Semeno (semen; seed; Samen)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny (Spermatophyta)
Advertisements

Morfologie rostlin – plod
8. SEMENO osemení (testa) se tvoří z obou integumentů, případně jen z jednoho – vnitřního (Berberidaceae) nebo vnějšího (Malvaceae); bývá nepropustné.
Inovace studia botaniky prostřednictvím e-learningu
VEGETATIVNÍ KOŘEN STONEK LIST GENERATIVNÍ KVĚT SEMENO PLOD
Semeno (semen; seed; Same)
Spolu si pomáháme, společně se vzděláváme aneb místně zakotvené učení v praxi Závěrečné setkání škol -ŠUŽ - Praha dne Projekt - Úprava okolí.
Demografický vývoj v okolí Prahy, kapacita ZŠ a MŠ a nedostatek pedagogů Místní akční plán vzdělávání na území ORP Černošice č. CZ /0.0/0.0/15_005/
P RAKTICKÉ ČINNOSTI Ovoce Vypracoval: Lukáš Karlík.
Děčín - město bez bariér (?). Komunitní plánování KOORDINAČNÍ SKUPINY Senioři OZP (Osoby ze zdravotním postižením) Rodiny v krizi Osoby v krizi.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Člověk a příroda Autor: Mgr. Romana Martináková HLEDEJ TÉMA!!! VYLUŠTI ČTYŘSMĚRKU A ZJIŠTÍŠ „OČ TU JDE“! X O.
Náročná na zařazení v osevním postupu, výnos 6 t zrna/ha, nahá obilka, pšeničná bílkovina je lepek.
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/ VY_32_INOVACE_04_Matematika _9. a 10. ročník 06_Co vážíme, měříme a odměřujeme Autor: Mgr. Jana.
orgán kvetoucích semenných rostlin soubor přeměněných listů přisedajících na stonek vyrůstá z květního lůžka některé nápadné, jiné sotva vidíme.
Pletiva Botanika vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Technologie přípravy pokrmů 1. ročník - hotelnictví
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Vegetativní orgány Kořen
Části rostlin podzemní části rostlin - kořeny nadzemní části rostlin
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/09
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU
Člověk a jeho svět, 1 Název školy, adresa:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 10 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-PŘÍRODOVĚDA.
ROSTLINY, ČÁSTI TĚLA - TEST
Název prezentace (DUMu): Semeno. Plod.
Opylení a oplození u rostlin
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: UMĚLÉ EKOSYSTÉMY
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_14_III.Vu_STROMY,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Fyzika – měření objemu a převody jednotek objemu
Opylení a oplození.
generativní rostlinné orgány
Pěstování pokusných rostlin (PRAP) zimní semestr 2009/2010
ZESILOVAČE Rozdělení do tříd.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Šablona III/2 Druhy dužnatých plodů Mgr. Heppnerová Eva – ZŠ Nádražní 683, Horní Slavkov VY_32_INOVACE_79_Druhy dužnatých plodů.
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_103_ Plody dužnaté
Vychovávejme srdcem Dona Boska,
Fylogeneze a diverzita rostlin - cvičení (Bi1010c)
KOŘEN FUNKCE - roste jako první ze semene - upevňuje rostlinu v půdě
Příprava na 1. čtvrtletní písemnou práci
OVOCNÉ RASTLINY I. trieda.
3. ročník Písemná práce 3.
Na poli ANOTACE  Pracovní list procvičuje především využití polních plodin. DATUM AUTOR Tereza Skálová JAZYK Čeština OČEKÁVANÝ VÝSTUP  Žáci.
A B C a c b 2.1 Cévy a sítkovice
Třída 2.D Písemná práce 1.
PEVNÉHO TĚLESA A KAPALINY
Hrnkovky se středními nároky na teplotu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Cizopasné houby Klára Dominová 3.A.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
PLOŠTICE.
1. S Ježíšem chci věrně v každou chvíli putovat světa údolím: | On mne šťastně k mému vede cíli, | v dům i srdce mír | se hostí s ním.
Růžovité 2 - čeleď pojmenovaná po královně květin - růži 1.
Vážky, Stejnokřídlí Test.
Úvod Autor: Pavel Žižka
6. ROZMNOŽOVÁNÍ ROSTLIN Reprodukce je způsobem zachování druhu v prostoru a čase Zvětšení počtu jedinců – rozmnožení – dosahují rostliny různými způsoby.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Transkript prezentace:

Semeno (semen; seed; Samen)

Semeno velikost Neottia (hlístník, Orchidaceae) – 0,000002 g Monotropa (hnilák, Monotropaceae) – 0,000003 g Pyrola rotundifolia (hruštička okrouhlolistá, Pyrolaceae) – 0,000004 g

Semeno osemení (testa) perisperm stopka semene (z funikulu) blanité, kožovité, dužnaté, kamenné atd. trichomy (Gossypium) perisperm stopka semene (z funikulu) trichomy (Salix, Populus) hilum, raphe

Arilus (míšek) dužnaté pletivo, které zcela nebo zčásti obaluje semeno zbytek sarkotesty skutečný arilus by měl vznikat z funikulu epimatium (Taxus) carunkula (integument v blízkosti mikropyle; Polygala, Euphorbiaceae) elaiosom (oleje) krista (raphe; Chelidonium, Caltha) strofiola (hilum, funikulus; Viola, Corydalis) ariloid