JIŽNÍ ASIE Indický subkontinent.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_20 Autor: Marcela Holíková Anotace: Tento výukový materiál slouží k výuce zeměpisu na základní škole. NÁZEV TEMATICKÉHO CELKU.
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel.řed./fax: ,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Asie – Obyvatelstvo Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
Víc než 60% obyvatel světa žije v Asii Hustota obyvatel – nerovnoměrná  nejvíc Čína, Japonsko, údolí Gangy, ostrov Jáva  „mraveniště lidstva“  nejmíň.
JIHOVÝCHODNÍ EVROPA BALKÁNSKÉ STÁTY. ÚKOL: S pomocí atlasu do sešitu vypiš státy, které patří do oblasti jihovýchodní Evropy.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Jan Podlena BRAZÍLIE A ARGENTINA Vodopády Iguazu na hranici Brazílie a Argentiny.
Afghánistán. Poloha Afghánistán leží ve středu Asie. Země nemá přístup k moři.
Autor: Eliška Olšanská, 3.A.  Velmi hornatý  Nejvyšší bod: Maglić (2 386 m)  Sever - Panonská nížina  Jih – koridor k moři (20km, Jadran), Neum.
VY_32_INOVACE_Fi_II_01 Název Jižní Asie Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Asie- Čína Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_359.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Jiří Svoboda Název: VY_52_INOVACE_1502_Indie Téma: Indie Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_285_Náboženství v Evropě Vzdělávací oblast:Člověk a příroda.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Jan Podlena KANADA Skalnaté hory Niagarské vodopády.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 AUTOR: Mgr. Svobodová Alena NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_ZEMĚPIS TEMA: Hospodářství.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_03_03B_USA Téma: Zeměpis Ameriky a Asie.
Obyvatelstvo Asie Osvojování Asie kolébka vyspělých civilizací (arabská, čínská, mezopotámská, japonská aj.) kolonizace:, Angličané (Indie), Nizozemci.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Jan Podlena Afrika – SAHARA, SAHEL.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_15_03B_Indie Téma: Zeměpis Ameriky a Asie.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Asijské opakování Bajkal Mrtvé mořesushi Himálaj rýžové pole.
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV Autor: Mgr. Pavla Zrzavecká Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_ZEMĚPIS Téma: Zlínský kraj Ročník: 9. Číslo.
ANOTACE Materiál je určen k získání informací o tom, kde a jak žijí lidé na Zemi. V úvodní výkladové části se žáci seznámí s rozložením obyvatelstva na.
Státy Jižní Asie. DDÚ  Nedaleko od sebe se nachází 10 nejvyšších hor světa.  Vypiš názvy pohoří, v nichž se nejvyšší hory nachází.  A též názvy hor.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Eva Ježková Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_ZEMEPIS_09.
Č í n a Velmoc 22. století. Č í n a Velmoc 22. století.
Základní škola, Hradec Králové
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ Kraj spisovatelů: Alois Jirásek (Hronov)
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Česká republika Obyvatelstvo
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Itálie Open Presentation.
Rozmístění obyvatelstva na Zemi
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
EVROPA PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_Fi_I_16 Název Asie – přírodní podmínky
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Základní škola, Hradec Králové
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_27_VÝCHODNÍ ASIE
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Vlastivěda, Francie a Velká Británie Autor: Mgr. Marta.
VY_32_INOVACE_Fi_II_07 Název Centrální Asie
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
SPOJENÉ STÁTY AMERICKÉ
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Vzdělávací materiál: Indie Operační systém: Windows XP Professional
Čad Oficiálně se nazývá Čadská republika.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZEMĚPIS - SVĚT Regiony Asie 3
VÝCHODNÍ ASIE.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
SVĚTOVÝ OCEÁN, KONTINENTY a OSTROVY
IRSKO.
Vznik a podstata státu Lidstvo prožilo převážnou část své existence bez státu. Počátky státní organizace jsou kladeny do doby rozvinutějšího zemědělství.
JIŽNÍ ASIE Indický subkontinent.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_28_ZEMĚPIS
Velká Británie.
VY_32_INOVACE_12_Z5 7. KANADA ZŠ a MŠ HEJNICE 2011.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_22_VLASTIVĚDA
Středočeský kraj.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Jihovýchodní Evropa.
Ústecký kraj Marková Vendula.
Liberecký Kraj Ondřej sedlák.
Transkript prezentace:

JIŽNÍ ASIE Indický subkontinent

Afghánistán Pákistán Nepál Bhútán Bangladéš Indie Šrí Lanka Maledivy

Podnebí Tropické Díky podnebí a úrodné půdě oblast hustě osídlena Na jihu a východě ovlivňované letním monzunem Na severu a západě ovlivněné výškovou stupňovitostí a dosahem monzunů Díky podnebí a úrodné půdě oblast hustě osídlena Ničivé záplavy v období monzunů

Obyvatelstvo Nejvíce různých národů na území Indie Důležitá role náboženství Hinduismus Islám Budhismus Sikhismus Džinismus Kmenová náboženství

Afghánistán

Hlavní město: Kábul Náboženství islám 99 %, ostatní 1 % Vznik 19. srpna 1919 (nezávislost na Velké Británii) jedenáct vládců sesazeno nedemokratickým způsobem. začala Sovětská válka v Afghánistánu, tvající 10 let (1979-1989). Tálibán-je radikální nábožensko-politické hnutí v Afghánistánu. pěstování máku na výrobu opia-HEROIN

Pákistán

Kromě stálého obyvatelstva žije v zemi asi 2 miliony uprchlíků ze sousedního Afghánistánu. Pákistánci jsou z 98 % muslimové podporují svržený Taliban a teroristickou organizaci Al-Kaidu. Kašmír je historické území a bývalé knížectví v Himalájích, dnes nárokované a spravované Indií, Pakistánem a částečně i Čínou.

Bangladéš Původní název pro toto území je Bengálsko. S počtem obyvatel 148 milionů se tato chudá rozvojová země řadí k nejlidnatějším státům na světa. Oficiálním jazykem je bengálština. Většina obyvatel vyznává islám. Území leží v deltě řek Gangy a Brahmaputry, které přinášejí úrodné náplavy, ale také ničivé záplavy. Země je odkázána na mezinárodní potravinovou pomoc

Bhútán - Thimphu Bhútánu se někdy říká „země hřmícího draka“.

Bhútán Státní zřízení konstituční monarchie Vznik 8. srpna 1949 (nezávislost na Indii) V letech 1990 - 1999 zde platil zákaz sledování zahraničních televizních stanic. Až v roce 2000 byl zpřístupněn internet. Od roku 2004 je v zemi zakázán prodej tabáku a platí zde zákaz kouření.

Nepál - Káthmándú Nepál patří mezi nejchudší a nejméně vyvinuté země světa. 31% populace žije pod hranicí chudoby. Nezaměstnanost se pohybuje kolem 42%. Velké příjmy plynou z turistického ruchu

INDIE Obr. 1: SKopp

GANGA HIMÁLAJ INDUS INDOGANŽSKÁ NÍŽINA BRAHMAPUTRA KRIŠNA INDOGANŽSKÁ NÍŽINA PLOŠINA DEKAN Obr. 5: Magnus Manske

INDOGANŽSKÁ NÍŽINA Obr. 6: Rikkimaheshwari

HIMÁLAJ – KANČENDŽENGA (8.586 m) - nejvyšší hora Indie Obr. 7: Ashinpt

MONZUNY VĚTRY, které výrazně ovlivňují život lidí v Indii od června do září vanou z oceánu nad pevninu a přinášejí nad pevninu velmi vydatné a pravidelné srážky → LETNÍ MONZUN = SRÁŽKY od října do května vanou z pevniny nad oceán, monzun vanoucí z pevniny nepřináší žádnou vlhkost a důsledkem je sucho a chladno → ZIMNÍ MONZUN = SUCHA

Monzunová oblačnost v Indii Obr. 8: Sunnyoraish

Monzunový déšť v Indii Obr. 9: Soman

OBYVATELSTVO A SÍDLA INDIE asi 1,2 miliardy Vzpomeneš si, kolik obyvatel žije v Indii? Počet obyvatel Indie velmi rychle roste. Úředním jazykem je hindština a angličtina. Indové platí indickou rupií. Obr. 10: Karan Nevatia

HINDUISMUS hlavní indické náboženství tři nejvyšší bohové BRAHMA (stvořitel), VIŠNU (udržovatel) a ŠIVA (ničitel) kastovní systém → rozdělení lidí do čtyř společenských tříd, pátá třída tzv. nedotknutelní (nečistí lidé, velmi chudí, na okraji společnosti) věří v REINKARNACI → posmrtné převtělení duše posvátná řeka GANGA (časté spalování mrtvých) posvátné zvíře KRÁVA (ale i SLON nebo KRYSA)

Hinduismus má mnoho božstev nejznámější jsou - Brahma, Višnu a Šiva Sarasvátí a Shakti Mahátma Gándhí

Hinduistická slavnost na břehu Gangy Obr. 11: Abhishek Chandra

Ghaneša – bůh štěstí (vyobrazován se sloní hlavou) Obr. 12: GourangaUK

Spalování mrtvých na ghátech u řeky Gangy Obr. 13: Gregor Younger

INDICKÁ MĚSTA Zjisti s pomocí atlasu, o jaká významná města jde: Hlavní město Indie: Největší město na břehu Arabského moře: Velké město v deltě řeky Gangy: Město v jižní části poloostrova, na břehu Bengálského zálivu: NAÍ DILLÍ MUMBAÍ KALKATA MADRÁS

Dillí Obr. 14: Soman

Bazar v Dillí Obr. 15: Guety

Mumbaí Obr. 16: Leoboudv

Dopravní prostředek rikša ve staré Kalkatě Obr. 17: Conscious

HOSPODÁŘSTVÍ ZEMĚDĚLSTVÍ - pěstuje se rýže, pšenice, kukuřice, sója, brambory, bavlna, zelenina, banány, cukrová třtina, čaj - chov skotu, koz a ovcí sklizeň čajových listů Obr. 18: MUKESH JAIN

intenzivní rozvoj ve všech odvětvích 2) PRŮMYSL intenzivní rozvoj ve všech odvětvích investice indických firem v zahraničí jaderná velmoc, indické satelity, centrum počítačového průmyslu jižní a jihovýchodní Asie, výroba elektroniky, automobilů, centrum filmového průmyslu Asie (Bollywood) přesto jedna z nejchudších zemí světa Obr. 19: Deepak

Poznáš následující stavby? 1) TAJ MAHAL Obr. 20: Phil Servedio

2) LOTOSOVÝ CHRÁM Obr. 21: Marqus