ANALYTICKÁ KARTOGRAFIE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kresba MTBO map a tratí.
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
ČASOPROSTOROVÁ ANALÝZA VYBRANÝCH ONEMOCNĚNÍ V OLOMOUCKÉM KRAJI Michael Havlík vedoucí práce: Zdena Dobešová Konference GISÁČEK.
Školení počítače Excel
Technické kreslení Svět práce, 7. ročník
Měřítko mapy a plánu 1 : a na mapě ve skutečnosti na plánu
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Draw – Logické operace – oříznutí,
Téma: CorelDRAW - Textové objekty - 7. díl
Geometrická podstata map
Jak vytvořit prezentaci
Kristýna LEIMEROVÁ Katedra geoinformatiky
Měřítko plánu a mapy Mgr. Petra Jelínková.
Seminář trenérů a rozhodčích - Kouty Generalizace skal Kytlice vs. Kost Jan Langr Základní otázka Dvě klasiky – dvě protichůdná řešení.
Téma: Vektorizace obrázků -10. díl
Kartografická generalizace
Reaktivní stromy. Motivace Existují algoritmy, které jsou schopny generalizovat výskyt i tvar jednotlivých objektů obsažených na mapě s daným měřítkem.
Aplikace GIS 2 Tematické vizualizace - základy. Tematická vizualizace Zobrazíme geografické objekty, jevy tak, aby vynikla vlastnost, kterou chceme zkoumat.
Prostorové dotazy. Buffer = obalová zóna Input Features = vstupní vrstva Output Feature Class = nově vytvořená třída s výsledky (Shapefile) Distance.
Kartografie Zeměpisné souřadnice, GPS Typy kartografických zobrazení
Generování sítě MIDAS GTS. Prvky pro generování sítě MIDAS má několik typů prvků, jež využívá pro generování sítě. Každý prvek je určen svými uzly (konstrukčně).
KIV/ZIS cvičení 4 Tomáš Potužák. Dotazy - úvod Umožňují pracovat s databází –Získávat specifické informace z tabulky, případně z více tabulek najednou.
GIMP Využití nástroje Cesty Michal Zerzáň
Geografické informační systémy. Digitální mapy Rastrové obrázky (například Vektorové obrázky Geografické databáze.
10. Vytyčování oblouků Vytyčování oblouků
Prostorové dotazy.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_10.
Petr Junek Laboratoř DPZ, Katedra mapování a kartografie
Počítačová podpora konstruování I 14. přednáška František Borůvka.
18.
Návrh a implementace algoritmů pro údržbu,
Kvadratické nerovnice
Martin Langhammer Antonín Wimberský. ÚVOD PŘEDPOKLADY Jednotný vstup Zadní SPZ Stejný úhel a vzdálenost záběru Pouze vodorovné záběry značek Obdélníkové.
Geografické informační systémy. Digitální mapy Rastrové obrázky (například Vektorové obrázky Geografické databáze.
Tisky parametry tisku tisk z modelu tisk z rozvržení.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ICT_I_S2_19.
GEOGRAFICKÁ KARTOGRAFIE Jaro 2012 Monika RUSNÁKOVÁ Hana KOČOVÁ 2.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
ANALYTICKÁ KARTOGRAFIE Úkol 3 – zadání Z vrstev ArcCR 500 vytvořte mapu vybraného kraje v měřítku 1 : Výsledek porovnejte s Mapou.
ANALYTICKÁ KARTOGRAFIE OpenJUMP – základní nástroje export vybraných prvků do nové vrstvy –Replicate Selected Items – Replicate to new Layer.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R15_ Test-měřítko TEMA: Matematika 7.
Mapový server Města Moravské Budějovice. Mapový server obsahuje následující projekty:
Doc. RNDr. František Koliba, CSc. Katedry Informatiky a matematiky OPF SU Budova A Informatika pro ekonomy II INM / BPNIE Přednáška.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ANALYTICKÁ KARTOGRAFIE
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
úvod a kartografická zobrazení
Geografická kartografie
CorelDRAW – práce s rastrovou grafikou
Projekt byl řešen v rámci projektu FRVŠ 2839/2010 F1 d.
ANALYTICKÁ KARTOGRAFIE
ANALYTICKÁ KARTOGRAFIE
Induktivní statistika
ANALYTICKÁ KARTOGRAFIE
KARTOGRAFICKÁ VIZUALIZACE
Geografické informační systémy
6. cvičení 25. března 2015.
Soustava lineárních nerovnic
GEOGRAFICKÁ KARTOGRAFIE
GeoGRAFICKÁ KARTOGRAFIE
VY_32_INOVACE_09_ICT_538_Jnc
Třetí rozměr Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Modelování SYMOSem v mikroměřítku
* Měřítko plánu, mapy Matematika – 7. ročník *
Induktivní statistika
Geografické informační systémy
Transkript prezentace:

ANALYTICKÁ KARTOGRAFIE 20.10. 2016

Generalizace zástavby I zachovat charakter zástavby zachovat výrazné (a významné) budovy respektovat uliční síť poměr zastavěná/nezastavěná plocha musí zůstat alespoň přibližně zachovaný

Generalizace zástavby II žádná výrazná budova nesmí zmizet žádná budova nesmí změnit tvar tak, že ji nelze identifikovat nesmí se objevit výstupky kratší, než je minimální délka strany (0,25 mm) minimální plocha budovy je 0,35 x 0,35 mm minimální vzdálenost dvou objektů v mapě 0,2 mm šířka signatury ulic 0,3 mm

Nástroje Plugins – Map Generalisation Plugins – Topology – Find Coverage Overlaps in Layer... Tools – QA – Validate Selected Layers Tools – Analysis – Buffer Editing (vrstva musí být Editable)

Postup [Po každém kroku musíme opravit chyby, které program nahlásí. Je také vhodné zběžně prohlédnout vrstvu a vyřešit „nesprávné“ výsledky.] Vypočítat poměr zastavěná/nezastavěná plocha (musíme vytvořit novou polygonovou vrstvu reprezentující mapové pole) vytvořit novou vrstvu s „důležitými“ budovami (neodstraním je, ani kdyby byly příliš malé) malé, ale důležité převést na pravoúhelníky (enlarge to rectangle*), ostatní odstranit odebrat přebytečné body zjednodušit ručně upravit – zpravoúhelnit (square building*) a rozšířit úzké části - vždy jen několik budov naráz (algoritmus dělá chyby) manuální opravy (Validate Selected Layers) zjednodušení uliční sítě (pokud nefunguje, nejprve edit geometry - convert - planar graph ) najít konflikty uliční síť x zástavba, budova x budova a vyřešit je manuální úpravy  výsledek, spočítat poměr zastavěná/nezastavěná plocha *nástroj nevytváří novou vrstvu

Řešení konfliktů ulice zachováme, přizpůsobujeme budovy 1:5000: amalgamace dotýkajících se budov (Merge Polygons – touching – vytvoří novou vrtsvu) odsunutí budov v konfliktních zónách 1:25000: amalgamace dotýkajících se budov odsun budov v konfliktních zónách agregace budov do bloků vymazat budovu pokud nenarušíme charakter zástavby

Amalgamace „slévání“, „slučování“ je typem agregace možnosti amalgamace: průnik posun kombinace Merge Polygons Editing

Zadání generalizujte budovy vybrané městské části z měřítka 1:500 do 1:25000 (nadvakrát! 1:500 – 1:5000, 1:5000 – 1:25000) data: budovy.zip žádná výrazná budova nesmí zmizet žádná budova nesmí změnit tvar tak, že ji nelze identifikovat nesmí se objevit výstupky kratší, než je minimální délka strany (0,25 mm) minimální plocha budovy je 0,35 x 0,35 mm minimální vzdálenost dvou objektů v mapě 0,2 mm šířka signatury ulic 0,3 mm

Výstupy odevzdat do 3.11. 14:59 soubor zip, který bude obsahovat: pdf výsledná mapa 1:25000 3 výřezy z mezivýsledku (v měřítku 1:5000) v mapě bude vždy zástavba a uliční síť příklad budovy, která musela být řešena manuálně (srovnání původního stavu a generalizované budovy) postup + hodnoty poměru zastavěná/nezastavěná plocha (původní mapa x 1:5000 x 1:25000) zhodnocení rozsahu ručních úprav shp generalizovaných budov 1:5000 a 1:25000

Písemka 27.10. 15:00 teoretická všechno, co jsme dělali na cvičeních + Lauermann (str. 77 - 102) max 8 bodů