Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Časování nepravidelných sloves v přítomném čase
Advertisements

Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: PaedDr. Hana Mikolajková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
Nepravidelná slovesa Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_07C12 Autor PaedDr. Dagmar Richterová Období vytvoření.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_15
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Časování pravidelných sloves
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Osobní zájmena, tykání a vykání
Mgr. Michal Oblouk OHEBNÉ SLOVNÍ DRUHY.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhMenschen und Häuser TémaZájmena.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Streckerová Monika Název: VY_32_INOVACE_8AB_1_Familie Téma: 8AB_VNJ.roč.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Körper und Gesundheit.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_05 Imperativ TEMA:Jazyková kompetence.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_02 Autor: Ing. Milana Zuhlová Anotace: Tento materiál slouží k výuce německého jazyka na základní škole. Je možné ho využít při.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_16 Autor: Ing. Milana Zuhlová Anotace: Tento výukový materiál vysvětluje základní pravidla tvorby rozkazovacího způsobu silných.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Sloveso sein v přítomném čase
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NĚMECKÝ JAZYK ZÁPOR Projekt POMOC PRO TEBE CZ.1.07/1.5.00/
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Německý jazyk – Gramatické jevy
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Préteritum sloves PhDr. Taťána Tonová.
Časování pravidelných sloves (přítomný čas)
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_Jir_II_07 Slovesa a přechodníky
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Rozkazovací způsob Imperativ.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Perfektum slabých sloves
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Časování sloves se změnou kmene
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUMu:
Časování silných sloves, 3.skupina, e - ie
Transkript prezentace:

Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název školy:   Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Streckerová Monika Název: VY_32_INOVACE_8AB_1_Befehle Téma: 8AB_VNJ.roč. Datum ověření: VM ověřen dne 20.5. 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3215 Anotace: DUM je určen k výkladu učiva. Zaujímá celou šíři počátečního vstupu do dějin pravěku. DUM slouží jako podklad k výkladu, který je brán z učebnice: Deutsch mit Max; Němčina pro základní školy a víceletá gymnázia A1; nakl. Fraus 2006; ISBN 80-7238-531-3   

BEFEHLE

Imperativ Imperativem se vyjadřuje příkaz nebo rozkaz. Rozkazovacím způsobem osobně oslovujeme jednu nebo více osob. Tvoří se pro 2. osobu jednotného čísla (du), 2. osobu množného čísla (ihr) a při vykání pro 3. osobu množného čísla (Sie) a pro 1. osobu množného čísla (wir) . du, wir, ihr, Sie

2. Osoba jednotného čísla Tvoří rozkazovací způsob připojením koncového -e ke kmeni  (such -Suche!), častější je však tvar bez koncovky (Such!) Koncovka - e se používá při obtížné výslovnosti - např. Arbeite! Rede! Atme! Entschuldige!

Zvláštnosti: Změna slovesného kmenu z e na i/ie platí i pro imperativ. U změny slovesného kmene se nikdy nepřipojuje koncovka e. Lies! (lesen - ich lese, du liest) (ne: Liese! nebo Les!) U sloves s kmenem končícím na -t nebo -d se přidává koncovka -e. - Spende! (ne: Spend!)

U sloves s kmenem končícím na souhlásku +m/n se přidává koncovka -e U sloves s kmenem končícím na souhlásku +m/n se přidává koncovka -e. To však neplatí, pokud je souhláskou m, n, l, r nebo h (ale ne ch). Atme! / Zeichne! ale: Schwimm!, Lern! Pokud končí sloveso na ein/ern, přidává se koncovka -e. Feiere! Rozkazovací způsob 2. osoby č. j. tvoří slovesa se změnou a-ä, au-äu - fahren - du fährst - Fahr(e)!

2. Osoba množného čísla Tento tvar je shodný s tvarem téže osoby v přítomném čase oznamovacího způsobu, tvoří se připojením koncovky -(e)t ke slovesnému kmeni (such - Sucht!) Osobní zájmeno se přitom vynechává.

1. a 3. osoba množného čísla Tvoříme připojením koncoky -en ke slovesnému kmeni (such - Suchen wir! Suchen Sie!), nesmíme zapomenout přidat osobní zájmeno wir a Sie

Sloveso „SEIN“ SEI! SEID! SEIEN SIE! SEINE WIR!

Další způsoby vyjádření rozkazu: Infinitiv: Türen schließen! Particip II: Betreten verboten! 2. osoba jednotného/množného čísla:: Du bist jetzt ruhig! Ihr kommt mir! Podstatné slovo: Ruhe! Hilfe! Věta v trpném rodě bez podmětu: Jetzt wird geschlafen!

Zdroje: Zdroje obrázků: http://www.nemecky.net/gramatika/rozkazovaci_zpusob_v_nemcine/ http://nemcina-gramatika-maturita.studentske.cz/2009/04/19-rozkazovaci-zpusob.html http://www.nemcina-zdarma.cz/article/2012041301-imperativ-rozkazovaci-zpusob Zdroje obrázků: http://files.msccktrmice.webnode.cz/20000029722250231ed/vyk%C5%99i%C4%8Dn%C3%ADk.png

viz výše Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Použití zdroje:   viz výše Citace: viz výše  Anotace: DUM je určen k výkladu učiva. Zaujímá celou šíři počátečního vstupu do dějin pravěku. DUM slouží jako podklad k výkladu, který je brán z učebnice: Deutsch mit Max; Němčina pro základní školy a víceletá gymnázia A1; nakl. Fraus 2006; ISBN 80-7238-531-3