IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Impresionismus v sochařství Auguste RODIN
Advertisements

První představitelé impresionismu
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
IMPRESIONISMUS Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu:
Impresionismus Impresionismus není ještě moderním uměleckým směrem, za počátek moderního umění považujeme až postimpresionismus. Zato zůstává impresionismus.
AUGUSTE RENOIR Viktor Matějka, V6A.
Claude Monet MgA. Lukáš Psík
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Realismus,impresionismus, secese, kubismus
Claude Monet
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
VY_52_INOVACE_DEK_41 EXPRESIONISMUS VINCENTA VAN GOGHA
Impresionismus.
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři. Datum vytvoření: Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová.
Claude Monet Markéta Marešová V6A Claude Monet impresionismus vyhledávání světla snaha zachytit okamžik Paříž, Normandie, Rouen květiny.
Impresionisté figurativního malířství
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
IMPRESIONISMUS.
Michelangelo Buonarroti malíř MgA. Lukáš Psík
Renesance 2 Vrcholné období. Renesance 2 Vrcholné období.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
IMPRESIONISMUS.
Edgar Degas MgA. Lukáš Psík
Impresionismus Název školy
IMPRESIONISMUS, SYMBOLISMUS, DEKADENCE
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.2.1 impresionismus Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková Název: VY_32_INOVACE_08_B_5_Řecké antické umění Téma: Dějiny výtvarného umění Číslo projektu:
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_15_Pointilismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Soldánová Dáša Název: VY_32_INOVACE_12C_14_Kultura 2. poloviny 19.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Impresionismus Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_17_Impresionismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška Ilustrace Josefa Lady Anotace: Seznámení s ilustracemi Josefa Lady Autor: Mgr. Vladimíra.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Secese Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
Gotika Název školy: Základní škola Karla Klíče Autor: Alena Pavolková
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Pop art Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková
IMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Křivonosková Kateřina
Romantismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Název školy: Základní škola Netvořice
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Římské antické umění Název školy: Základní škola Karla Klíče
Kubismus Název školy: Zš Karla klíče Hostinné
Realismus Název školy: Základní škola Karla Klíče
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Expresionismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
STAROVĚKÉ STÁTY - MEZOPOTÁMIE
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Klasicismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Baroko Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková
Křivonosková Kateřina
VY_32_Inovace_6.2.1 impresionismus
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče Autor: Alena Pavolková Název: VY_32_INOVACE_08_B_16_Impresionismus Téma: Dějiny výtvarného umění Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.21.2131

Impresionismus Vznik Umělecký směr, který vznikl v 70. letech 19. stol. Navazuje na angl. malíře krajin a na tzv. barbizonskou školu Název vznikl z francouzského slova imprese, což znamená dojem

Hlavní znaky: Snaha co nejvěrněji zachytit skutečnost Důraz se klade na okamžik – světlo, stín, mlha, jasno atd. Zachycení okamžiku probíhá prostřednictvím barevné skvrny Odstíny barev se míchají přímo na obraze (nikoli na paletě) Barevné skvrny jsou pak vnímány jako chvějící se plocha Neexistuje žádná ostrá kontura

Claude Monet Průkopník impresionismu Podle jeho obrazu Dojem, východ slunce je pojmenován celý umělecký směr Zachycoval stejný námět v různé denní nebo roční době, dokazoval tak prchavost okamžiku Vznikly tak cykly: Lekníny, Topoly, Katedrály Společně s Renoirem vyšplhali na kolonádu Louvre, aby mohli malovat pařížská náměstí. Jeho díla byla v galeriích a muzeích odmítána, založil tedy spolu s přáteli – malíři Sdružení nezávislých umělců a ti společně vystavovali.

Imprese, východ slunce

Lekníny

Auguste Renoir Maloval především postavy (figurální malíř), portréty žen a dětí Používal jemné barvy Zachycoval hru světel a stínů na lidském těle Začínal jako malíř porcelánu a to už ve třinácti letech! I po započetí své malířské kariéry se dostal do takové situace, kdy neměl ani na barvy. Dlouho žil u bohaté rodiny, ale po tom, co vyšel na povrch Renoirův románek s mecenášovou dcerou, byl vyhozen. Onemocněl revmatismem a postupně ochrnul tak, že byl upoután na vozík. Ještě za svého života spatřil svoje obrazy viset v Louvru vedle děl velkých mistrů. Začínal jako malíř porcelánu a to už ve třinácti letech!!! I po započetí své malířské kariéry se dostal do takové situace, kdy neměl ani na barvy. Dlouho žil u bohaté rodiny, ale po tom, co vyšel na povrch Renoirův románek s mecenášovou dcerou, byl vyhozen Onemocněl revmatismem a postupně ochrnul tak, že byl upoután na vozík. Ještě za svého života spatřil svoje obrazy viset v Louvru vedle děl velkých mistrů.

V zahradě

Edgar Degas Malíř baletek a dostihových závodů Snaha zachytit tvar v pohybu Po oslepnutí modeloval postavy tanečnic Ačkoli byl hlavním iniciátorem impresionistických výstav, on sám se jím být nikdy necítil. Byl posedlý lidskou postavou ve všech pozicích. Kvůli postupné ztrátě zraku přestal malovat, ale začal vytvářet modely baletek a koní. Na jeho tvorbu měla vliv i samota, nikdy totiž neprožil opětovanou lásku.

Baletka

Anotace Tato prezentace je určena k výkladu o impresionismu ve výtvarném umění (malířství) ve vzdělávacím oboru Výtvarná výchova, případně jako doplňkový materiál pro vzdělávací obory Dějepis a Český jazyk a literatura. Žáci se seznámí se vznikem, znaky, hlavními představiteli směru a jejich nejznámějšími díly.

Použité zdroje PROKOP, Vladimír. <i>Kapitoly z Dějin výtvarného umění</i>. vyd. 2. Sokolov: O.K. Soft, 2008. ISBN Brož. Claude Monet. In: <i>Wikipedia</i>: <i>the free encyclopedia</i> [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-09-17]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Claude_Monet_1899_Nadar.jpg Imprese, východ slunce. In: <i>Wikipedia</i>: <i>the free encyclopedia</i> [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-09-17]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Claude_Monet,_Impression,_soleil_levant,_1872.jpg Claude Monet-lekníny. <i>Http://www.umeni.euweb.cz</i> [online]. 2010 [cit. 2012-09-16]. Dostupné z: http://www.umeni.euweb.cz/obsah/impresionismus/claudemonetleknny.html Auguste Renoir. In: <i>Wikipedia</i>: <i>the free encyclopedia</i> [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-09-17]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:PARenoir.jpg V zahradě. In: <i>Wikipedia</i>: <i>the free encyclopedia</i> [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-09-17]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Pierre-Auguste_Renoir_-_In_the_Garden.jpg Baletka. In: <i>Wikipedia</i>: <i>the free encyclopedia</i> [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-09-17]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Edgar_Germain_Hilaire_Degas_069.jpg

Identifikační tabulka Autor: Alena Pavolková Vytvořeno dne: 9.5. 2012 Odpilotováno dne: 10.5. 2012 Ve třídě: 8.A Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova Tematická oblast: Dějiny výtvarného umění Téma: Impresionismus Klíčová slova: Impresionismus, dojem, Claude Monet, August Renoir, Edgar Degas