Holocaust – proč se lidé dopouštěli zlých věcí?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Advertisements

Hodnotová orientace svobodné generace
Informavý souhlas v nemocnici – teorie a praxe Marta Sýkorová Jiří Šimek Katedra filosofie a etiky v pomáhajících profesích ZSF JU.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_94.
Společenské a skupinové faktory při utváření mínění Eliška Jungová, IKSŽ, FSV UK LS 2007/8.
VY_32_INOVACE_2D.9.04 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_28.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
PROBLEMATIKA LIDSKÉ AGRESIVITY V ZRCADLE MANIPULACE A POSLUŠNOSTI VŮČI AUTORITĚ II Zdroj: Pedagogická orientace 2001, č. 2, s.79– 89 ISSN Autor:
VY_32_INOVACE_3D.9.09 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
VY_32_INOVACE_51_20 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Ekologie invazních druhů rostlin pracovní skupina zahrnující projekty studentů všech úrovní vysokoškolského studia propojení na další skupiny a projekty.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 32 Číslo.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_76.
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _637 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Antisemitismus historické předpoklady. Možná periodizace Nábožensky orientovaný antisemitismus Antisemitismus 19.století 20. století – šoa Antisemitismus.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
ÚVOD DO PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_71.
Úvod do psychologie Psychologie – Atkinson a kol.
Stanislav Bendl (PdO 1/2001).  Aktuálnost tématu manipulace a kritického myšlení (média, sekty, politika, obchod)  Stoupající brutalita pachatelů trestných.
Vnímání historického času
Základy sociální psychologie
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Jiřina Trpková Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_12_INOVACE_III.CAS27 Vytvořeno:
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Ukazatele vývoje ekonomiky - rozdělení inflace a její důsledky
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Konstrukce lichoběžníku
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Postavení Židů v Evropě 1
FILOsOFIE A VĚDA.
Autor: Ing. Matějovičová Věra
Autor: Ing. Matějovičová Věra
Světová literatura 1. poloviny 20. století Lion Feuchtwanger
DRUHY NAMÁHÁNÍ prostý tlak, tah
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Konstrukce trojúhelníku II
Magický čtyřúhelník hospodářské politiky
ADOBE DREAMWEAVER CS6 Úvod
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Postavení Židů v Evropě 5
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Konstrukce trojúhelníku I
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Autor: Mgr. Lenka Doušová
Neutronová hvězda Vesmír Název školy
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Úvod do matematické analýzy - pokračování 3
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Konstrukce trojúhelníku III
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Postavení Židů v Evropě 4
Tvorba obchodních dopisů – sloh, způsob stylizace
Zásady při psaní obchodních dopisů
XIV. KONFERENCE SAMOSPRÁV
Průměty přímky, body na přímce
Odchylka přímky od průmětny
Autor: Mgr. Lenka Doušová
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurence schopnost.
Autor: Mgr. Lenka Doušová
Kolmost přímky a roviny
Transkript prezentace:

Holocaust – proč se lidé dopouštěli zlých věcí?

Stručný historický úvod k problematice šoa Tematický okruh Dějiny 20. století Anotace Stručný historický úvod k problematice šoa Metodický pokyn V průběhu prezentace se studenti snaží najít odpovědi na kladené otázky Druh materiálu prezentace Datum tvorby 8.5.2013 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_Sm1_10 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Proč se lidé dopouštěli tak zlých činů? Nabídni svou představu o důvodech Hledání odpovědí v dialogu EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Možné odpovědi lze nalézt například v experimentech dvou proslulých psychologů Stanleyho Milgrama a Philipa Zimbarda Zabývali se otázkou vlivu autority a reakcí člověka na extrémní podmínky EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Milgram_Experiment_v2.png Milgramův experiment 1963 Průběh experimentu Do jaké míry jsou lidé ochotni následovat autoritu? EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Stanfordský vězeňský experiment Philip Zimbardo 1971 Rozdělení dobrovolníků na vězně a dozorce Předčasné ukončení experimentu Reakce člověka na extrémní podmínky http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Zimbardo.JPG EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Použité zdroje: Lauren Slater: Pandořina skříňka,Argo,Praha,2008, ISBN 978-80-7363-090-4 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154