Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/16

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Advertisements

Impresionismus.
IMPRESIONISMUS.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Doudleby Autor : Mgr. Jana Blažková Téma : Násobilka v oboru do 100 Název : VY_32_INOVACE_20_DĚLENÍ 6-9 Číslo.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/13 Název materiálu: Hudba v období romantismu Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/02  Název materiálu: Hudba v období pravěku  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/20 Název materiálu: Velmi stručný přehled dějin vážné hudby Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_01.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradišt ě, p ř ísp ě vková organizace AUTOR: Mgr. Marcela Maršálková NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_VV_06.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/04 Název materiálu: 20.léta ve světové populární hudbě Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Zpracovala: Mgr. Iva Novotná Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
0 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/08 0 Název materiálu: Komorní soubory I. 0 Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
41 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/06 Název materiálu: Hudební forma
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/11
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/09
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_10 Název Jan Neruda Téma hodiny Skupina Májová.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/09
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/05
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/06
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/08
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/01 Název materiálu: Periodizace dějin hudby Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/02
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/04 Název materiálu: Duchovní a světská hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/12 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/06
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/11
Písně a jejich vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_11_PÍSNĚ A JEJICH VÝVOJ Téma:
Základní škola a Mateřská škola Řepníky
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/01 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/20
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/04  
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_14_IMPRESIONISMUS Název materiálu:
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8. Vl
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/19 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/14
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Zvuky hudebních nástrojů
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/03
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/13
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/16 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/18 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/03 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/15
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  11/20
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/10
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/10
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/09
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_108_M6
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/02  
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/17
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/16 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/07
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Baroko Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/17
GEOMETRICKÉ TVARY PoZNÁVEJ.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_19 avantgarda
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 číslo projektu
Transkript prezentace:

Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/16      Název materiálu: Hudba v období impresionismu Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík

ANOTACE Škola:Základní škola Brno, Jana Babáka 1 Vypracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík Období vzniku materiálu: školní rok 2011/2012 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/16 Vzdělávací oblast: Umění a kultura Předmět: Hudební výchova Ročník: IX. ročník Klíčová slova: hudba-impresionismus – obecné rysy umění a hudby Předpokládané cíle vedoucí ke klíčovým kompetencím: charakterizuje hudbu impresionismu, orientuje se v základních znacích impresionistické hudby, zařazuje poznatky do širších souvislostí Použité výukové metody: frontální výuka, skupinová práce Předpokládané pomůcky: notebook, interaktivní tabule Popis prezentace materiálu: Prezentace Power Point Způsob hodnocení: ústní Bibliografie:

Hudba období impresionismu

O impresionismu obecně Umělecký směr, který vznikl na konci 19.stol. a trvá do počátku 20.století Jeho hlavním cílem bylo co nejlépe zachytit pocit a náladu daného momentu – nejen v hudbě, ale intenzivně také v malířství a literatuře Impresionističtí umělci si uvědomují, že každý okamžik je jedinečný a neopakovatelný – proto se jej snaží zachytit

Název pochází z názvu významného malíře Clauda Moneta Impresion, soleil levant (Imprese, východ slunce) – tento obraz byl vystaven v Paříži a protože ho jeden z kritiků považoval za nedokončený, použil v hanlivém slova smyslu v novinách označení „impresionismus“ ve snaze se tomuto umění „vysmát“

Impresionisté oproti předchozím obdobím nehledali ideální krásu, ale prosazovali přirozenou krásu věcí kolem sebe Malíři již nemalovali v ateliérech, ale ve volné přírodě, na ulici atp. – tak mohli zachytit hru stínu a světla a situací kolem sebe V malířství je důraz kladen na celkový dojem (ne na detaily), proto impresionistické obrazy musíme vnímat z větší vzdálenosti

impresionisticé obrazy jsou charakteristické jasnými barvami Typickými náměty jsou: Příroda Život v moderním městě (kavárny, divadla…)

Nejvýznamnější malíři Édouard Manet Claude Monet Edgar Degas Pierre-Auguste Renoir Vincent van Gogh

Édouard Manet

Claude Monet

Edgar Degas

Pierre-Auguste Renoir

Vincent van Gogh

Impresionistická hudba Hudba se stejně jako ostatní umění snaží zachytit pocity a nálady daného momentu Impresionistická hudba postrádá vzletné melodie romantismu – nyní jsou melodie kratší, jakoby útržkovité Nejdůležitější složkou hudby je barva, která vzniká velmi neobvyklými kombinacemi hudebních nástrojů

Impresionistické skladby nemají přesné vnitřní členění – je to tok hudby, který zachycuje a při poslechu vyvolává různé nálady, pocity

Nejvýznamnější impresionističtí skladatelé Claude Debussy - asi nejznámější impresionistický skladatel Faunovo odpoledne http://www.youtube.com/watch?v=Ol4bSKpvpoc Moře http://www.youtube.com/watch?v=4240QMQ1jhU Dívka s vlasy jako len http://www.youtube.com/watch?v=ctFJhC-WMXo

Maurice Ravel Bolero Inspirace španělským tancem - asi 15 minut se neustále opakuje stejná melodie, skladatel pouze různě kombinuje a přidává nástroje, čímž roste i dynamika Při premiéře publikum skladbu „vypískalo“ se slovy „vyžeňte toho ďábla z pódia“ http://www.youtube.com/watch?v=LWcpw3GAAms

Internetové zdroje: http://www.umelecky-klub.cz/27.-az-30.-rijna-2010:-claude-monet- a-impresionismus-ve-francii-/ http://www.topzine.cz/vystava-monet-warhol-uvadi-klenoty- svetoveho-moderniho-umeni http://nasosnicek.rajce.idnes.cz/11.impresionismus/ http://kajakubik.blogspot.cz/ http://www.jazykova-skola-nice.sk/general/edgar-degas http://www.artchiv.info/galerie/_large.php?workID=10841 http://www.multiweb.cz/nazdarek/gogh.htm http://www.fotopedia.com/wiki/%C3%89douard_Manet#!/items/flic kr-934668833 http://www.ibiblio.org/wm/paint/auth/manet/fifre/ http://www.ibiblio.org/wm/paint/auth/renoir/moulin-galette/