Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracoval: Jan Filka ZŠ a MŠ Horníkova 1
Advertisements

Dvoudobý zážehový motor
Tepelné motory Jan Nguyen 2.D Telskol.
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Čtyřdobý zážehový motor (čtyřtakt)
TEPELNÉ MOTORY.
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
Spalovací motory vznětové
ZÁŽEHOVÝ MOTOR.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Tepelné motory.
Tepelné motory. Tepelné motory Parní stroj Vaří-li se voda v hrnci s poklicí, pára poklici nadzvedá koná práci Parní stroj přeměňuje teplo.
Pístové stroje . Pístové stroje s klikovým ústrojím se vyznačují vratným pohybem některých jejich mechanických částí. Pístové stroje mohou.
Tepelné stroje -motory
Elektronická učebnice – II
Spalovací motor zážehový
Pístové spalovací motory
SPALOVACÍ MOTORY.
Spalovací motory s pístem
Čtyřdobý zážehový motor
Čtyřdobý motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 2.Carnotův cyklus 2.Carnotův.
Tepelné motory.
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Vznětový motor Přemysl Opálka, David Šebestík, Michal Laška, Vu Thi Bao Ngoc, Klára Helešicová.
Compression-ignition Engines. VOCABULARY compression-ignition engine, Diesel engine – vznětový motor spark-ignition engine – zážehový motor internal combustion.
Mgr. Lenka Hanáková 2.ročník Gymnázium Otrokovice
Čtyřdobý vznětový motor – konstrukce, popis činnosti
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Změny skupenství látek (8. ročník)
Spalovací Motory Benzínové
Vynalezl ho německý vynálezce Rudolf Diesel Patří do skupiny vznětových motorů Palivo je do motoru dopravováno odděleně od vzduchu Do spalovacího prostoru.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Charakteristika pístového spalovacího motoru. Žák se seznámí s čtyřdobým.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co mají tyto věci společného?
MOTORY Mgr. Martin Tichý MOTORY Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:F8 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Tučímová. Dostupné.
Ročník: 2. ročník strojírenských učebních oborů Typ šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací obor: Strojnictví Téma: Spalovací.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceZákladní.
Pístové spalovací motory
Tepelné motory.
TEPELNÉ MOTORY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_02_32.
Spalovací motory 1 VY_32_INOVACE_21_420
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_11 Tepelné motory –opakování
Zvuk a hudba.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Spalovací motory VY_32_INOVACE_29_Spalovací motory
Název prezentace (DUMu): Funkce a použití zapalování
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Vlnění Vznik vlnění.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Spalovací motor Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Elektrické pole.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Hmotnost a její jednotka
Jednotky času Kalendář
Vlastnosti těles a látek
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Tepelné motory - proudové a raketové motory
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou)
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Rozdělení Podle způsobu zapálení pohonné směsi  Zážehové motory  Vznětové motory Podle počtu pracovních dob  Dvoudobé motory  Čtyřdobé motory.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Třída 3.B 22. hodina.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Kateřina Bambasová Vytvořeno dne: 28.1.2013 Název: VY_32_INOVACE_6C_F9_04_ Tepelné motory II -vznětový motor (opakování) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3534 Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Téma: Tepelné motory II -vznětový motor (opakování) Ročník: 9. ročník Klíčová slova: Diesel, dieslový motor, karburátor, elektronická jednotka

Anotace slouží k utvrzení probíraného učiva zopakování informací o čtyřdobém vznětovém motoru, jeho vynálezci srovnání výhod a nevýhod jednotlivých druhů spalovacích motorů

Karburátor - vytváří palivovou směs směs benzinu a vzduchu musí mít určitý poměr – podle zatížení motoru a otáček lépe to zařídí elektronická jednotka, která se montuje do novějších automobilů

Čtyřdobý vznětový motor - Dieslův

Rudolf Christian Karl Diesel - německý vynálezce, známý především díky svému motoru

sání stlačování rozpínání výfuk - podobné složení jako čtyřdobý zážehový motor - nemá svíčku ani karburátor (nebo elektronickou jednotku) - má podobný cyklus jako čtyřdobý zážehový motor sání stlačování rozpínání výfuk

Katalyzátor montuje se do výfukového potrubí snižuje exhalaci výfukových plynů do ovzduší nejrozšířenější čtyřdobé zážehové motory  velký výkon, malá hmotnost dvoudobé motory – lehčí stroje, motocykly - přednost: jednoduchá údržba - nevýhody: znečišťování ovzduší spalováním oleje menší účinnost, větší spotřeba paliva čtyřdobé vznětové motory – těžké stroje - přednost: velký výkon i při malých otáčkách - nevýhody: velká hmotnost, složité konstrukční řešení, náročná údržba

- většina motorů se skládá ze čtyř válců - v každém válci dva sací a dva výfukové ventily – vyšší výkon - osobní automobily střední třídy zážehové motory o výkonu 50 – 75 kW, spotřeba 5-7l/100 km u vznětových motorů stejného výkonu je spotřeba o 1 l menší

Které druhy tepelných motorů znáte? Vyjmenujte, kde se používají jednotlivé druhy spalovacích motorů. Jaké jsou hlavní konstrukční prvky čtyřdobého zážehového motoru? Vyjmenujte 4 doby (fáze) čtyřdobého zážehového motoru. Popište, jaký děj probíhá v každé fázi. Proč se vznětové motory používají především u těžkých strojů? Jaké jsou výhody a nevýhody dvoudobého zážehového motoru, kde se s ním můžeme setkat?

Zdroje AUTOR NEUVEDEN. wikipedia.cz [online]. [cit. 29.1.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Diesel_1883.jpg AUTOR NEUVEDEN. fyzika.jreichl.com [online]. [cit. 29.1.2013]. Dostupný na WWW: http://fyzika.jreichl.com/main.article/view/617-vznetovy-motor AUTOR NEUVEDEN. http://engine-technology.blog.cz [online]. [cit. 29.1.2013]. Dostupný na WWW: http://engine- technology.blog.cz/1010/vznetovy-motor JÁCHIM, František; TESAŘ, Jiří. Fyzika pro 9. ročník základní školy. Praha: SPN-pedagogické nakladatelství, a.s., 2001, ISBN 80-7235-130-3.