MOSKEVSKÉ UMĚLECKÉ DIVADLO

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.15 Anotace: Prezentace se zaměřuje na divadlo a film, porovnává jejich funkci, vysvětluje jednotlivé pojmy, uvádí základní filmové.
Advertisements

Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace.
Divadelní inscenace jako kolektivní dílo I Dramatická výchova a umění Obr. 1.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Ruská divadelní avantgarda
KLASICISMUS.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze š
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
OSVOBOZENÉ DIVADLO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Josef Kajetán Tyl
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
EVROPSKÝ vs. ASIJSKÝ DIVADELNÍ SYSTÉM Pavel Trtílek, 2014.
Portréty literárních osobnostní světové literatury.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: Základní a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov Číslo a název.
Vzdělávací obor: Hudební výchova
VY_III/2_INOVACE_81_Jan Werich
Carlo Goldoni Anna Bartošová, C1B
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
FRANCOUZSKÉ ANTIREALISTICKÉ DIVADLO NA POČÁTKU 20. STOLETÍ
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
DIVADLO ZA BRANOU Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
DRAMATICKÁ VÝCHOVA Zuzana Hájková.
DRAMATICKÉ UMĚNÍ Mgr. Michal Oblouk
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Maturitní předmět: Dějepis
Ruský dramatik,povídkář a prozaik.  Narodil se 29.ledna 1860 ve státě na území Evropy i Asie v městečku Taganrog,kde později i vystudoval gymnázium.
Emil František Burian
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou Z. Svěráka a L. Smoljaka Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
Surrealismus.
SVĚTOVÉ DRAMA 1. POLOVINY 20. STOLETÍ
Brno „Dítěti můžeme říci dvěma způsoby, co je slepý člověk. Můžeme mu říci, že slepý člověk je člověk, který nevidí. Nebo mu řekneme:“Zavři.
Muzikoterapie RReceptivní – poslouchání hudby AAktivní – vlastní tvorba hudby (dítě hraje, zpívá, vyťukává rytmus) Intenzivně rozvíjí zejména smyslové.
DRAMATERAPIE VY_52_INOVACE_ února 2014
ROKOKO Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3618 _Rokoko Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO Uherské.
Národní divadlo čeští herci Autor: Adam Zivner. Národní divadlo - obecně Zlatá kaplička v Praze nejznámější divadlo v ČR příspěvková organizace ČR zřizovatel.
FRANCOUZSKÉ ANTIREALISTICKÉ DIVADLO NA POČÁTKU 20. STOLETÍ Proměny francouzského divadla: Jacques Copeau, Kartel.
České divadlo po 2. světové válce Tematická oblastBRNO - divadla Datum vytvoření RočníkČtvrtý Stručný obsahPřehled brněnských divadelních scén.
NORBERT LICHÝ MATĚJ GREGOR TOMÁŠ KONVIČNÝ MICHAL ODSTČILÍK ZÁKLADNÍ ŠKOLA HRABOVÁ.
České divadlo po 2. světové válce Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Režisérské osobnosti Městského divadla.
JIŘÍ MYRON (BOHUMIL PROŠEK) HUMPOLEC OSTRAVA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
České divadlo po 2. světové válce Tematická oblast90. léta – nástup nové generace režisérů Datum vytvoření RočníkČtvrtý Stručný obsahPřehled.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Osvobozené divadlo Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo.
Jiří Myron Michal Petřík, Daniela Uhrovičová, Adéla Skotnicová, Petr Poremski.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 3. ročníku střední odborné školy a pro žáky nástavbového studia. Text se zabývá meziválečným obdobím v české literatuře,
HISTORIE A SOUČASNOST Mgr. Michal Oblouk
České divadlo po 2. světové válce
České divadlo po 2. světové válce
Lyrické drama - ruský realismus. Anton Pavlovič Čechov
SVĚTOVÉ DRAMA 1. POLOVINY 20. STOLETÍ
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_09 Název Májovci, Ruchovci, Lumírovci Téma.
Divadlo By : Vanessa Thorne.
ANTIREALISTICKÉ DIVADLO
VY_32_INOVACE_11_Literatura 19. století Kritický realismus
Proměny evropského divadla: Wagner, Craig, Appia
VY_32_INOVACE_14_Kultura za první republiky
EXPRESIONISMUS Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Významné osobnosti prof. MgA. Jan Burian Dalibor Gondík ZŠ a MŠ NUČICE
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/14
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
Světová literatura 2.pol.20.stol.
Realismus Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
MIKULOVSKÉ OZVĚNY 58. ZLÍN FILM FESTIVALU 8.–
Autor: Mgr. Hana Novotná
Prvky edukačního procesu
Transkript prezentace:

MOSKEVSKÉ UMĚLECKÉ DIVADLO KONSTANTIN SERGEJEVIČ STANISLAVSKIJ

Konstantin Sergejevič Stanislavskij 1863 – 1938 herec, režisér, pedagog, divadelní reformátor, představitel realismu

Vladimir Ivanovič Němirovič-Dančenko 1858 – 1943 režisér, divadelní ředitel, dramatik

Moskevské umělecké divadlo 1897 schůzka Stanislavského a Němiroviče-Dančenka ve Slovanském bazaru – založení divadla

Moskevské umělecké divadlo 1898 první premiéra: Car Fjodor Ioanovič (Alexej Tolstoj) 1898 Racek (Čechov) -. legendární premiéra režie: Stanislavskij a Němirovič-Dančenko Trigorin – Stanislavskij Treplev - Mejerchold

Moskevské umělecké divadlo Dramaturgie Čechov – Strýček Váňa, Tři sestry, Višňový sad Gorkij aj. Evropské turné Max Reinhardt, Edward Gordon Craig, Jaroslav Kvapil Dramaturgie po turné Sofokles, Shakespeare, Goldoni, Hamusn, Ibsen…

Moskevské umělecké divadlo První studio (Mejerchodl) Druhé studio Třetí studio (Vachtangov) Čtvrté studio Hudebně-dramatické studio (Němirovič-Dančenko)

Moskevské umělecké divadlo Herci Vsevolod Mejerchold Michail Čechov Olga Knipperová (Čechovova manželka)

Stanislavského Systém emocionální paměť identifikace s rolí metoda fyzických jednání přes vnější prostředky je možno dosáhnout vnitřního prožívání metoda psycvhofyzického jednání syntéza vnitřního prožitku a vnějšího výrazu

Stanislavského Systém magické „kdyby“ (jakoby): co by bylo, kdyby… herec má nacházet paralelní situace ve svém vlastním životě, aby věrohodně ztělesnil to, co sám nezažil metoda průběžného jednání okruh veřejné samoty

Stanislavského Systém Můj život v umění Práce herce na sobě samém v procesu prožívání Práce herce na sobě samém v procesu ztělesňování Práce herce na roli

„Metoda“ Michaela Čechova důraz je položena na představivost a fantazii cyklus cvičení Umění herce