ROSTLINY BOTANIKA = věda o rostlinách.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P14/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu:Botanika –věda o rostlinách.
Advertisements

Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Rostliny 1.třída.
Stonek Mgr. Helena Roubalová
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Kvetoucí a nekvetoucí rostliny
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Autor modulu: Ing. Radim Církva
stélka - tělo nižších rostlin, není tvořeno pletivy kormus - členěné tělo vyšších rostlin.
vyšší rostliny, kormus, rodozměna, stélka, gametofyt, sporofyt
Vyšší rostliny Cormobionta
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.15 Anotace: Prezentace popisuje stavbu těla, vývoj kořene a stonku. Vzdělávací oblast: Krytosemenné rostliny, stavba těla, kořen,
LIŠEJNÍKY - MECHY - KAPRADINY PLAVUNĚ A PŘESLIČKY
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.13 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem květu krytosemenných rostlin, vysvětluje rozdíly, procvičuje, opakuje učivo. Vzdělávací.
Stavba rostlinného těla
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
Přechod rostlin na souš
 Jsou středně velké rostliny  Semenné rostliny  Zelené, fotosyntetizují  Obývaly naši Zemi už před 350 mil. lety  V té době – stromovitý vzrůst –
63. RISK VÝTRUSNÉ ROSTLINY
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Rostliny.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Rostliny - význam a jejich dělení.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis - Biologie rostlin
Rostlinné orgány - kořen
Vypracoval : Antonín Mrkvica 7.B
Elektronická učebnice - II
KAPRAĎOROSTY.
Stavba rostlinného těla Stonek
TŘÍDĚNÍ ROSTLIN.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
DRUHOHORY Druhohory se skládají ze tří period, z triasu, jury a křídy a jsou právem považovány za středověk Země a středověk geologických událostí.
Krytosemenné rostliny.
Podříše: Vyšší rostliny
STONEK.
Les-Lesní patra.
Rostliny.
Botanika =věda o rostlinách. Význam rostlin:  1.při FOTOSYNTÉZE vyrábí KYSLÍK a ORGANICKÉ LÁTKY( cukr, škrob, tuk, bílkoviny )  2.jsou to PRODUCENTI.
Plavuně, přesličky Botanika vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
KOŘEN Biologie, 2. ročník, Botanika. Obecná charakteristika kořen patří mezi tzv. vegetativní orgány společně se stonkem a listem pravý kořen se poprvé.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Flóra prvohor – opakování Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Oskol, Kroměříž příspěvková organizace Přírodopis 7. ročník Autor: Ing. Eva Blešová Vytvořeno v rámci projektu „Škola hrou - počítače ve.
Mechorosty Vyšší rostliny vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
STONEK ROSTLINY.
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: VÝVOJ ZEMĚ ŽIVOTA A ČLOVĚKA
Přechod rostlin na souš
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování učiva.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
BOTANIKA = VĚDA O ROSTLINÁCH
BOTANIKA.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Kapraďorosty – plavuně, přesličky
Mechy a kapradiny. Mechy  na vlhkých místech bez vrstvy listí  mechové polštáře – tvořené jednotlivými rostlinami  chrání půdu před vysycháním  žije.
Škola:. Základní škola Kladruby
Rostliny - význam a jejich dělení.
Název školy: ZŠ J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Základní škola, Hradec Králové
Úvod do botaniky.
VY_32_INOVACE_5/04_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Botanika.
SEMENNÉ ROSTLINY PŘÍRODOPIS 7.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Transkript prezentace:

ROSTLINY BOTANIKA = věda o rostlinách

Jaký je význam rostlin? tvorba kyslíku = FOTOSYNTÉZA CO2 + H2O→C6H12O6 + O2 kořeny zpevňují půdu zachycují vláhu zvlhčují ovzduší léčivé účinky poskytují lidem a živočichům potravu stavební materiál – dřevo základem každého ekosystému

Vývoj a systém rostlin: asi před 400 mil. lety výstup rostlin na souš vývojově 1. rostliny = tzv. nižší rostliny (řasy) tělo řas = stélka postupně došlo ke změnám ve stavbě rostlinného těla → vznikly vývojově vyšší rostliny tělo vyšších rostlin = kormus (tvořeno z kořene, stonku a listu), uvnitř těla cévní svazky

Přechod rostlin na souš Youhttps://text herecommons.wikimedia.org/wiki/File:Evolution_of_plants.jpgr Přechod rostlin na souš na souši stromovité kapradiny, přesličky a plavuně, pak jehličnany stromovité výtrusné rostliny vyhynuly a vyvinuly se rostliny krytosemenné

HERBÁŘ ROSTLIN – dlouhodobý projekt odevzdat svázané v deskách s příjmením autora termín odevzdání konec května počet položek: 10 bylin + 5 dřevin bezpečnost sběru - místa nesbírat rostliny chráněné, pěstované na zahradách sbírá se celá rostlina (ideálně s květem, pro školní účely bez kořenu) počasí v den sběru (ne v dešti, vlhku) způsob lisování, umístění na čtvrtku, napsání tzv. schedy

scheda má obsahovat: 1. jméno rostliny = rodové a druhové jméno 2. čeleď 3. místo sběru – jméno nejbližší obce a popis lokality 4. datum sběru 5. autor