Dnes je středa Wednesday

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-4.PT-30-Problémy dnešního světa Název školyStřední odborná škola a Střední odborné.
Advertisements

Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady39Číslo DUM.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_ANJ449 Jméno autora:Mgr. Soňa Nekvindová Třída/ročník1. ročník.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Nemusela se vrátit brzo she didn't have to be back early.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Diktát: napíšeme na tabuli.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_AJK441 Jméno autora:Mgr.Soňa Nekvindová Třída/ročník4.ročník.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_18
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-09-Způsoby cestování Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_15_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Test z Angličtiny 9. ročník. 1. Vyber slovo stejného významu ke slovu difficult? A, Clever B, Amusing C, Silent D, Hard E, Inexpensive.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 33 Číslo.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-4.PT-27-Životní prostředí Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
A Job Interview By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-12-Zaměstnání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-21-Jídlo a nápoje Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-1.PT-06-Rodina a přátelé Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-26-Londýn Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-16-Praha Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-20-Mezilidské vztahy Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-13-Vzdělávání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
My family NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_ Jazyk anglický TEMA: My family ČÍSLO.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 COVER LETTER Autor: Mgr. Kateřina Suková EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. František Jahnátek Název materiálu:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Čeština Dnes je úterý. Tuesday. Kde jsou kočky? cats Kočky jsou …. vlevo vpravo nahoře dole.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Kliknutím lze upravit styl předlohy Mezilidské vztahy (interpersonal relationships) B1 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní škola Název školyStřední hotelová škola, s.r.o., Floriánské nám. 350, Kladno PředmětAnglický.
FAMILY = RODINA. pes kočka sestra bratr maminka dcera tatínek syn.
An English Lesson Hodina angličtiny CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_3216_AJ7 © Dagmar Marková, 2013 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková Because it was fun! Why did he sleep in the tent?
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová Long form I am you are he is she is it is we are you are they.
GE - Vyšší kvalita výuky
Week 1, class 2 Druhý den, první týden Second day, first week
Rodina (Family) B1 Tematická oblast
Going across the USA Tematická oblast Angličtina: The USA
Výukový materiál VY_22_INOVACE_10_ Warming up – langage game
Listening 1 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Jazyk a jazyková komunikace - Anglický jazyk
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
FAMILY.
Autor: Mgr. Kateřina Suková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_03.
Personal pronouns 1. Já 2. Ty (I)/vy (F) 3. On (m.)/ona (f.)/ono (to) (n.) 1. My 2. Vy 3. Oni (m.)/ony (f.)/ ona (n.)
Zopakovat Rozumím atd..
I haven´t seen your ID card.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Výukový materiál VY_22_INOVACE_22_ Phrasal verbs. Part 2
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Dnes je středa Wednesday Čeština Dnes je středa Wednesday

FONETIKA Můžeš čekat až za železničním mostem, You can wait all the way behind (the) railway bridge, jež zde stojí přes již šest let which here has been standing over already six years. Ů and Ú indicate the same long u sound. Ů – called U s kroužkem – u with a little circle Word-final voiced consonants (see až, and již) devoice (=aš, jiš) Voiced consonants devoice when followed by a voiceless consonant (s kroužkem [šk)

Cultural note: Ty (Ahoj) nebo Vy (Dobrý den)? Formal you and intimate you For whom? (what determines the use?) For how long? Who decides? On what occasions is it easiest to switch from vy to ty? Letter writing (incl. emails) – capitalize the first letter for YOU: Vy, Ty

On, ona, ono Neil = on Pražský hrad = on Věra = ona Katedrála = ona Staroměstká radnice = ona Staré město = ono Staroměstské náměstí = ono kartičky

The verb to be infinitive být Já Ty On/ona/ono paní Benešová, pan Parker My Vy Oni/ony/ona Jsi Jsme Jsem Jste Jsou Je

The verb to be infinitive nebýt (negated) Já Ty On/ona/ono paní Benešová, pan Parker My Vy Oni/ony/ona není nejsi nejsem nejste nejsou nejsme

Matching in meaning as well as grammar Don`t be sarcastic Karůlv most je Vltava není Praha je Pražský hrad je Katedrála svatého Víta Staré město není prezidentská rezidence velmi pěkné město klidná řeka. peaceful d. český Disneyland e. není ošklivá f. slavný a historický.

Jak se jmenuje? How oneself (s/he names) = what is her/his name? Jak se jmenuje ten pán? this gentleman Jmenuje se Neil Parker. On se jmenuje Neil Parker. Note á in pán (when not with a name, cf. pan Parker) se always takes the second position. after a stressed phrase.

Jak se jmenuje…? Jak se jmenuje ta paní? Choose more than one: Jmenuju se Věra. Jmenuješ se Věra. Jmenuje se Věra. Ona se jmenuje Věra. Ona jmenuje se Věra

Dialog Neil: Kdo je náš nový ředitel? our new director Jak se jmenuje? Je to Američan? Věra: Ne, je to Čech. Jmenuje se Karel Novotný.

Slovní zásoba: Vocab to master today Kdo je …? Co dělá? náš nový ředitel our new director (vs. moje manželka, můj mobil) Jak se jmenuje? Jmenuje se Karel Novotný On se jmenuje Karel Novotný.

Co dělá? What s/he does? (asking about profession in this context) a new verb to do Jak se jmenuje ta paní? (vpravo) ……………………… this woman/lady Jmenuje se Libuše Šafránková. Co dělá? Je herečka ………actress. Libuše Šafránková

Otázky: Questions Jaký je? Kdo je to? Co dělá? Kde je pan prezident? Jak se jmenuje? Who is it? What does s/he do? Where is …? How is… What kind of person/thing is it?

Kdo je to? Co dělá? Asking about profession Jaký je? Choose the appropriate answer for each from the right: a. Je nový ředitel. new director b. Je nešťastný. ………unhappy. c. To je Karel Novotný.

Profession- female Kdo je to? Co dělá? Choose the appropriate answer from the right Recall Karel Novotný was ředitel. Similar to Američan/ka, manžel/ka. To jsou Marie Nováková. To je Marie Nováková To jsi Marie Nováková Jsem ředitelka (recall ředitel, director) Je ředitelka. Jsi ředitelka.

Male and female counterparts Muž Žena ředitel manžel student profesor prezident učitel (teacher) lékař (medical doc) herec (actor) chemik právník (lawyer) kluk (boy) tatínek (dad) dědeček (granddad) bratr (brother) ředitelka ……. ….ka herečka chemička právnička. holka (girl) maminka (mom) babička (grandma) sestra (sister)

Kdo je to? Read the instructions on your handout. Each one of you has some partial information about this person. Walk around and ask questions till you get all the answers.

Dáme to všechno dohromady! Putting it all together Kdo je to? Je student? Jak se jmenuje? Je Američan? Mluví česky? Mluví anglicky? Rozumí česky? Kde je? Má manželku? Má děti? (children) Má maminku? (mom) Má tatínka? (dad) Má bratra? (brother) Na tabule Není student. Je herec. Jmenuje se Vít Rohr. Ne, není Američan. Ano, mluví česky, mluví plynně, perfektně a pěkně. Ano, trochu mluví anglicky. Ano, výborně rozumí česky. Je v Praze. Ne, ještě nemá manželku. Je svobodný. Ne, ještě nemá. Ano, má. Jmenuje se Mirka. Ano, má. Jmenuje se Karel. Ano, má polovičního bratra. Jmenuje se Karel Jr.

Review: Jaký máte plán dnes večer? Jaký máte plán dnes večer? what kind of ………. plan Suggest. Dnes večer půjdeme na Karlův most! Dnes večer půjdeme na Pražský hrad! Dnes večer půjdeme na Staré město! Dnes večer půjdeme na koncert! Opposing view: Ne, Karlův most není zajímavý. /zajímavý = interesting) Půjdeme radši….. (suggest an alternative destination) more gladly. Observe: To je Malá strana. Půjdeme na Malou stranu. To je moje manželka. Mám manželku.

Invite and saying no. Sáro/Lízo/Adame/Anastázie/Mirko/paní profesorko, nepůjdeme zítra do kina? (suggestion, with negation) Invite the others. Use the address forms above. When you are invited, say no and explain why (on the card) in the following way. Ne, bohužel nemůžu, protože …. unfortunately I can`t because …. Find out from all your classmates. Kdo nemá čas? Kdo má práci? Kdo má rande? (date) Kdo má zkoušku? (zkouška - test) Kdo má schůzi?

To have Máte kufr? (two answers) Jaký máte zítra plán? (to one person) Ano, mám. Ano, máš. Ano, má. Ano, máme. Jaký máte zítra plán? (to one person) Zítra mám schůzi. Zítra máte schůzi. Zítra má schůzi. Zítra máme schůzi. Dnes Neil ………. schůzi. mám máš má máme máte mají. Jaký máte zítra plán? (to more than one persons) Zítra mám schůzi. Zítra máte schůzi. Zítra má schůzi. Zítra máme schůzi.

Fonetika Tvrdíš, You are claiming že sis přiskřípl prsty that you pinched your fingers mezi dvířka skříně. between the closet doors