Integrovaná doprava v Libereckém kraji IDOL Integrovaná doprava v Libereckém kraji Žďár nad Sázavou, 16. 5. 2017 Ing. Pavel Jaško Ing. Otto Pospíšil KORID LK, spol. s r.o.
O společnosti KORID LK Seznamte se! Statut společnosti s ručením omezeným Vlastníkem je Liberecký kraj Založen 2005 16 zaměstnanců ředitel, 3 technologové, 2 analytici, 2 projekt. specialisté, 1 marketing+propagace+PR, 1 revizor, 1 administrativa, 1 vedoucí dispečinku, 4 dispečeři Jednatel + 3 členná dozorčí rada
O společnosti KORID LK Co děláme? Koordinátor veřejné dopravy v Libereckém kraji správa tarifu IDOL; jízdní řády (regionální žel. doprava a PAD); technologie dopravy (PAD); centrální dispečink IDOL; propagace veřejné dopravy; přepravní kontrola v PAD; koncepce a projekty v oblasti VHD.
Vývoj rolí a kompetencí KORID LK 2005 2006 2009 od 2009 2012 2014 2015 2016 2018-19 Založení spol. KORID LK: poradní orgán pro resort dopravy Koordinace JŘ, navazování spolupráce s obcemi Tarifní integrace – IDOL (od 2011 rozšiřování i mimo Lbc kraj) Příprava dopravní optimalizace jednotlivých oblastí Zavedení systému poptávkové dopravy (RadioBus/RadioStop) Komplexní řešení technologie dopravy vč. návrhu oběhů vozidel Komplexní systém objednávky dopravy vč. výpočtu CDV Kartové centrum Opuscard Centrální dispečink IDOL Modernizace systému Opuscard/IDOL, odbavovací zařízení
Tarif IDOL Zónově - relační tarif 308 tarifních zón Tarifní zóna je reprezentována „tarifní zastávkou“ – nejvýznamnější zastávkou v obci Počet tarifních jednic mezi zónami (obchodní km) určuje cenu jízdného IDOL Tarifní vzdálenost mezi tarifními zónami je vyčíslena po nejkratší cestě Povolená cesta – matice kontrolních nadzón + další pravidla
Uvažované úpravy Tarifu IDOL Integrace rychlíků do IDOL jednání se vedou od roku 2009, nyní směřují k dohodě kraje, koordinátora, dopravce, ministerstva Definice povolené cesty v zónově-relačním tarifu nezbytná jednoznačná definice vylučující možnost různého výkladu Úprava portfolia jízdních dokladů všechny druhy dokladů pro všechny cestující časový kupón vždy výhodnější než jednotlivé jízdné
Uvažované úpravy odbavení v IDOL Nosič jízdních dokladů (nyní MIFARE Classic 4K) novější technologie, vyšší bezpečnost, širší možnosti Odbavovací zařízení (nyní EM TEST - EM 126i MIJOLA) vyšší spolehlivost, smluvní rámec (řešení potíží) nové technologie odbavení při zahájení jízdy v MHD MODERNÍ TECHNOLOGIE PRO VŠECHNY CESTUJÍCÍ PRO VŠECHNY DOPRAVNÍ MÓDY JEDNODUCHOST, PŘEHLEDNOST
Centrální dispečink IDOL Projekt realizován v letech 2015-2016 Informační systém MPV od společnosti CHAPS Hlavní funkce: přehled o jízdě spojů pro objednavatele/koordinátora informování cestujících zajištění přestupních vazeb objednávky poptávkové dopravy Dispečerské pracoviště: jednotné kontaktní místo pro cestující v provozu denně 4-24 hod.
Centrální dispečink IDOL
CED IDOL – postřehy po realizaci Spolupráce s jinými koordinátory Součinnost dopravců riziko, že bude „vidět“ na dopravce stav odbavovacích strojků, přístup zaměstnanců komunikace řidičů s CED Změny v práci KORID LK - příprava jízdních řádů a podkladů pro činnost dispečinku přestupy - SW aplikace (nadstavba nad jízdními řády) souřadnice zastávek a nástupišť
CED IDOL – postřehy po realizaci Odpovědnost dispečink zejména informuje, koordinuje ne vždy vše vyřeší (chyby dopravců, velké zpoždění, …) územní příslušnost (dotazy a požadavky z celé ČR) Dispečeři dispečeři s praxí ve veřejné dopravě v kraji místní názvy, např. „klajpeďák“ : Jablonec nad Jizerou, Stromkovice, U Zabuchova
CED IDOL – z činnosti Operativní náhradní vlaková doprava při nesjízdnosti silnic Odhalení nesouladů v JŘ, v podkladech pro řidiče Vrácení spoje po pochybení (předčasný odjezd, jiná trasa) Mimořádné zastavení a výstup cestujícího na trase spoje Monitorování pohybu ovcí
Děkuji za pozornost info@korid.cz pavel.jasko@korid.cz www.korid.cz www.iidol.cz