Jaroslav Salák Vlachovice říjen 2015

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Seminář IVIG 2008, Kde plagiátorství začíná Moravská zemská knihovna Brno Mgr. Jana Nejezchlebová
Advertisements

SOCIÁLNÍ INDIKÁTORY V RÁMCI MĚŘENÍ UDRŽITELNÉHO ROZVOJE ÚVAHA NAD NEUDRŽITELNÝM STAVEM.
Vzděláváme pro budoucnost
Využití cloudových služeb ve školství
KONFERENCE ASOCIACE ŘEDITELŮ GYMNÁZIÍ ČR - PŘEROV.
Hodnotová orientace svobodné generace
Barbora Benešová, C3B. o Obecně o Základní principy o Poměry mezi rodiči o Děti a rodiče o Svěření do péče o Výživné.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU 2. NEWTONŮV POHYBOVÝ ZÁKON
Kurikulární projekty Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku Bc. Studium kombinované 2010.
Dosavadní možnost studia učitelství Mgr. - odborné (s možností učitelské způsobilosti) – FF - učitelství (PdF, FTK, PřF)
Problematika systému přípravy učitelů a stav výuky tělesné výchovy na vysokých školách Materiál pro 21. zasedání předsednictva Rady vysokých škol dne 20.
Potřeby dětí a jejich hodnocení v systému sociálně-právní ochrany dětí
Životní podmínky osob s PAS – poznatky ochránce Petra Zdražilová, Praha, 6.listopadu 2014 Petra Zdražilová / 6. listopadu, © Copyright Veřejný ochránce.
Projektový záměr IPn Kariérní systém učitelů
Individuální výchovný plán
Kvalita v PP Roman Gabrhelík. Kvalita v PP v ČR Výchozí premisa Výchozí premisa – Není to o tom, zda? (kvalita v PP v ČR ano či ne). – Bavíme se o tom:
Situace v oblasti uplatňování hlediska kvality v přípravě učitelů (komise pro přípravu učitelů Rady VŠ) v současnosti - doba stagnace, až krize Kvalita.
Organizační struktura
3. Celofakultní pedagogická konference1 Zapojení předních odborníků z praxe na Ekonomicko- správní fakultě Masarykovy univerzity.
Matematická fyzika: disciplina nebo nástroj?. (1) Matematika v přírodních zákonech Newton - první matematický fyzik dualismus „vlna - částice“ a kvantová.
ANGAŽOVANÉ UČENÍ Hana Horká.
PŘEDSTAVENÍ PROJEKTU. Co Vás dnes čeká? Představení realizátora a partnera projektu Představení projektu a jeho aktivit Možnosti mobilních technologií.
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Masarykova Univerzita Pedagogická Fakulta.  Seminář se uskuteční ve dvou sekcích (1. stupeň ZŠ, 2. stupeň ZŠ) a bude zaměřen.
Jiří Dan Etické cíle vysokoškolského vzdělávání 11. seminář z cyklu Hodnocení kvality vysokých škol. Současné trendy v hodnocení kvality. Brno
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Všeobecné nebo odborné vzdělání? Konference AŘG Hradec Králové 2015 RNDr. Zdeněk Bergman.
Kvalita ve vzdělávání - kvalita VŠ. Co je to kvalita? Kvalitou (vzdělávacích procesů, vzdělávacích institucí, vzdělávací soustavy se rozumí žádoucí (optimální)
Aspekty seniorského vzdělávání na MZLU v Brně Konference AU3V, Kostelec u Zlína, 26. – Veronika Vejrostová, ICV MZLU v Brně.
Návrh legislativních změn v oblasti náhradní rodinné péče (výstupy projektu) PhDr. Miloslav Macela Praha, 16. června 2015.
Dr. Ondroušek Lubomír, 1.místopředseda SAČM a specialista na problematiku DS pro vedení strukturovaných rozhovorů a vytvoření reprezentativního vzorku.
Autodiagnostika učitele
P1 DIDAKTIKA FYZIKY -didaktická komunikace a její aplikace ( ) 1.1 Úvodní poznámky Různorodost názvů - Metodika fyziky (návod pro výuku, 19.
Úřad práce České republiky Krajská pobočka v Ústí nad Labem Dvořákova 1609/18 Ústí nad Labem-centrum Ústí nad Labem
Budoucnost ústavní výchovy z úhlu pohledu Federace dětských domovů ČR PaedDr. Jana Koubová
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
ŠVÝCARSKÝ SYSTÉM VZDĚLÁVÁNÍ A MOŽNÉ INSPIRACE Z NĚJ PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM
Standardy jako zrcadlo českého kurikula Mgr. Olga Bauerová Mgr. Marek Lauermann ZŠ a MŠ Brno, Jihomoravské nám. 2.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
„Multimediální vybavení ZŠ Dvorského“ Datum zahájení projektu: Datum ukončení projektu: Doba trvání projektu: 21,4 měsíce Celkové.
Podpora profesního rozvoje učitelů Programové prohlášení vlády Vláda bude prosazovat následující priority rozvoje ČR: Rozvoj kvalitních a všeobecně dostupných.
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Informace MPSV ČR k postupu orgánu sociálně-právní ochrany dětí v případech záškoláctví (Č.j. 2014/ ze dne 14.března 2014)
Práva a povinnosti mezi manželi
Prahy a Středočeského kraje
Příjemce podpory: TRIALOG
Ne, celé vzdělávání (školství) se ocitlo na rozcestí…!
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Co se rozumí kvalitou vzdělávacích služeb Mgr. Pavel Říha
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Elektronické doplňky k učebnicím fyziky pro ZŠ
Infrastruktura SŠ a VOŠ v Olomouckém kraji
PEDAGOGIČTÍ PRACOVNÍCI
Pedagogika jako vědecká disciplína
RODINA A JEJÍ POSTAVENÍ VE SPOLEČNOSTI
Tisková konference
PHmax ve středním vzdělávání
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Statutární město Ostrava
Organizační struktura
Newtonovy pohybové zákony
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Transkript prezentace:

Jaroslav Salák Vlachovice říjen 2015 Divoké sny JS III Jaroslav Salák Vlachovice říjen 2015

Jak získat žáky pro fyziku - realita Počítač s dítětem nemluví a tak se nemůže rozvíjet, má z toho trauma

školští politici, či teoretičtí pedagogové „něco vymyslí“ (a může to být něco užitečného a žádoucího) a předloží to učitelům jako nezpochybnitelné očekávají, že učitelé se navrhovaných změn nadšeně chopí a začnou je uskutečňovat do jaké míry jsou učitelé ochotni určitou změnu akceptovat a podporovat

Kdo je učitel? 1) experti OECD neváhají definovat učitele jako „zprostředkovatele“ či realizátora „předávání poznatků“ 2) průzkumy konstatují nějaký problém, vedou k žebříčkování, nevedou k návrhům k řešení, chybí kvalitativní rozbor 3) odpovědnost je na straně učitele

CO STUDENTY VE VÝUCE ZAJÍMÁ (%) z průzkumu mezi členy Klubu Svět energie červenec 2015

Hledání cest?! Google - on-line aplikace v praxi On-line aplikace a práce v cloudu On-line aplikace a služby ve výuce Praktické využití on-line aplikací a freeware ve výuce fyziky Aktivní využití stávající ICT ve výuce Aktivní využití nových ICT nástrojů ve výuce

Hledání cest „fyzikální show“ „Mobilní laboratoř“ konference Elixír do škol

Fyzika jinak !?

Jak získat žáky pro fyziku – vize rozhodujícím faktorem pro získání žáků pro fyziku je učitel fyziky. Ne zprostředkovatel ani realizátor předávání poznatků.

Corpus omne perseverare in statu suo quiescendi vel movendi uniformiter in directum, nisi quatenus illud a viribus impressis cogitur statum suum mutare

Zlepšit materiální podmínky fyzikálních kabinetů Učitelé (nejen) fyziky mají pedagogického pomocníka, který jim vše potřebné připraví. Funguje to na některých školách například v Nizozemsku Reforma školství je alespoň pro jednu generaci, aby se mohla posoudit její úspěšnost. Reforma nevychází z rádoby módních trendů, ale ze zdravého rozumu. Je třeba zrušit zbytečné instituce, které parazitují na současném školství Není omezován smysl pro povinnost dětí, rodiče se neproviňují tím, že nesledují studium svých potomků, účastní se činnosti rodičovských sdružení, nezbavují se své zodpovědnosti vůči škole, nenechávají dítě zdivočet u televize. Neexistují zkažené děti ani zkažení rodiče Liberální výchova nezdůrazňuje individuální svobody Je přijat funkční karierní řád, ve kterém není ředitel školy rozhodujícím kritériem karierního růstu Mzda pedagoga dosahuje dvojnásobku průměrného platu

Kdo je učitel? zodpovědný, veselý člověk, který se rozhodl dobrovolně a s jistou dávkou pokory věnovat svůj život výchově a vzdělávání dětí. Radost učit bývá občas tlumena nařízeními nadřízených a jiných orgánů

Literatura: ZAHRADNÍČEK, J. Základní pokusy fysikální. Brno: Masarykova universita, 1935, 175 s (2) Bohumil Vybíral Fundamentální experimenty ve fyzice in Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky (3)Gilles Lipovetsky, Soumrak povinnosti (český překlad 1999) (4) Jindřich Zdráhal, Fyzika jinak – učebnice fyziky

Děkuji za pozornost