Název projektu: Moderní škola

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
Advertisements

Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
VY_62_INOVACE_1_2_14 „Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Přebytkový rozpočet spoření.
Domácí rozpočet Poměr mezi příjmy a výdaji
Ing. Lucie Kratochvílová
EKONOMIKA OBCHODNÍ BANKY Ing. Renata Slaná
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_PŘV.5.35 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
EKONOMIKA OBĚŽNÝ MAJETEK Ing. Hana Kročová
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
Peníze, majetek prima gymnázia. Peníze uspokojování potřeb – existenční podmínka potřeby uspokojují: statky – předměty služby – užitečné činnosti výměna.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Sylva Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Sylva Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
FINANČNÍ GRAMOTNOST AKTIVA A PASIVA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Anotace Vysvětlit žákům pojem peníze, jak peníze vznikly a jakou mají podobu. Zjistit, kdo peníze vydává a jak se dají zabezpečit před paděláním. Výukový.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název projektu: Moderní škola
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Název projektu: Moderní škola
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou českých mincí Autor Čekalová Sylva Jazyk Čeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název projektu: Moderní škola
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Aktiva a pasiva podniku
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Výrobní činitelé v podniku
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název projektu: Moderní škola
Investiční majetek VY_32_INOVACE_41_828
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
DUM - Digitální Učební Materiál
Transkript prezentace:

Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2511 Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity: III/2 Sada: VY_32_INOVACE_OVKB1/9 Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žáci 2. stupně základní školy Typická věková skupina: 13 až 14 1

Předmět: občanská výchova Ročník: žáci 2. stupně Anotace: Tento učební materiál slouží k seznámení žáků se základními pojmy finanční gramotnosti, usnadňuje práci žákům. Žáci pracují na samostatných PC stanicích v učebně dle pokynů, vybraní žáci pracují s dotykovou tabulí. Klíčová slova: peníze, měna, banka, rozpočet Speciální vzdělávací potřeby: žádné Datum: srpen 2011 Autor: Kamila Bubáková

Majetek v životě člověka Bohatství moudrému slouží, hloupému vládne. Seneca Bohatství a chudobu nemají lidé v domě, ale v duši. Xenofón

Majetek Vlastnit majetek je přirozená lidská potřeba Základní lidské právo je vlastnit majetek Uplatňování vlastnického práva nesmí omezovat ostatní lidi S majetkem člověk může svobodně a podle svého uvážení zacházet Může jej půjčovat, darovat, prodat Majetek je v životě každého člověka stejně důležitý jako peníze – umožňuje nám žít lidsky důstojný život

Získávání majetku Peníze nám umožňují nakupovat vše k zajištění naší existence Práce je základní zdroj pro získávání majetku (mzda, plat - zaměstnanci, zisk – podnikatelé, živnostníci) Další zdroje: dědictví (rodinný dům, zahradu, auto, chalupa, pozemek, peníze, obraz….) výhra (v nějaké soutěži – automobil, peníze, dovolenou….) dar (svatební dary, telefon, peníze, knihy ….)

Střádání majetku Odložení peněz na pozdější dobu Uchování pro budoucí potřeby Běžné účty, stavební spoření, vkladní knížky, vkladové listy, životní pojištění, cenné papíry, akcie, střádání pod polštář, do kasičky

Zdroje autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Bubáková klipart www.office.microsoft.cz