Dějepis 6.ročníku Úvod do dějepisu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu.
Advertisements

Sámova říše Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Úvod do studia dějepisu
Historická období a historické prameny
Úvod do učiva dějepisu.
Dějepis 6. ročník Mgr. Lenka Venclová 2009.
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu.
Historické prameny.
ÚVOD DO DĚJEPISU III. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Jančová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Historické prameny.
6. ročník Pravěk.
Genealogie Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
HISTORICKÉ PRAMENY A JEJICH UCHOVÁVÁNÍ
Instituce zpracovávající historické prameny
Stěhování národů Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Práce s časovou osou 6. třída.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
VY_32_INOVACE_3D.6.06 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
VY_52_INOVACE_Prv.3.22_Dávná minulost _pracovní list
Heraldika Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
VY_32_INOVACE_2D.7.07 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 7. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Rozdělení pravěku na jednotlivé etapy
Úvod do dějepisu. Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Svatý Václav Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
ÚVOD DO DĚJEPISU PhDr. Jana Žáková.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 6. ročník ZŠ Předmět: Dějepis Autor: Mgr. Tomáš Bicek Základní.
Historické prameny Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Úvod do vyučování dějepisu
Vnímání historického času
Byzantská říše Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Dějepis Úvod do dějepisu Pavel Šupka
Úvod do učiva dějepisu Zdroj: Ref Number: Photographer: Ian BrittonIan Britton Tags: southern england stonehenge world heritage.
Opakujeme dějepis na II. stupni. Druhá světová válka - Testík Název : Opakujeme dějepis na II. stupni Šablona: III/2 Číslo: 47 Autor: Mgr. Soňa Blažková.
Opakujeme dějepis na II. stupni.. I. světová válka - TESTÍK Název : Opakujeme dějepis na II. stupni Šablona: III/2 Číslo: 59 Autor: Mgr. Soňa Blažková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.1.2 Franská říše za vlády Karla Velikého Název sady: Raný.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Velká řecká kolonizace Název sady: Staroorientální státy.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.1 Úvod do starověku (časové vymezení, hlavní rysy, periodizace)
Dějepis 6. ročníku.  Název: Dějepis 6.ročníku – Neolit  Šablona: III/2  Číslo: 68  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se pro život“ 
Dějepis pro 6. ročník.  Název: Dějepis 6.ročníku – Úvod do pravěku  Šablona: III/2  Číslo: 63  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
Úvod do historie, periodizace dějin, historické prameny OB21-VVP-HUM-DEJ-BUJ-M
Dějepis 6. ročníku.  Název: Dějepis 6.ročníku – Doba bronzová  Šablona: III/2  Číslo: 69  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se pro život“
PRAMENY K POZNÁVÁNÍ MINULOSTI Zvídavý člověk si jistě položí otázku, jak mohou dějepisci znát o životě lidí v minulosti tolik informací? Odkud je získali,
Mgr. Jindřiška Řehořková
Dějepis 6. ročníku Člověk zručný.
Mgr. Jindřiška Řehořková VY_32_Inovace_ Panovníci Velké Moravy
Anotace: Prezentace pro 6. ročník. K výkladu UČEBNÍ LÁTKY DLE ŠVP
Dějepis 6. ročníku Doba Železná.
ÚVOD DO DĚJEPISU uč. str
Dějepis 6. ročníku Člověk rozumný.
Opakování národních dějin (1)
Požadavky na splnění předmětu
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu 1.
Dějepis 6. třídy Datování v dějepise.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Jak pracovat s učebnicí
Úvod do dějepisu HISTORICKÉ PRAMENY 6.ROČNÍK.
Dějepis 6. ročníku Člověk vzpřímený.
Opakujeme dějepis na II. stupni
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Úvod do učiva dějepisu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 7. ročník
Opakujeme dějepis na druhém stupni
VY_32_INOVACE_01_PR_VÝVOJ ČLOVĚKA
ÚVOD DO DĚJEPISU.
Transkript prezentace:

Dějepis 6.ročníku Úvod do dějepisu

ANOTACE: Název: Dějepis 6.ročníku – Úvod do dějepisu Šablona: III/2 Číslo:61 Autor: Mgr. Soňa Blažková ZŠ Choltice „Učíme se pro život“ Klíčová slova: dějepis, historie, pravěk, starověk, středověk, novověk, současné dějiny, historické prameny Cíl: výklad a seznámení s tématem Třída: dějepis 6 Datum: 11.9. 2012

Co víš z vlastivědy? Znáš nějakého našeho panovníka? Který byl nejvýznamnější? Znáš nějaký vládnoucí rod v Čechách? Kdo to byl praotec Čech? Co ti říká jméno Jan Žižka z Trocnova? Kdo to byli husité? Ve které pohádce jsi mohl/a vidět císaře Rudolfa II. ?

Proč máme ve škole Dějepis? Seznamuje nás s minulostí Je dobré znát minulost svého národa Učíme se od našich předků Učíme se z chyb našich předků Navazujeme a můžeme rozšířit vědomosti již známé

Co to je Historie? Vědní obor, který zkoumá minulost

Co to je dějepis? školní předmět, který nás seznamuje s tím, co historie vybádala

Období lidských dějin - rozdělení PRAVĚK STAROVĚK STŘEDOVĚK NOVOVĚK NEJNOVĚJŠÍ DĚJINY

Pravěk

Starověk

středověk

novověk

Současné dějiny

Historické prameny - rozdělení A) Písemné prameny knihy, dopisy, dokumenty, smlouvy, časopisy, kroniky, anály, úřední listiny a dokumenty B) Hmotné prameny zbraně, šperky, nádobí, nábytek, ozdoby stavby, kulturní památky

Písemné prameny

Hmotné prameny

Zápis 1/2 Úvod do učiva dějepisu   Historie = řecky „historia“ = věda, která zkoumá a popisuje minulost lidstva Dějepis = seznamuje nás s tím, co historie vybádala - má užší význam Období lidské společnosti : 1) PRAVĚK 2) STAROVĚK 3) STŘEDOVĚK 4) NOVOVĚK 5) MODERNÍ DOBA

Zápis 2/2 Historické prameny a) písemné – spisy, nápisy, korespondence, knihy, kroniky, časopisy najdeme je v archívu, knihovně b) hmotné – nástroje, nádoby, zbraně, ozdoby, stavby a kulturní památky :obrazy, sochy najdeme je v muzeu galerii archívu venku kolem nás

Závěrečná pětiminutovka A Kde jsou uloženy prameny ? A _ _ _ _ _ M _ _ _ _ _ G _ _ _ _ _ _

Závěrečná pětiminutovka B Seřaď správně epochy lidských dějin PRAVĚK, NEJNOVĚJŠÍ DĚJINY, NOVOVĚK,STŘEDOVĚK,STAROVĚK Vepiš období do rámečků.

Výsledky pětiminutovek A) archív, knihovna, muzeum, galerie B) pravěk, starověk, středověk, novověk, nejnovější dějiny

zdroje Obrázky jsou kopírovány z prohlížeče Google – obrázky a vloženy s hypertextovým odkazem dne: 11.9. 2012 (klikni na obrázek PtlM) Písemné prameny : MANDELOVÁ, Helena; Kunstová, Eliška; PAŘÍZKOVÁ Ilona. Dějiny pravěku a starověku. Liberec: Dialog.2001.179 s. ISBN 80-86248-57-40. BEDNAŘÍKOVÁ, Jarmila; KYSUČAN, Libor; Fejfušová Marie. Dějepis Pravěk a starověk. Brno : Nová škola s.r.o.,2007, 139 s. ISBN 80-7289-57-4 Pracovní sešit pravěk a starověk: k učebnici dějepisu 6. Praha: SPN, 2006. ISBN 80-7235-338-1.