Romantismus VY_32_INOVACE_VII-A-10.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
Advertisements

Romantismus ve světové literatuře
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Učebnice: Český jazyk v kostce, str. 18 a další. je-li součástí názvu další vlastní jméno, zachovává si rovněž své velké písmeno Spolková republika Německo,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organ. AUTOR: Mgr. et Bc. Michaela Bumbová NÁZEV:VY_32_INOVACE_19: Literární druhy a žánry TÉMA: Literární žánr.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_18.
Název školy: Svobodná základní škola,o.p.s. Autor: Ivana Makovičková Název materiálu: VY_12_INOVACE_4_ČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST_SILÁK BIVOJ Název: SILÁK BIVOJ.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Světový romantismus Název sady: Český jazyk 8. ročník Číslo.
PROČ 28. ZÁŘÍ NECHODÍME DO ŠKOLY – projekt ke státnímu svátku Autor : Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost, Dějepis.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Romantismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Shrnutí uměleckého směru romantismu Ročník.
Tento materi á l byl vytvořen r á mci projektu EU pen í ze š kol á m Operačn í ho programu Vzděl á v á n í pro konkurenceschopnost Název školy:Základní.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
I. Literární exkurze II. Sout ěž e III. Projekt Mladé fronty Dnes IV. Č tená ř ské dílny V. Literární ve č ery.
Jan Hus VY_32_INOVACE_XI- A-20. ŽIVOT A DÍLO MISTR JAN HUS
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
15. Romantismus v evropské literatuře
POVĚST Žil skutečně rytíř Bruncvík?
Věta se skládá ze slov Název školy
ROMANTISMUS.
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_25_Kultura_a_umění_ _romantismus_ib1 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/
ROMANTISMUS VE SVĚTOVÉ LITERATUŘE
Lidská práva VY_32_INOVACE_3-50 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Jak lidé ve středověku zvládali pomocí svých prstů násobilku devíti?
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jakub Hlávko Název materiálu:
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Dějiny hudby a její osobnosti
Datum: 29. prosince 2012 Název školy: Základní škola Městec Králové
Na návštěvě u včelaře.
ROMANTISMUS VE SVĚTOVÉ LITERATUŘE
Autor: Mgr. Karolina Pátková
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_09 Romantismus_Francie
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Starověké Řecko – Řecká vzdělanost a věda DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Literatura období romantismu
Karel May VY_32_INOVACE_XI-A-08.
VY_32_INOVACE_08_Literatura 19. století Romantismus
ŠABLONA III/2 Literární test 8. ročník Mgr
Konec 19. století VY_32_INOVACE_VII-A-18.
Člověk a zdraví Bc. Kateřina Cuperová
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13-14_Křížové výpravy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_13 Romantismus Amerika
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak. Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak.
Realismus - Rusko VY_32_INOVACE_VII-A-14.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Eduard Štorch VY_32_INOVACE_XI-A-11.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
EVROPA 11. STOLETÍ.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_17 Realismus Anglie
VY_32_INOVACE_01_Literatura 19. století Romantismus
Zdeněk Galuška VY_32_INOVACE_XI-A-02.
Preromantismus.
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Jak představit literárně-historický a kulturní kontext
Transkript prezentace:

Romantismus VY_32_INOVACE_VII-A-10

ROMANTISMUS hlavní literární a umělecký směr 1. pol. 19. stol. vliv francouzské revoluce naděje na lepší uspořádání světa „VOLNOST, ROVNOST, BRATRSTVÍ“ protest proti nesvobodě a tyranství obdiv ke svobodným lidem - „cikáni“ účast s porobenými národy http://images.google.com/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c7/Carl_Spitzweg_013.jpg/200px-Carl_Spitzweg_013.jpg&imgrefurl=http://cs.wikipedia.org/wiki/Romantismus&usg=__6JeEU7Pjc7LVK7K1bnFVD5N9DQw=&h=324&w=200&sz=20&hl=cs&start=0&zoom=1&tbnid=JJX6Gf_beGZYMM:&tbnh=166&tbnw=96&ei=M9u5TdeIEYnbsgb99YTrAw&prev=/search%3Fq%3DWikimedia%2Bcommons%2Bromantismus%26hl%3Dcs%26sa%3DG%26biw%3D1020%26bih%3D476%26gbv%3D2%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=hc&vpx=107&vpy=70&dur=2860&hovh=259&hovw=160&tx=130&ty=142&page=1&ndsp=10&ved=1t:429,r:0,s:0

Romantikové - TÉMATA společenské křivdy http://images.google.com/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/13/ExecutionJaneGrey.jpg/270px-ExecutionJaneGrey.jpg&imgrefurl=http://cs.wikipedia.org/wiki/Romantismus&usg=__CrdtR7u6IhbnU1EJvUQe1pcVBNw=&h=228&w=270&sz=22&hl=cs&start=0&zoom=1&tbnid=_drCSRCOTA9iEM:&tbnh=166&tbnw=203&ei=Mte5TZnaBIvysgaEu7W7DA&prev=/search%3Fq%3DWikimedia%2Bcommons%2Bromantismus%26hl%3Dcs%26sa%3DG%26biw%3D1020%26bih%3D476%26gbv%3D2%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=hc&vpx=267&vpy=109&dur=1594&hovh=182&hovw=216&tx=111&ty=92&page=1&ndsp=10&ved=1t:429,r:1,s:0 společenské křivdy lidé, kteří se marně vzpírají svému osudu osudy často smutné až tragické lidé na okraji společnosti – ne vlastní vinou obdiv ke slavné historii – s úpravami Čechy – např. K. H. MÁCHA

Romantické postavy http://images.google.com/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6e/Eug%C3%A8ne_Delacroix_-_Le_Massacre_de_Scio_cropped_.jpg&imgrefurl=http://fr.wikipedia.org/wiki/Fichier:Eug%25C3%25A8ne_Delacroix_-_Le_Massacre_de_Scio_cropped_.jpg&usg=__g30Gw08OT87uTTg3aNwJ8cm6jMI=&h=727&w=534&sz=149&hl=cs&start=6&zoom=1&tbnid=pDe8094SNkHxtM:&tbnh=144&tbnw=106&ei=UOC5TYfvMI-Fswa9jc3rAw&prev=/search%3Fq%3DWikipedia%2BDelacroix%26tbnh%3D174%26tbnw%3D147%26hl%3Dcs%26sa%3DG%26gbv%3D2%26biw%3D1003%26bih%3D476%26tbs%3Dsimg:CAESEgn69hd3yt3tyyGWd9uMXKQBSw%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=hc&vpx=760&vpy=83&dur=3375&hovh=262&hovw=192&tx=110&ty=160&page=1&ved=1t:722,r:5,s:0 loupežníci, uprchlí vězňové, kati, lidé na okraji společnosti, zbojníci, udatní rytíři.. Malířství – Eugen DELACROIX http://images.google.com/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/70/Eug%C3%A8ne_Delacroix,_La_libert%C3%A9_guidant_le_peuple.jpg/120px-Eug%C3%A8ne_Delacroix,_La_libert%C3%A9_guidant_le_peuple.jpg&imgrefurl=http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:La_Libert%25C3%25A9_guidant_le_peuple%3Fuselang%3Dnl&usg=__fg_CeQaewBbTBqEfE9Pd-KLH5tg=&h=95&w=120&sz=6&hl=cs&start=4&zoom=1&tbnid=IDFkZ70B6DkQbM:&tbnh=76&tbnw=96&ei=LuG5TeH1C8nAtAbxvuzqAw&prev=/search%3Fq%3DWikimedia%2Bcommons%2BDelacroix%26tbnh%3D169%26tbnw%3D206%26hl%3Dcs%26sa%3DG%26gbv%3D2%26biw%3D1003%26bih%3D476%26tbs%3Dsimg:CAESEglKQn7OFFq8DiF51Viehr3MTw%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=rc&dur=343&page=1&ved=1t:429,r:3,s:0&tx=54&ty=58

ANGLIE GEORGE GORDON BYRON Nejslavnější romantický básník http://images.google.com/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/35/Childe_harold.jpg/300px-Childe_harold.jpg&imgrefurl=http://cs.wikipedia.org/wiki/Romantismus_(literatura)&usg=__9MK22uFG5RcRHxXAkYDY2Jlul6Y=&h=167&w=300&sz=14&hl=cs&start=3&zoom=1&tbnid=NLLnaTg3T-OlDM:&tbnh=94&tbnw=169&ei=X965TYKTO9HbsgaU4KXrAw&prev=/search%3Fq%3Dromantismus%2Bliteratura%26tbnh%3D143%26tbnw%3D179%26hl%3Dcs%26sa%3DG%26gbv%3D2%26biw%3D1003%26bih%3D476%26tbs%3Dsimg:CAESEgmV4XCV8qUb2iE2wmw62KKx8w%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=rc&dur=485&page=1&ved=1t:429,r:2,s:0&tx=92&ty=45 GEORGE GORDON BYRON Nejslavnější romantický básník Epos: CHILDE HAROLDOVA POUŤ http://images.google.com/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f4/George_Gordon_Byron,_6th_Baron_Byron_by_Richard_Westall_(2).jpg/92px-George_Gordon_Byron,_6th_Baron_Byron_by_Richard_Westall_(2).jpg&imgrefurl=http://commons.wikimedia.org/wiki/category:George_Gordon_Byron%3Fuselang%3Dcs&usg=__gR2WwJEZlFOQTKC1Tz2x7rZupR4=&h=120&w=92&sz=3&hl=cs&start=0&zoom=1&tbnid=LZsx35YZPTi2ZM:&tbnh=96&tbnw=73&ei=SOK5Te6iDMnLsgaMz43rAw&prev=/search%3Fq%3DWikimedia%2Bcommons%2BG.%2BG.%2BByron%26tbnh%3D169%26tbnw%3D206%26hl%3Dcs%26sa%3DG%26gbv%3D2%26biw%3D1003%26bih%3D476%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=rc&dur=375&page=1&ndsp=10&ved=1t:429,r:1,s:0&tx=27&ty=24

ANGLIE WALTER SCOTT historické romantické romány http://images.google.com/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c5/Sir_Walter_Scott_-_Raeburn-2.jpg/100px-Sir_Walter_Scott_-_Raeburn-2.jpg&imgrefurl=http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Henry_Raeburn&usg=__PI_sV2c_VUsH03CFnI5CCnvU2JY=&h=120&w=100&sz=3&hl=cs&start=22&zoom=0&tbnid=Qi1AY3oYN7JO5M:&tbnh=88&tbnw=73&ei=FuS5TcG-KNHIswbdpdTrAw&prev=/search%3Fq%3DWikimedia%2Bcommons%2BWalter%2BScott%26hl%3Dcs%26sa%3DG%26gbv%3D2%26biw%3D1003%26bih%3D476%26site%3Dsearch%26tbm%3Disch0%2C690&itbs=1&iact=hc&vpx=419&vpy=257&dur=3703&hovh=88&hovw=73&tx=123&ty=76&page=3&ndsp=10&ved=1t:429,r:7,s:22&biw=1003&bih=476 http://images.google.com/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f2/Fairbanks_Robin_Hood_giving_Marian_a_dagger.jpg/96px-Fairbanks_Robin_Hood_giving_Marian_a_dagger.jpg&imgrefurl=http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Robin_Hood_(1922_film)&usg=__Y03HOcnecV4U8Lg2X8F-RyaqLnU=&h=120&w=96&sz=4&hl=cs&start=0&zoom=0&tbnid=vzSO1AUca7ZeSM:&tbnh=88&tbnw=70&ei=FeW5Tfz3Ao2Mswa_i4XrAw&prev=/search%3Fq%3DWikimedia%2Bcommons%2BRobin%2BHood%26tbnh%3D169%26tbnw%3D206%26hl%3Dcs%26sa%3DG%26gbv%3D2%26biw%3D1003%26bih%3D476%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=hc&vpx=418&vpy=159&dur=2250&hovh=88&hovw=70&tx=116&ty=65&page=1&ndsp=11&ved=1t:429,r:2,s:0 WALTER SCOTT historické romantické romány nejznámější: IVANHOE /ajvnhou/ doba Richarda Lví srdce boje mezi Sasy – Ivanhoe - a Normany postava Robina Hooda

FRANCIE VICTOR HUGO /ygo/ vynikal svými romány CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI Quasimodo a Esmeralda – nešťastný osud obou http://images.google.com/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/12/Ostuzhev_as_Quasimodo,_1925.jpg&imgrefurl=http://en.wikipedia.org/wiki/File:Ostuzhev_as_Quasimodo,_1925.jpg&usg=__AXS3NVEnScCRExjErobb0AprsAM=&h=700&w=460&sz=92&hl=cs&start=0&zoom=1&tbnid=nMEES161ELjXhM:&tbnh=159&tbnw=112&ei=3uW5TYfGONSBswbyqIjrAw&prev=/search%3Fq%3DWikimedia%2Bcommons%2BQuasimodo%26tbnh%3D169%26tbnw%3D206%26hl%3Dcs%26sa%3DG%26gbv%3D2%26biw%3D1003%26bih%3D476%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=rc&dur=297&page=1&ndsp=12&ved=1t:429,r:8,s:0&tx=50&ty=58

Victor Hugo - BÍDNÍCI galejník JEAN VALJEAN /žán valžán/ galejník – člověk zavřený na galejích – lomy, lodě atd.., nucené práce Valjean – zavřený na 10 let za krádež chleba – útěky pronásledován policejním důstojníkem malá Cossetta umírá sám a v bídě zachycena francouzská revoluce

JEAN VALJEAN Muzikálové podoby LES MISERABLES http://images.google.com/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/aa/Pedro_Pomares_como_Jean_Valjean.JPG&imgrefurl=http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pedro_Pomares_como_Jean_Valjean.JPG&usg=__e5dfoxckHneS07xC0An9lWJ5vmk=&h=576&w=764&sz=67&hl=cs&start=0&zoom=1&tbnid=odmR6jfavxS5_M:&=/search%3Fq%3DWikimedia%2Bcommons%2BJean%2BValjean%26tbnh%3D169%2tbnh=164&tbnw=248&ei=i-e5TdHRBcqUswaJz83rAw&prev6tbnw%3D206%26hl%3Dcs%26sa%3DG%26gbv%3D2%26biw%3D1003%26bih%3D476%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=hc&vpx=161&vpy=101&dur=1125&hovh=195&hovw=259&tx=155&ty=90&page=1&ndsp=8&ved=1t:429,r:0,s:0 Muzikálové podoby LES MISERABLES

EDGAR ALLAN POE Horor – zakladatel hororu Americká literatura http://images.google.com/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/31/PitandthePendulum-Clarke.jpg/220px-PitandthePendulum-Clarke.jpg&imgrefurl=http://cs.wikipedia.org/wiki/J%25C3%25A1ma_a_kyvadlo&usg=__vRIUq5wUkabxo2YHYF4xs7ZiL4U=&h=288&w=220&sz=26&hl=cs&start=0&zoom=0&tbnid=WTuMr2NiiFU_oM:&tbnh=115&tbnw=88&ei=wui5TartK8TftAaCgtHrAw&prev=/search%3Fq%3DWikimedia%2Bcommons%2BJ%25C3%2581MA%2BA%2BKYVADLO%26tbnh%3D169%26tbnw%3D206%26hl%3Dcs%26sa%3DG%26gbv%3D2%26biw%3D1003%26bih%3D476%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=hc&vpx=123&vpy=143&dur=4344&hovh=115&hovw=88&tx=93&ty=71&page=1&ndsp=10&ved=1t:429,r:0,s:0 Americká literatura Horor – zakladatel hororu Hororové povídky – JÁMA A KYVADLO Báseň HAVRAN http://images.google.com/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/62/Paul_Gustave_Dore_Raven14.jpg/220px-Paul_Gustave_Dore_Raven14.jpg&imgrefurl=http://cs.wikipedia.org/wiki/Havran_(b%25C3%25A1se%25C5%2588)&usg=__eJmrySDwLsPnw6b9tuxUWc9Ufgk=&h=325&w=220&sz=23&hl=cs&start=2&zoom=1&tbnid=_0MebjGNQhSTtM:&tbnh=140&tbnw=95&ei=O-m5Taz-IM31sgbmndnsAw&prev=/search%3Fq%3DWikimedia%2Bcommons%2BE.%2BA.%2BPoe%2BHavran%26tbnh%3D173%26tbnw%3D126%26hl%3Dcs%26sa%3DG%26gbv%3D2%26biw%3D1003%26bih%3D476%26tbs%3Dsimg:CAESEgk25574e8E2_1iGbKS8SpF1kHQ%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=hc&vpx=250&vpy=85&dur=1344&hovh=260&hovw=176&tx=89&ty=176&page=1&ved=1t:722,r:1,s:0

Metodický pokyn – pouze pro učitele Prezentaci spustit po přečtení literární ukázky. Prezentace souvisí s pracovním listem s toutéž tématikou (VY_32_INOVACE_VII-A-11). Dvě možnosti, jak s prezentací pracovat: 1. děti samy vyhledávají informace v prezentaci a doplňují pracovní list, společná kontrola. 2. prezentace běží souvisle s výkladem učitele, který žáky na dané informace upozorňuje. Společná kontrola.