Povrch Evropy VY_32_Inovace_04 KR-3

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evropa: přírodní podmínky
Advertisements

Přírodní podmínky v Evropě
Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná
EVROPA RELIÉF A PODNEBÍ
Povrch Evropy Rozmanitý povrch = výsledek geologického vývoje
Člověk a jeho svět – Místo, kde žijeme – Evropa – jeden ze světadílů
Evropa Povrch.
Evropa – poloha, povrch 5. ročník
Anotace Seznámení nebo opakování tvorby času. – 2.část Autor Mgr. Ladislava Cagášková Jazyk Angličtina Očekávaný výstup Žáci zvládnou vyjádřit „anglický“
Vyhledávejte ve své příruční mapě.
Identifikátor materiálu: Přírodní vědy - 1/1 Anotace: Poloha Evropy – žák ukáže hranice Evropy, pojmenuje a nalezne poloostrovy a ostrovy Autor: Mgr. Lubomír.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Povrch Evropy.
Autor: Mgr. Jana Kalandrová
Povrch Evropy Zeměpis VY_32_INOVACE_452, 23. sada, Z3
Evropa - povrch: pohoří, nížiny, pánve, pouště
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
ICT VL Evropa – povrch 5.R.
E V R O P A EU - OP VK - III/2 ICT DUM 1 Vypracovala Ludmila Kebzová.
VY_52_INOVACE_03/2/24_ZEMĚPIS
Evropa – Pojmy jižní Evropy
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.23 Téma: Zeměpis světadílů -
Východní Evropa Z_134_Evropa_Východní Evropa
NEJVYŠŠÍ VRCHOL EVROPY
EVROPA Povrch.
Zlínský kraj – opakování VY_32_Inovace_01KR-3 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
K ARLOVARSKÝ KRAJ – LÁZNĚ, KTERÉ ZNÁ CELÝ SVĚT VY_32_I NOVACE _11KR-7 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
J IŽNÍ E VROPA VY_32_I NOVACE _04KR-7 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
Česko – cestovní ruch VY_32_Inovace_18KR-7 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
Jižní Čechy VY_32_Inovace_17KR-7 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
KŘÍŽEM KRÁŽEM NAŠÍM SVĚTADÍLEM Autor: Mgr. Ivana Tesařová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marcela Hádková Název školyPlavská škola AutorMgr. Marcela Hádková Název VY_32_INOVACE_15_Vl5_Evropa.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_ ZEMĚPIS 7. ROČNÍK TEMA: Amerika – slepá mapa.
Severní Evropa VY_32_Inovace_02KR-7 Mgr. Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_15_22_POVRCH EVROPY.
Parní stroj VY_32_Inovace_09KR-3
Jan Amos Komenský VY_32_Inovace_07KR-3
Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Výlet do Prahy VY_32_Inovace_10KR-7
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Česká republika VY_32_Inovace_16KR-1
Sousední státy České republiky VY_32_Inovace_03KR-3
Ochrana krajiny a přírody ČR VY_32_Inovace_20KR-1
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
Surovinové zdroje České republiky VY_32_Inovace_09KR-7
Člověk a jeho svět Vlastivěda Evropa – nížiny
Člověk a jeho svět Vlastivěda Evropa – pohoří
Osídlení VY_32_Inovace_18KR-1
Evropa – Povrch AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Nad mapou Evropy VY_32_Inovace_05KR-3
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr
zpracovaný v rámci projektu
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Iveta Plíšková
Rostliny a živočichové Evropy VY_32_Inovace_08KR-3
Člověk a jeho svět Vlastivěda Evropa – povrch
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Západní Evropa VY_32_Inovace_03KR-7
NÁZEV ŠKOLY: AUTOR: NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_ TEMA: ČÍSLO PROJEKTU:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_30_VLASTIVĚDA
POVRCH EVROPY – POHOŘÍ A NÍŽINY
Téma: Polsko Číslo projektu: 02
Evropská unie VY_32_Inovace_07KR-7
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
Název školy: Základní škola T. G
Obyvatelstvo ČR VY_32_Inovace_08KR-7
Transkript prezentace:

Povrch Evropy VY_32_Inovace_04 KR-3 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov

Anotace Anotace: Seznámení s přírodními poměry Evropy - povrch, výklad spojený s aktivitou žáků při řešení zadaných úkolů, práce s mapou a učebnicí Autor: Mgr.Lenka Krčmářová Datum vytvoření: listopad 2011 Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: vyhledává jednoduché údaje o přírodních podmínkách a sídlištích lidí na mapách Evropy a polokoulí Speciální vzdělávací potřeby: žádné Klíčová slova: Evropa, krajina, nížiny, pohoří Druh učebního materiálu: Prezentace Druh interaktivity: Výklad, aktivita Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – 1.stupeň Typická věková skupina: 5.ročník Celková velikost: 5,12 MB

Povrch Evropy Zapiš do sešitu: Povrch Evropy tvoří většinou nížiny: ( pracuj s mapou a urči názvy nížin, které se skrývají pod čísly, zapiš!) V Evropě najdeme i pohoří: (pracuj stejným způsobem jako u nížin)

Mapa Evropy 8 1 2 3 4 9 7 6 5 10 11 12

kontrola 1. Východoevropská rovina 2. Baltská nížina 3. Severoněmecká nížina 4. Francouzská nížina 5. Pádská nížina 6. Velká uherská nížina 7. Alpy 8. Skandinávské pohoří 9. Karpaty 10. Pyreneje 11. Apeniny 12. Balkán

Pro zvídavé žáky: Nejvyšší pohoří s nejvyššími horami: Alpy – Mont Blanc 4807 m.n.m. Pyreneje – Pico de Aneto 3404 m.n.m. Balkán – Musaka 2925 m.n.m. Apeniny – Corno Grande 2914 m.n.m. Karpaty – Gerlachovský štít 2655 m.n.m. Skandinávské pohoří – Galdhopiggen 2469 m.n.m. Ural – Narodnaja 1894 m.n.m. Zahraj si na detektivy. Vypátráš tyto hory na mapě? Odhalíš chybu v textu?

Pokračuj v zápise. Pobřeží Evropy je velmi členité s mnoha poloostrovy: Skandinávský,Pyrenejský, Apeninský, Balkánský poloostrov. Úkol: najdi na mapě

A znovu píšeme…. V Evropě převládá kulturní(člověkem pozměněná) krajina.

Původní přírodní krajinu najdeme například v rezervacích a národních parcích. ledovec

Použité zdroje LESSIAK. Retezat-peleaga-papusa. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2011-11-03]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Retezat-peleaga-papusa.jpg Europe topography map. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2011-11-03]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Europe_topography_map.png JOSEP RENALIAS. EtnaAvió. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- cit. 2011-11-03]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:EtnaAvi%C3%B3.JPG JACK R. JOHANSON. Jotun600. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2011-11-03]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jotun600.jpg TAXIARCHOS228. Paris - Eiffelturm und Marsfeld2. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2011-11-03]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Paris_-_Eiffelturm_und_Marsfeld2.jpg Choustník pohled z hradu. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2011-11-03]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Choustnik_pohled_z_hradu_choustnika.jpg

Použité zdroje KAREL HRDINA. Paklenica Bojinac. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2011-11-03]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Paklenica_Bojinac_01.jpg RAFAEL BRIX. Alte prager huette pano. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2011-11-03]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Alte_prager_huette_pano.jpg

Metodický list Prezentace je součástí výkladu nového učiva Žáci aktivně pracují s mapou, učebnicí, řeší úkoly, zapisují do sešitu, uplatňují své vlastní poznatky a znalosti