robotika 4 2009/10 Gymnázium Voděradská

Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu OBZORY Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu OBZORY Autor: Petr Hušek Předmět: Robotika Datum: 8. 4. 2010 Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond