Phrasal verbs Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_439_Frázová slovesa AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová ROČNÍK,
PRESENT SIMPLE FOR ELEMNTARY STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_14.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Present perfect X past simple
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_10.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Modální slovesa VY_22_INOVACE_07 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník: IX. Datum vytvoření: Šablona:III/2č. materiálu:
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_ANJ460 Jméno autora:Mgr. Soňa Nekvindová Třída/ročník2. ročník.
FRÁZOVÁ SLOVESA (8.ročník)
Minulý čas-Turning Point Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Mgr. M. Hašková Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Nepravidelná slovesa v přítomném a minulém čase Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Mgr. M. Hašková Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
Must, needn´t, may, mustn´t Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_05_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Zájmena Anotace:Tato.
My day – daily routine NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_ Jazyk anglický TEMA:
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Tereza Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_16_Past simple x Past continuous Číslo projektu:
Anotace Vazba “BE SUPPOSED TO” Vysvětlení použití této vazby na příkladech Věty na procvičení.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Feelings - collocations Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-22 Šablona: II2 Inovace a zkvalitnění.
 ANOTACE  Anotace:  Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá ze cvičení určených k upevnění.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA, HLUŠICE AUTOR: PAEDDR. VAŇKOVÁ MARCELA ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_1A_20_CAN,
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní škola Název školyStřední hotelová škola, s.r.o., Floriánské nám. 350, Kladno PředmětAnglický.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Lenka Kulhavá NÁZEV: VY_32_INOVACE_ O 15 TEMA: ANGLIČTINA ČÍSLO PROJEKTU:
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník:8. Tematická oblast: Témata do hodin angličtiny na 2. stupeň základních.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What did you do yesterday?
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Reported speech Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastSlovní zásoba a gramatika Datum vytvoření14.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Phrasal verbs. Phrasal verbs (frázová slovesa) put on, get up. Phrasal verbs (frázová slovesa) jsou ustálená spojení slovesného tvaru a dalšího výrazu,
FIRST CONDITIONAL – PRVNÍ PODMÍNKA. Tvoření: If + present simple, will + sloveso Příklad: If it doesn't rain tommorow, I will visit my friend. (Jestli.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní škola Název školyStřední hotelová škola, s.r.o., Floriánské nám. 350, Kladno PředmětAnglický.
WAY TO WIN 7 UNIT 1 : Způsobové sloveso MUST, CAN + +zápor.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
MINULÝ ČAS PROSTÝ /PAST SIMPLE/
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
First Conditional – tvar a použití
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
Competition 1 Revision vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_03.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_15Spojky.
I haven´t seen your ID card.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Výukový materiál VY_22_INOVACE_22_ Phrasal verbs. Part 2
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Transkript prezentace:

Phrasal verbs Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Phrasal verbs Mgr. Markéta Jelínková

Frázová slovesa jsou slovesa s předložkou nebo příslovcem, přičemž toto spojení vytváří význam, který je zcela odlišný od původního významu slovesa. Například: run + into = meet I ran into my teacher at the movies last night. run + away = leave home He ran away when he was 15

Nepřechodná frázová slovesa Nepřechodná anglická slovesa jsou taková, za kterými nemůže následovat objekt. Například: show up He suddenly showed up. Za “show up” nemůže následovat objekt (předmět). Přechodná frázová slovesa Přechodná anglická slovesa jsou taková, za kterými může následovat objekt (předmět) Například: I made up the story. “The story” je předmětem (objektem) slovesa “make up”.

Oddělitelná a neoddělitelná frázová slovesa 1. Některá přechodná frázová slovesa jsou neoddělitelná. Objekt (předmět) je vždy umístěn za předložkou. Například: run into + I ran into an old friend yesterday. They are looking into the problem 2. Některá přechodná frázová slovesa jsou oddělitelná. Předmět (objekt) je umístěn mezi sloveso a předložku. Například: let * down Don't let me down. I talked my mother into letting me borrow the car.

3. Některá přechodná frázová slovesa mohou mít umístěn objekt na obou místech, tedy buďto až za předložkou anebo mezi slovesem a předložkou. Například: look * up + I looked the number up in the phone book. I looked up the number in the phone book.

Zájmeno jako předmět frázových sloves Pozor, přestože mnohá anglická frázová slovesa mohou mít umístěn objekt v obou možných variantách (tedy mezi slovesem a předložkou anebo až za předložkou), neplatí to, pokud předmětem (objektem) je zájmeno. Je-li předmětem zájmeno, pak u těchto sloves musí být vždy umístěno mezi sloveso a předložku. Například: I looked the number up in the phone book. I looked up the number in the phone book. I looked it up in the phone book. I looked up it in the phone book

You can write these sentences in three different ways: 1. I turned on the radio. I turned the radio on. I turned it on. 2. He put on his jacket. He . . . . . . . . . . . He . . . . . . . . . . . 3. She . . . . . . . . . . . She took her glasses off. She . . . . . . . . . . . 4. Put down your pens. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5. They gave back the money. . . . . . . . . . . . . . . . 6. . . . . . . . . . . . . . . I turned the lights off. put his jacket on. put it on. took off her glasses. took them off. Put your pens down. Put them down. They gave the money back. They gave it back. I turned off the lights. I turned them off.

Complete pick up sebrat ptát se na ask about call back zavolat zpět look after starat se o take away odnést těšit se na look forward to ask for prosit o get up vstát myslet na think about put on obléci se

wake up 1.) Every day I _____ __ when I hear the alarm clock. (vzbudit se) a) wake off   b) wake in   c) wake up   d) wake out    2.) During the weekend I can _____ __ later. (vstát z postele) a) step out   b) get up   c) step off   d) get out  3.) We must _____ __ or we will be late for appointment. (pospíšit si) a) speed in   b) hurry up   c) fasten on   d) act up    4.) Adam helped the old man to _____ __ the taxi. (nastoupit) a) put on   b) get up   c) get on   d) mount on 5.) Jane went to the bookstore to _____ __ a book. (pokusit se najít) a) look up   b) look for   c) look after   d) look out 6.) It’s time for the news. Let’s _____ __ the radio. (spustit) a) tune at   b) turn up   c) tune in   d) turn on 7.) „Please come in and _____ __“ said the boss. (posaďte se) a) sit down   b) sit up   c) seat down   d) seat up get up hurry up get on look for turn on sit down

takes off 8.) When mum arrives home, she _____ __ her coat. (svléknout si) a) takes out   b) leaves in   c) takes off   d) puts off   9.) Brother couldn’t see very well. „_____ __ your lens“ said dad. (nasadit si) a) put up   b) put in   c) put away   d) put on 10.) When we arrives at the station, we _____ __ the bus. (vystoupit) a) stand out b) get off c) stand down d) get down 11.) I have a few errors, so I need to  _____ __ my homework. (předělat) a) do to   b) do by   c) do into   d) do over 12.) The mother told the children to _____ __ their problems.  (promluvit si) a) talk off   b) talk up   c) talk from   d) talk over 13.) The girl will  _____ __ a new dress for her next date. (vybrat si) a) pick out   b) pick by   c) pick between   d) pick along 14.) The teenage boy was too shy to  ____ __ the beautiful girl on a date. (pozvat) a) ask down b) ask from  c) ask away   d) ask out put on get off do over talk over pick out ask out

15. ) My father called earlier, so I better _____ him _____ 15.) My father called earlier, so I better _____ him _____. (zavolat zpátky) a) call from   b) call  back   c) call by   d) into   16.) Let me  _____ __ your number, so I don’t forget it.  (zapsat si) a) write down   b) write away   c) write to   d) write on 17.) Please _____ __ the TV. It’s too loud. (ztlumit) a) turn out   b) turn along   c) turn up   d) turn down 18.) The toy came disassmebled, so the parents need _____ it _________. (složit) a) put together   b) put off   c) put back   d) put over 19.) Many children make _____ __  stories. They have great imaginations!  (vymýšlet si) a) make through   b) make up c) make away   d) make along 20.) This private property has a _____ __ sign. (nevstupovat) a) keep on   c) keep from   c) keep out   d) keep by  call back write down turn down put together make up keep out

Zdroje: Murphy, R. : Essential grammar in use. Cambridge 1990 http://www.jaknapsat.cz/anglicka-frazova-slovesa/