KUŽEL – charakteristika tělesa

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
V otočení vidíme útvary ležící v dané rovině ve skutečné velikosti !
Advertisements

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
GEOMETRICKÉ MODELOVÁNÍ
Kužel Objem a povrch.
Střední škola stavební Jihlava
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Lekce č. 5 Kosoúhlé promítání Axonometrie Průsečík přímky s rovinou.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Objemy a povrchy těles základní přehled vlastností a vztahů
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Koule a kulová plocha v KP
Střední škola stavební Jihlava Deskriptivní geometrie 2 Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 13. Průnik.
Strojírenství Technické kreslení Pravoúhlé promítání (ST16)
VY_32_INOVACE_33-19 XIX. Konstrukce těles.
Plochy - vytvoření, rozdělení, tečná rovina a normála.
Deskriptivní geometrie DG/PÚPN
Vypracoval: Ing. Ladislav Fiala
Střední škola stavební Jihlava
VY_32_INOVACE_33-03 III. Zobrazení přímky.
Tato prezentace byla vytvořena
Kótované promítání – zobrazení roviny
4.OBECNÁ AXONOMETRIE A KOSOÚHLÉ PROMÍTÁNÍ
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Střední škola stavební Jihlava
Otáčení roviny - procvičení
Střední škola stavební Jihlava
Březen 2015 Gymnázium Rumburk
Střed horní podstavy; (hlavní) vrchol
Přednáška č. 2 Kótované promítání. Opakování
VY_32_INOVACE_33-04 IV. Zobrazení úsečky.
VY_32_INOVACE_33-17 XVII. Obrazec v rovině.
Přednáška č. 4 Kosoúhlé promítání Opakování Mongeova promítání.
JEHLAN SÍŤ A KONSTRUKCE V PRAVOÚHLÉM PROMÍTÁNÍ
Konstruktivní geometrie
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Tělesa –Válec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
ŘEZ JEHLANU ROVINOU OB21-OP-STROJ-KOG-MAT-S
HRANOL, JEHLAN v kótovaném promítání Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG.
ŘEZ HRANOLU ROVINOU OB21-OP-STROJ-KOG-MAT-S
VYBRANÉ ROVINNÉ KŘIVKY Evolventa kružnice + cykloidy
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:IV/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Matematika a její aplikace, Geometrie.
SÍTĚ HRANATÝCH TĚLES OB21-OP-STROJ-KOG-MAT-S
Zobrazení přímky a roviny
ŘEZ KUŽELE ROVINOU - KUŽELOSEČKY
PARABOLICKÝ ŘEZ KUŽELE
VY_12_INOVACE_Pel_III_23 Kužel
VYBRANÉ ROVINNÉ KŘIVKY Epicykloida, hypocykloida,
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové
KUŽEL A JEHO POVRCH VY_42_INOVACE_ 31_02.
ŘEZ KUŽELE OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L ŘEZ KUŽELE OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
ROVINA A JEJÍ PRVKY - hlavní přímky
ROVINA A JEJÍ PRVKY - spádové přímky
Základní principy DESKRIPTIVNÍ GEOMETRIE a promítání
Tělesa –čtyřboký hranol
Kinematická geometrie
Pravoúhlá axonometrie
Otáčení pomocných průměten
Axonometrie - Konstrukce tělesa OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L
Matematika pro 9. ročník Povrch jehlanu.
HYPERBOLICKÝ ŘEZ KUŽELE
Pravoúhlé a kosoúhlé promítání
ŘEZ VÁLCE OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L ŘEZ VÁLCE OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L
VÁLEC – charakteristika tělesa
PRŮNIKY DVOU ROVINNÝCH
Tělesa NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_301_Tělesa Téma: Geometrie.
Rotační kužel Základní škola a Mateřská škola
Gymnázium J. V. Jirsíka, F. Šrámka 23, České Budějovice
Transkript prezentace:

KUŽEL – charakteristika tělesa a orientace na něm OB21-OP-STROJ-KOG-MAT-S-3-014

V běžném denním životě se setkáváme s celou řadou předmětů, které jsou ve tvaru kužele. Naše představa je tedy každému zcela jasná. ( Zkuste si tedy sami říct definici kužele ! )

- vzniká rotací pravoúhlého trojúhelníku kolem jedné jeho odvěsny. Kužel - vzniká rotací pravoúhlého trojúhelníku kolem jedné jeho odvěsny. – rotační kuželová plocha vzniká rotací přímky kolem přímky s ní různoběžné.

Příklad: ŘEŠENÍ Sestrojte sdružené obrazy rotačního kužele s podstavou v první průmětně S (0, 4.5, 0) r=3,5 v=7. Zobrazte také body A,B jeho pláště. A (-1, 6, ?) B (1.5, ?, 2). ŘEŠENÍ

ŘEŠENÍ:

Sestrojte síť rotačního kužele o poloměru podstavy Příklad: Sestrojte síť rotačního kužele o poloměru podstavy r=3 a výšce v=7 . ŘEŠENÍ

ŘEŠENÍ:

ORIENTACE NA KUŽELI Příklad: Všímejte si, jak spolu souvisí jednotlivé pohledy – nárys, půdorys a bokorys ! Příklad: Sestrojte sdružené obrazy rotačního kužele. Ten je určen vrcholem V (7, 5, 3) a středem S (0, 5, 3) podstavné hrany k(S, r=3), takže S1V1 II S2V2II x. Zobrazte body D(?, 4, 1.5) a P(1.5, ?, 4) jeho pláště. ŘEŠENÍ

ŘEŠENÍ:

Děkuji za pozornost ! Použitá literatura: J. Leinveber – Technické kreslení Učební texty MZLU v Brně Ladislav DRS – Deskriptivní geometrie pro střední školy OB21-OP-STROJ-KOG-MAT-S-3-014