NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ŽAHAVCI VY_inovace_32_PR6_18
Advertisements

Živočichové rybníka Žahavci.
Mnohobuněční živočichové Obr.1
KROUŽKOVCI Rozhodni o pravdivosti následujících tvrzení.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Žížala obecná Kroužkovec Máloštětinatec Opaskovec.
KROUŽKOVCI 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
KROUŽKOVCI Válcovité článkovité na koncích zašpičatělé tělo Pokožka
Kmen: Kroužkovci.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_BIOLOGIE1_05 Tematická.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ a MŠ Blatnice pod Sv. Ant.
Digitalizace výuky Příjemce
KROUŽKOVCI - ZÁSTUPCI Rozdělení podle množství a umístění štětin
Kroužkovci Seznámit se s stavbou těla, pozorováním vyvodit znaky, které dokazují přizpůsobení se životu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavlína Marková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Kmen: KROUŽKOVCI Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou a systémem.
ZOOLOGIE KMEN: KROUŽKOVCI
PIJAVICE (hirudinea).
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
KROUŽKOVCI (Annelida)
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
KROUŽKOVCI.
Živočichové rybníka KROUŽKOVCI.
Kroužkovci. stejnoměrně článkované tělo (kroužky) na povrchu pokožka se štětinkami svaly (pohyb) výskyt: v zemi, sladká i slaná voda dělení: MNOHOŠTĚTINATCE.
Opakování učiva Mgr. Pavlína Marková
Škola:. Základní škola Kladruby
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Kmen: Kroužkovci tělo ze stejných článků (kromě prvního a posledního)
kmen: ANNELIDA (kroužkovici)
KROUŽKOVCI Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Kroužkovci.
Kroužkovci.
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 08 TEMA: Přírodopis 6 - Kroužkovci.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_23_16 Název materiáluKroužkovci.
Strunatci Úvod, Pláštěnci, Bezlebeční vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._29.RAKOVCI TÉMA: RAKOVCI ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela VY_52_INOVACE_20_Přírodopis 6. ročník_Kroužkovci zástupci Téma: Kroužkovci zástupci CZ.1.07/1.4.00/
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
ŽAHAVCI - ŽAHAVÍ DRAVCI (po výkladu si zapiš do sešitu)
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._28.KORÝŠI TÉMA: KORÝŠI ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Vlastimil Kopečný VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Přírodopis_10_Zoologie,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._21.KVĚT TÉMA: KVĚT ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._34.CHUŤOVÉ, ČICHOVÉ A HMATOVÉ ÚSTROJÍ TÉMA: CHUŤOVÉ,
2 třídy: 1. Opaskovci – Máloštětinatci(žížala, nítěnka) Pijavice(Pijavka, Chobotnatka) 2. mnohoštětinatci (Nereidka)
Žahavci – žahaví dravci
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Členovci Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_25_dělení členovců
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
kroužkovci, Annelida, opaskovci, máloštětinatci, mnohoštětinatci
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název materiálu (téma): OPAKOVÁNÍ-PLOŠTĚNCI, HLÍSTI, KROUŽKOVCI
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
CLITELLATA 19. července 2013 VY_52_INOVACE_210218
VY_32_INOVACE_ ROČNÍK Kroužkovci Název školy
Základní škola, Hradec Králové
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Kruhoústí.
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._22.KROUŽKOVCI TÉMA: KROUŽKOVCI ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2349

ANOTACE: Prezentace slouží k seznámení žáků se společnými typickými znaky a významnými zástupci bezobratlých živočichů patřících do skupiny kroužkovců. Zároveň opakuje a rozšiřuje již dříve získané poznatky žáků o žížale obecné - nejznámějším zástupci této skupiny. K udržení pozornosti a motivaci žáků slouží bublinové popisky s úkoly. Probrané učivo shrnuje v závěru prezentace krátké opakování. K prezentaci je vhodné použít učebnu s interaktivní tabulí, ale postačí i dataprojektor. Potřebnou pomůckou je učebnice, se kterou žáci během prezentace pracují. Danou prezentaci je třeba doplnit obrázky zmiňovaných zástupců nebo pokud je to možné - přímo živými ukázkami alespoň některých z nich. Prezentace byla vytvořena dne 16. 3. 2012 a ověřena dne 19. 3. 2012.

Kroužkovci Ano, jsem žížala obecná Ahoj, poznáváte mě? a jsem typickým zástupcem této skupiny. Ahoj, poznáváte mě? Doufám, že se o mně a mých příbuzných dnes něco nového přiučíte.

Charakteristika - vodní i suchozemští živočichové - většinou stejnoměrně článkované tělo - u některých štětinky Odhadni, nebo najdi s pomocí učebnice, k čemu slouží. (usnadňují pohyb) - dýchají celým povrchem těla nebo žábrami - NS - žebříčkovitá Co vám na první pohled připomíná? - CS - uzavřená (hřbetní a břišní céva jsou spojeny 2 cévkami) - červená krev - RS - někteří obojetníci, jiní odděleného pohlaví - VS - v každém článku nálevka, v dalším vývod

Skupiny kroužkovců • mnohoštětinatci - většina v mořích - po stranách těla mnoho štětinek ve svazečcích - často potrava ryb - zástupci - například: - Nereidka hnědá - Afroditka plstnatá („mořská housenka“)

• opaskovci opasek ? - v přední části těla opasek Zkus pojmenovat označenou část těla žížaly. • opaskovci ? - v přední části těla opasek Odhadni, nebo najdi s pomocí učebnice, k čemu slouží? - usnadňuje přenos pohlavních buněk - vytváří ochranný obal vajíček (kokon) - zástupci – například: Kde ji najdeš (kde žije)? - Žížala obecná („dešťovka“) - ve vlhké půdě s dostatkem živin Čím se živí? - živí se jako rozkladač (destruent) = odumřelou organickou hmotou - provzdušňuje a zúrodňuje půdu

Objasni pojem regenerace. Lze u žížaly rozlišit přední a zadní část těla? Pokud ano - podle čeho? - přední část těla špičatější, u dospělých s opaskem - zadní část těla zaoblená - žížala patří mezi obojetníky (hermafrodity) - má přímý vývin - je světloplachá - má dobrou regenerační schopnost Objasni pojem regenerace. (oprava poškozených i nahrazení ztracených tkání, orgánů, končetin)

Zopakuj význam pojmu rozkladač (destruent). - Nitěnka obecná - bahno stojatých a mírně tekoucích vod Zopakuj význam pojmu rozkladač (destruent). - rozkladač (destruent) (organismus živící se rozkladem odumřelé organické hmoty) - potrava pro akvarijní rybky - Pijavice - na obou koncích těla přísavky - žijí paraziticky nebo dravě - sladké vody, v tropech některé i na souši Pijavka koňská - dravá Pijavka lékařská - saje krev (vnější parazit) Dříve v lékařství - odsávání krve nemocným, dnes v alternativní medicíně. - u nás vzácně - jih Moravy Chobotnatka rybí - parazit ryb

Opakování 1) Jaký typ nervové a cévní soustavy mají kroužkovci? žěbříčkovitá uzavřená 2) Na které 2 hlavní skupiny dělíme kroužkovce? - na mnohoštětinatce a opaskovce 3) K čemu žížale slouží opasek? - usnadňuje přenos pohlavních buněk - vytváří ochranný obal vajíček (kokon) 4) Uveď alespoň jeden význam žížal. - provzdušňují a zúrodňují půdu

5) Čím se živí nitěnka obecná? - rozkládající se organickou hmotou 6) Kde žijí a čím se živí pijavice? - převážně ve sladké vodě, (v tropech některé i na souši) - dravě nebo jako parazité - sáním krve 7) Vyskytuje se v ČR pijavka lékařská? Pokud ano, uveď kde. - ano vyskytuje, ale pouze vzácně - na jihu Moravy 8) Vysvětli pojem regenerace. - oprava poškozených i nahrazení ztracených tkání, orgánů nebo končetin

Použité zdroje - použité obrázky – kliparty galerie MS Office 2010 - použité nákresy (část nervové soustavy, obrys těla žížaly) pocházejí z vlastní tvorby