19. století opakování.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Advertisements

VY_32_INOVACE_19_Národní buditelé
Habsburská monarchie v 1. polovině 19. století
2.Polovina 19.století Výukový materiál EU – Šve07 2.pol. 19.stol. Vypracovala: Mgr. Martina Švestková Vlastivědné učivo 5.ročníku.
Revoluční rok 1848 VY_32_INOVACE_153 květen 2011 Mgr. Hana Patschová
VÝZNAMNÉ UDÁLOSTI NOVÝCH ČESKÝCH DĚJIN
Dějiny národa českého v Čechách a na Moravě
REVOLUCE 1848.
Opakování
Rakousko-Uhersko Do teď jsme se vždy bavili o Habsburské monarchii.
Za předpokladu použití učebnice Čítanka pro 5. ročník a psacích potřeb
Autor: Mgr. Ilona Nováková
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Revoluce 1848 v českých zemích
MEZI VÍDEŇSKÝM KONGRESEM A REVOLUCÍ 1848
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.11 Název pro školu:
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Základní škola Nový Jičín, Komenského 68, příspěvková organizace
SITUACE: Jste panovníkem habsburské monarchie v roce Právě jste přišli ve válce s Pruskem o Slezsko. Vaše země se nachází ve stavu chaosu a nemáte.
Národní obrození 80. léta 18.století – rok 1848
Osobnosti národního obrození
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Číslo v digitálním archivu školy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
ČESKÉ NÁRODNÍ OBROZENÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Kultura 2. poloviny 19. století, Národní divadlo
Revoluce
VY_32_INOVACE_18_Národní obrození Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Zájem o česká divadelní představení – projev zájmu o českou kulturu.
HISTORIE ČR 6. ročník.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
REVOLUCE 1848.
Národní obrození.
Revoluce 1848 v Evropě.
Divadlo ve třetí etapě národního obrození Mgr. Ludmila Růžičková Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE.
České země – součást Rakouska
SITUACE V ČESKÝCH ZEMÍCH V 1.POLOVINĚ 19.STOLETÍ A.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_ Národní obrození Téma: Člověk a jeho svět - Dějiny ČR Číslo.
téma České země a habsburská monarchie v 1. polovině 19. století
ČESKÁ KULTURA A SPOLEČNOST V 2. POLOVINĚ 19. STOLETÍ Vypracoval: Jakub Kuchta.
NÁRODNÍ OBROZENÍ. NÁRODNÍ OBROZENÍ (poslední čtvrtina 18. století a 1. pol. 19. století) ● proces utváření novodobého českého národa ● vznik novodobé.
Národní obrození Začátek: 2. polovina 18. století.
Anotace Žáci se prostřednictvím prezentace seznamují s vynálezy v 2.pol. 19.století Autor Mgr. Lenka Cílková Datum vytvoření březen 2012 Ročník V. Vzdělávací.
Revoluce 1848/1849 v Habsburské monarchii.
Soutěž: Jak se vyznáš v historii
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže,
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Bouřlivý rok 1848.
Habsburská monarchie po třicetileté válce
Revoluce 1848/1849 v Habsburské monarchii. Revoluce 1848/1849 v Habsburské monarchii.
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ PARDUBICE - SPOŘILOV
Národní obrození 5. ročník
Jasně, jsi fakt hustej! zpět.
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic     EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení.
Název materiálu: Národní obrození
REVOLUČNÍ ROK 1848 DUM - 15.
DĚJEPIS – 8. ROČNÍK Číslo DUM: VY_32_INOVACE_05
Dualismus.
Národní obrození Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_08_Česká historie.
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
REVOLUCE 1848.
100 LET REPUBLIKY Výukový materiál.
Mgr. Jablečníková Jarmila ZŠ Horní Slavkov
České národní obrození
STROJE OVLÁDLY ŽIVOT 2. pol. 19. stol.
Název školy: ZŠ a MŠ Zvole Autor: Mgr. Jitka Krupičková
Transkript prezentace:

19. století opakování

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Které město bylo sídlem Habsburské monarchie? 1. Které město bylo sídlem Habsburské monarchie? Vídeň

2. Jaká řeč byla v Habsburské monarchii určena jako úřední? němčina

Jak se nazývali lidé, kteří obhajovali zájmy české země? 3. Jak se nazývali lidé, kteří obhajovali zájmy české země? vlastenci národní buditelé

4. Co byla Česká expedice ? vydavatelství českých knih

5. Dřevěné divadlo, postavené na Koňském trhu, ve kterém se hrálo česky. BOUDA

6. Období, ve kterém docházelo k obnovování českého jazyka a jeho rozšiřování mezi veřejnost, se nazývalo národní obrození

Kdo to byl František Palacký. 7. Kdo to byl František Palacký. historik

8. Kdo byl Josef Kajetán Tyl herec a dramatik

9. Jak se jmenovala divadelní hra, ve které poprvé zazněla píseň Kde domov můj? Fidlovačka, aneb žádný hněv a žádná rvačka

nastoupil na český trůn Rod Habsburků? 10. Ve kterém roce nastoupil na český trůn Rod Habsburků? 1526

11. Který rok byl v 19. století označován jako revoluční rok. 1848

12. Co to je REVOLUCE? ozbrojené povstání lidu

13. Co to jsou BARIKÁDY? ochranné valy na ulicích, stavěné proti postupu vojsk

14. Co to je ústava? základní zákon země

15. Co to je CENZURA? úřední kontrola všech informací a zpráv

16. Co je to PETICE? písemná žádost na státní úřad nebo panovníkovi

Nevolnictví nebo robota? 17. Co bylo zrušeno dříve. Nevolnictví nebo robota? nevolnictví

18. Co znamenalo, že František Josef I. vládl absolutisticky? Všechna důležitá rozhodnutí, včetně vyhlašování zákonů, dělal sám.

zanikající manufaktury? 19. Co ve 2. polovině 19. století nahradilo zanikající manufaktury? továrny

Které průmyslové odvětví bylo v Čechách zpočátku nejvýznamnější? 20. Které průmyslové odvětví bylo v Čechách zpočátku nejvýznamnější? textilní průmysl

který rozpoutal mohutný rozvoj průmyslu a dopravy? 21. Který vynález byl v 19. stoletím tím, který rozpoutal mohutný rozvoj průmyslu a dopravy? vynález parního stroje

22. Proč závisela strojírenská výroba na hutním průmyslu? hutě vyráběly součástky pro nové stroje

23. Proč se velké hutě stavěly v blízkosti dolů na černé uhlí? spalování uhlí a koksu umožnilo dosahovat vysokou teplotu v hutích

24. Proč došlo k mohutnému rozvoji železnic? železnice spojovala města, umožňovala přepravu zboží i lidí

Které zemědělské produkty se zpracovávaly v potravinářských závodech? 25. Které zemědělské produkty se zpracovávaly v potravinářských závodech? obilí, cukrová řepa, chmel, brambory, ovoce, …

26. Čím se zabývali lidé, kteří se scházeli v organizaci SOKOL? tělesnou výchovou

Říše v Rakousko – Uhersko? 27. Proč došlo v roce 1867 K přeměně Habsbuské Říše v Rakousko – Uhersko? Císař přistoupil na požadavky Uherského království a přiznal jim historická práva na existenci samosprávy.

Tomáš Garrigue Masaryk? 28. O co se snažil Tomáš Garrigue Masaryk? stál v čele boje za samostatný český stát

kdo byli Božena Němcová, Jan Neruda, Alois Jirásek, 29. Pomocí dvou slov řekni, kdo byli Božena Němcová, Jan Neruda, Alois Jirásek, Josef Václav Sládek, a další spisovatelé a básníci

Jmenuj alespoň dva umělce, kteří se podíleli na výzdobě 30. Jmenuj alespoň dva umělce, kteří se podíleli na výzdobě Národního divadla v Praze. Mikoláš Aleš, František Ženíšek, Josef Václav Myslbek, Vojtěch Hynais, …